نوشته شده توسط : حسن الیاسی

مقاومت الکتریکی چیست؟

مقدمه

مقاومت ساده ترین و در عین حال یکی از رایج ترین و اساسی ترین قطعات الکترونیکی است که تقریباً در هر مدار قابل مشاهده است. مقاومت ها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند.

مقاومت ها می توانند SMD (قطعات نصب سطح) یا از طریق سوراخ باشند. دوام همچنین از نظر ساختار و نوع کاربرد مانند مقاومتهای آرایه ، مقاومتهای متغیر یا مقاومتهای با شدت بالا به انواع دیگر تقسیم می شود. در تصاویر زیر شکل واقعی انواع مختلفی را مشاهده می کنید.

برنامه های مقاومت

به عنوان یکی از ابتدایی ترین قطعات الکترونیکی ، مقاومت ها کاربردهای زیادی در دنیای الکترونیکی دارند که برخی از آنها رایج ترین هستند.

محدودیت فعلی

استفاده از مقاومت در مدارهای الکترونیکی می تواند جریان را محدود کند. طبق قانون اهم ، اگر ولتاژ خارج از رسانا ثابت باشد ، می توانیم جریان را با تغییر مقاومت مسیر کنترل کنیم.

توزیع استرس

با کمک مقاومت می توانیم سطح ولتاژ را برای بعضی از مدار کاهش دهیم. فرض کنید برای اجرای مدار از باتری 5 ولت استفاده می کنیم ، اما برخی از مدار به ولتاژ کمتری نیاز دارند. در این حالت ، مقاومت می تواند ولتاژ پایین تر مورد نیاز را تأمین کند.

مقدار مقاومت را از کد رنگ بخوانید

شاید از شما سؤال شود که چه رنگهایی از حکاکی روی مقاومت استفاده می کنند ؟! میزان مقاومت و خطای این مقدار را می توانید از کدهای رنگی که در مورد مقاومت می خوانید ، بخوانید.

بیشتر مقاومتهای موجود دارای 4 نوار رنگی هستند که 3 تای آنها مقدار مقاومت را نشان می دهد ، دومی نشان دهنده خطای مقاومت است. مطابق جدول زیر ، رنگ نوارهای اول و دوم ، رقم اول و دوم میزان مقاومت را نشان می دهد و رقم سوم تعداد صفرهای مقابل این دو رقم را نشان می دهد. آخرین رنگ نوار همچنین میزان خطا یا به اصطلاح تحمل را نشان می دهد. با یک مثال خواهید فهمید که این موضوع ساده است.

فرض کنید می خواهیم مقدار مقاومت اول را در تصویر بالا با 4 نوار محاسبه کنیم:

1. نوار اول سبز رنگ است ، بنابراین رقم اول مطابق جدول 5 است.

2. نوار دوم به رنگ آبی است ، بنابراین رقم دوم مطابق جدول 6 است.

3. نوار سوم ، گفته می شود دو رقم بالا ، نارنجی است. طبق جدول نارنجی ، این نشانگر عدد 3 است.

4- نوار چهارم طلای است و این نشانگر تحمل مقاومت است ، طبق جدول ، تحمل 5٪ دارد.

5- با قرار دادن اعداد فوق همانطور که گفته شد ، داریم:

6. باید دانست که مقادیر مقاومت دارای یک استاندارد خاص هستند که شکل زیر این مقادیر استاندارد را برای استقامت متفاوت بیان می کند. به عنوان مثال ، مطابق این استاندارد ، مقاومت در برابر 230 اهم در برابر هر تحمل وجود ندارد.

نیروی مقاومت

مقاومت جریان تابعی از ترمز در یک اتومبیل است و مانند اصطکاک مکانیکی ناشی از ترمز ، مقاومت نیز جریان را مسدود کرده و در نتیجه از بین رفتن اصطکاک الکتریکی به دلیل از بین رفتن گرما در مقاومت ، جریان را کاهش می دهد و باعث کاهش انرژی جریان می شود. نیروی اسمی مقاومت من حداکثر نیرویی است که مقاومت می تواند از بین ببرد. این بدان معنی است که اگر پراکندگی قدرت از این مقدار بیشتر باشد ، مقاومت در اثر گرما می سوزد.

با وجود مقاومت و تحمل ، دیگر نمی توان قدرت را با ظاهر مشخص کرد! اما اندازه مقاومت می تواند یک معیار کیفی برای بیان استحکام آن باشد (مقاومتهای در اندازه بزرگ قدرت بیشتری نسبت به مقاومت در برابر اندازه کوچک دارند). برای اطمینان از اینکه در مدار شما آسیب نبیند ، باید قبل از استفاده ، حداکثر ولتاژ جریان و دو طرفه آن را محاسبه کنید. این مهم است که بدانید قدرت اسمی مقاومت ، نیرویی است که مقاومت فوری می تواند در برابر آن مقاومت کند و در طولانی مدت می تواند آسیب ببیند ، بنابراین مصرف برق را در محاسبات کمتر از توان اسمی آن در نظر بگیرید. رابطه بین محاسبه مصرف برق در برابر مقاومت محصول ولتاژ در دو مقاومت در جریان عبور از آن است:

قدرت مقاومت ما باید بیشتر از 0.36 W باشد تا آسیب نبیند. برای این منظور می توان از مقاومت های استاندارد 0.5 ولت استفاده کرد.

ترکیب مقاومتها به صورت سری و موازی

بعضی اوقات مجبور هستیم مدار مورد نظر را با ترکیب مقاومتها به صورت سری یا موازی پیاده سازی کنیم. بعضی اوقات طراحی مدار پیچیده ما را مجبور به محاسبه مقاومت شبکه ای معادل مقاومت می کند.

ترکیب مقاومت ها به صورت سری

حلقه زیر را در نظر بگیرید. در این مدار ، سه مقاومت به صورت سری متصل می شوند. در این حالت ، این سه مقاومت می توانند برابر با یک مقاومت باشند که مقدار آن برابر با مجموع ارزش های این سه مقاومت است.

مقاومت متغیر یا پتانسیلومتر

برخی از مدارهای الکترونیکی از مقاومتهای متغیر استفاده می کنند که توسط کاربر تغییر می کنند. مانند گیرنده های رادیویی ، دستگاه های صوتی و بسیاری از دستگاه های اطراف شما. میزان صدا یا پخش کننده های صوتی ملموس ترین نمونه های پتانسیل سنج هستند. به همین دلیل ، پتانسیلومترهای ویژه ای که در رادیوها و دستگاههای صوتی استفاده می شود ، معمولاً به عنوان "حجم" گفته می شود.

مقاومتهای متغیر معمولاً دارای سه پایه هستند ، هر دو پین از مقاومت در هر دو انتها ثابت هستند و پین سوم با حرکت بین دو مقاومت حرکت می کند (احتمالاً چرخش ، خطی یا مکانیسم های دیگر ، اما پایه یکسان است). او) تصویر زیر می تواند این نکته را با وضوح بیشتری نشان دهد.

همانطور که در نمودار مشاهده می شود ، هر دو پین شماره 1 و 3 ثابت هستند و پین دوم بر روی هادی دایره ای حرکت می کند. توجه داشته باشید که حرکت دوم اساسی باید توسط کاربر به صورت مکانیکی انجام شود. به عنوان مثال ، یک پتانسیلومتر بال را فرض کنید



:: برچسب‌ها: مقاومت الکتریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

زندگی بدون باتری سکه ای 2032 مکسل ، تلفن همراه ، لپ تاپ و چراغ قوه را تصور کنید. اما این کافی نیست ، زیرا ساعت ها ، ماشین حساب ها ، ترانزیستورهای رادیویی و درصد بالایی از ربات ها بدون باتری کار نمی کنند. آنچه تاکنون گفته شده زندگی را بسیار دشوار و کسل کننده می کند ، اما برای افرادی که قلبشان از باتری تغذیه می کند ، زندگی غیرممکن می شود. سمعک و ویلچر را به این دسته اضافه کنید.
برای تصور زندگی بدون باتری سکه ای مکسل مدل CR2032 ، باید به گذشته سفر کنیم ، صد یا دو سال به عقب برگردیم. در آن زمان ، تنها راه برای تولید انرژی همراه در یکی از دو حالت بخار و ساعت بود. باتری هایی که گاهی به اندازه میخ و گاهی به اندازه یک صندوق عقب هستند ، به ما اطمینان می دهند که می توانند انرژی ذخیره شده را در هر مکان و هر زمان ذخیره کنند. همانطور که همه ما می دانیم ، باتری ها تأثیر بسیار مخربی بر محیط زیست دارند ، اما ما سالانه میلیاردها دلار صرف باتری می کنیم. مطمئنا بدون باتری به زندگی مدرن نمی رسیدم و دستیابی به این زندگی مدرن می تواند به محیط زیست آسیب جدی برساند.
ممکن است فکر کنید که باتری MAXELL CR2032 به اندازه بسیاری از مواردی که تاکنون دیده اید خسته کننده به نظر می رسد ، اما اگر این سیلندر (به ظاهر آزار دهنده) را به دستگاه الکتریکی متصل کنید که برای حرکت به انرژی نیاز دارد ، حرکت می کند. . . این حرکت به دلیل همان سیلندر کوچک (باتری) است. بیایید ببینیم آنجا چه اتفاقی می افتد.
باتری ها به دو دسته تقسیم می شوند: یکبار مصرف و قابل شارژ. باتری های یکبار مصرف بسیار ارزان هستند اما اگر در طولانی مدت به باتری احتیاج دارید ، این نوع باتری در طولانی مدت هزینه های زیادی برای شما خواهد داشت (هزینه های مکرر). انواع دیگر باتری ها که باتری های قابل شارژ نامیده می شوند ، در ابتدا کمی گران تر از نوع اول هستند ، اما شما فقط یک بار بابت آن پرداخت می کنید و فقط هر بار شارژ می کنید. اگر به مدت طولانی به باتری نیاز دارید ، حتماً از نوع قابل شارژ استفاده کنید ، زیرا جدا از اینکه یک باتری دائمی برای شما می خواهد ، تاثیری در محیط نخواهد داشت.
باتری سکه ای 2032 مکسل از راه دور چیست؟
باتری یک بسته شیمیایی قدرتمند است که به همان اندازه که می خواهید برق تولید می کند. برق معمولی با سیم هایی که از نیروگاه شروع می شوند و به خانه های ما می رسند ، برق را به دستگاه مورد نظر منتقل می کنند. این باتری در برابر برق معمولی عمل می کند و مواد شیمیایی موجود در آن را به آرامی به برق تبدیل می کند ، که برای روزها ، هفته ها ، ماه ها و حتی سال ها آزاد می کند. باتری کنترل از راه دور را از این قسمت خریداری کنید.
ایده اساسی این قدرت موبایل جدید نیست. مردم همیشه روش هایی برای تولید انرژی مورد نیاز خود داشته اند. حتی افراد ماقبل تاریخ می دانستند که چگونه می توانند چوب بسوزانند تا انرژی درون چوب آزاد شود و از طریق تبدیل شیمیایی (به نام سوزاندن) انرژی اضافی به نام گرما ایجاد کنند. ما در انقلاب صنعتی قرن هجدهم و نوزدهم هنر جدیدی را کشف کردیم. هنر سوزاندن زغال سنگ برای تولید انرژی بخار در لوکوموتیوها (قطارها) از این دوره منجر به پیشرفت زیادی در زندگی بشر شد. پختن هیزم ممکن است یک ساعت طول بکشد و گرم شدن دیگ بخار برای یک ماشین چند ساعت طول می کشد. اما باتری بلافاصله پس از نصب در هر دستگاه الکترونیکی قابل استفاده است. به عنوان مثال ، پس از نصب باتری در ماشین باتری خود ، به سادگی کلید را روشن کنید تا ماشین به سرعت روشن شود و به سرعت حرکت کند. در واقع ، باتری یک جهش به جلو در پیشرفت انسان است.
قطعات اصلی باتری از راه دور کدامند؟
قسمت اصلی باتری مکسل 2032 سکه ای برق است که به عنوان سلول شناخته می شود. هر سلول از سه قسمت ، دو الکترود یا همان ترمینال الکتریکی و شیمیایی مشابه الکترولیت تشکیل شده است که بین الکترودها قرار دارد. البته برای راحتی و امنیت ما ، این ظرف در یک ظرف فلزی یا پلاستیکی بسته بندی شده است. در خارج سلول دو ترمینال مثبت و منفی وجود دارد که به الکترودهای داخلی متصل هستند. ممکن است فکر کنید که باتری کاملا از سلول و سلول ساخته شده است ، پس چرا سلول را باتری نمی نامیم؟ پاسخ این است: "باتری برای انرژی بیشتر از چند سلول پیچیده تر است."
وقتی دو الکترود را در مدار باتری قرار می دهید (به عنوان مثال ، یک باتری را در چراغ قوه) ، الکترولیت شروع به کار می کند. به آرامی مواد شیمیایی موجود در آن به مواد دیگری تبدیل می شوند. هر الکترود از انواع مختلفی تشکیل شده است (اتم با الکترون بسیار کم یا الکترون بسیار کمی) که در این واکنش شیمیایی با الکترولیت نقش دارند. در طی یک واکنش شیمیایی ، الکترون ها از طریق یک مدار خارجی از یک ترمینال به ترمینال دیگر منتقل می شوند و همه چیز مربوط به باتری را فعال می کنند. این روند تا نابودی کامل الکترولیت ادامه دارد ، در نتیجه هیچ واکنش شیمیایی رخ نمی دهد و الکترون ها حرکت نمی کنند و نمی توانند هیچ نیرویی تولید کنند ، به اصطلاح باتری خالی است و دیگر بار و قدرت لازم را ندارد.



:: برچسب‌ها: باطری سکه ای 2032 مکسل , باتری مکسل CR2032 ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تاریخچه تلویزیون در ایران
حبیب ثابت ، یکی از بزرگترین استادان ایران ، اولین ایستگاه تلویزیونی را در ایران ایجاد کرد و بدین ترتیب تاریخ تلویزیون در ایران را آغاز کرد. اولین ایستگاه تلویزیونی در سال 1336 به نام تلویزیون ایران در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. تقریباً دو سال بعد ، او تلویزیون دوم خود را از دست داد. برنامه های پخش شده توسط این ایستگاه ها عمدتا شامل برنامه های مسابقه ای و همچنین برنامه های آمریکایی دوبله شده به فارسی است.
این ایستگاه توسط یک آمریکایی به نام ونس هالک اداره می شد که پیش از این مدیر یک ایستگاه تلویزیونی در بغداد و پیش از این مدیر بخش رنگ NBC بود. در اوایل تلویزیون ایران ، بسیاری از شرکت های غربی و تراشه های آبی ، مانند RCA ، General Tire ، Pepsi-Cola ، Otolith ، Pressure و Volkswagen به عنوان حامی مالی پشتیبانی می شدند.
علی رغم حمایت شرکت های بزرگ ، تلویزیون ایران در سال 1341 اعلام کرد که نزدیک به 70 میلیون ریال سرمایه از دست داده است. دارندگان این شبکه سعی کردند آن را به دولت بفروشند. اما دولت قبلاً راه اندازی شبکه تلویزیونی خود را آغاز کرده است. این شبکه تلویزیونی جدید با نام تلویزیون ملی ایران از سال 1344 شروع به کار کرد. پس از آزمایش های مختلف ، برنامه های پخش شده در نوروز سال 1345 آغاز شد. یکی از اولین برنامه هایی که در هفته اول به صورت آنلاین پخش شد ، جشن تولد محمدرضا شاه در ورزشگاه امجدیه بود. در سال 1350 ، این شبکه با رادیو ایران ادغام شد و سازمان ملی رادیو و تلویزیون ایران را ایجاد کرد.
تلویزیون ایران چند سال پیش در سال 1347 ملی شد. در آن زمان ، دولت این شبکه را رقیب جدی شبکه خود می دانست ، بنابراین این شبکه را به قیمت 20 میلیون تن از سبط خریداری کرد. این در شرایطی بود که سبت 70 میلیون تومان برای راه اندازی شبکه خود هزینه کرد. در سال 1976 ، 70 درصد از مردم کشور قادر به دریافت سیگنال های تلویزیونی بودند و ایران از نظر مناطق تحت پوشش تلویزیون یکی از کشورهای پیشرو در آسیا بود.
همچنین بخوانید:
رزولوشن 8K چیست؟ درباره کیفیت 8K بیشتر بیاموزید
تاریخچه تلویزیون رنگی در ایران از دهه 1950 آغاز شد. از سال 1977 ، همه برنامه ها به صورت رنگی پخش می شوند. اما پیش از آن چندین برنامه رنگی از جمله بازی های آسیایی 1974 پخش شد.
پس از انقلاب 1957 ، سازمان ملی پخش ایران نام خود را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و تا امروز برنامه های مختلفی را از ده ها شبکه تلویزیونی و رادیویی پخش می کرد.
امروزه شبکه های تلویزیونی اینترنتی و سایر فن آوری های اشتراک مطالب آینده تلویزیون های سنتی را تهدید می کنند و مخاطبان آنها رو به کاهش است. هنوز مشخص است که تلویزیون قادر خواهد بود خدماتی مانند Netflix و سایر فناوری ها را مدیریت کند.



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

یک کابل (به فرانسوی: câble) یا کابل ، یک یا چند سیم یا طناب است که به هم متصل شده ، بهم تابیده یا بهم تابیده می شوند تا گروه تشکیل شود. در مکانیک از کابل ها برای بلند کردن و کشیدن استفاده می شود. در برق از آنها برای انتقال برق استفاده می شود. کابل نوری از یک یا چند فیبر نوری در یک غلاف محافظ تشکیل شده است که از الیاف محافظت می کند. به کابل های مکانیکی حرفه ای تری ، طناب های استیل (یا طناب بکسل) می گویند.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی این کلمه را به عنوان جایگزینی برای کلمه "کابل" معرفی کرد.
مهمترین و پرکاربردترین عایق در ساخت کابل P.V.C (پلی وینیل کلراید) است که به آن تیرچه یا پلاستیک گرد گفته می شود. PVC عایق غیر قابل احتراق است و این ویژگی خوبی در کابل ها است. او انعطاف پذیری زیادی دارد. عناصری مانند تولید انبوه ارزان و سهولت ساخت منجر به این واقعیت شده است که بیش از 90٪ کابل های ولتاژ پایین از این عایق ساخته شده اند. نوع دیگری از عایق به نام PET (پلی اتیلن) ​​برای کابل ها استفاده می شود ، ضد حریق است و در مکان های خاصی استفاده می شود. بعضی از کابل ها از عایق لاستیکی استفاده می کنند ، که بسیار مفید نیست.
کابل های رسانا از مس یا آلومینیوم ساخته شده اند. اگر می خواهیم از کابل مفتول آلومینیومی برای کابل های هوایی استفاده کنیم ، باید طناب فولادی باشد.
کابل های ولتاژ پایین
طبق استاندارد ویدیویی آلمان ، رنگ عایق کابل های ولتاژ پایین باید به ترتیب خاکستری روشن ، سیاه ، قرمز ، آبی و سیاه باشد ، به طوری که کابل تک هسته ای فقط از دو رنگ اول و یک کابل پنج هسته ای از هر پنج رنگ استفاده می کند. استفاده می کند خاکستری روشن ، معمول در این چهار نوع کابل ، به عنوان هادی خنثی (MP) استفاده می شود و هادی قرمز هادی محافظ است. در مورد کابلهای چهار هسته ای فشار ضعیف ، سطح مقطع کابل سه هسته ای معمولاً برابر است و سطح مقطع رسانای چهارم تقریباً نیمی از هادیهای دیگر است (یا کمی کوچکتر).
نحوه شناسایی کیفیت سیم ها و کابل ها:
1- سطح خارجی سیم و کابل باید صاف و بدون درخشش و تیغ باشد (سطح مواج سیم و کابل انعطاف ناپذیر مشکلی ایجاد نمی کند).
2- قطر زیاد عایق یا غلاف سیم ها و کابل ها دلیل بر کیفیت محصول نیست ، اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان وزن مس را در سیم ها و کابل ها کاهش می دهند (با کاهش تعداد نخ های مسی یا قطر نخ های مسی). می رسد ، اما محصولی نخواهد بود. این می تواند در طراحی پوشش استفاده شود و در صورت استفاده باعث آتش سوزی یا سایر مشکلات می شود.
3- هنگام برش سیم از سطح مقطع (با خرد شدن سیم یا تیزکن) ، سیم (مس) باید در مرکز عایق قرار گیرد که به آن مرکز رسانا می گویند.
4- وقتی کابل را از سطح مقطع برش می دهیم ، غلاف باید سیم ها را بپوشاند تا ضخامت غلاف اطراف سیم ها برابر باشد ، به این مرکز سیم ها می گویند.
5- هادی عایق در هنگام جدا شدن از هادی (مس) باید به راحتی و انعطاف پذیر از مس جدا شود.
6- در مورد کابل ها دقت کنید سیم ها را به راحتی از یکدیگر و از غلاف جدا کنید.
7- در مورد هادی ها و کابل های مس (که در این مقاله به آنها پرداخته شده است) ، شرایط زیر برای هادی های مس باید رعایت شود:
الف - ساخته شده از مس خالص انعطاف پذیر.
ب- که سطح آن کاملاً شفاف و براق باشد.
ج- غیر اکسید کننده (الیاف مس سیاه نیستند).
D - باید انعطاف پذیر باشد (هنگام خم شدن و صاف کردن سیم ، نخ های رسانا نباید شکسته شوند).
ه) به میزان کافی و طبق برنامه های استاندارد برای هر قسمت از سیم مفتول مصرف می شود (مقدار کم مس باعث می شود مقاومت در برابر رسانایی بالاتر از حد استاندارد باشد و استفاده بیش از حد از آن منجر به از بین رفتن مس فلزی گرانبها می شود و در نتیجه قیمت کل افزایش می یابد روی سیم یا کابل).
کابل چند هسته ای:
اولین شماره در سمت چپ تعداد سیم های اندازه هر کابل را نشان می دهد.
- کابل دو هسته ای: اگر مصرف کننده یک جریان الکتریکی تک فاز باشد و اتصال زمین نداشته باشیم ، از کابل دو هسته ای استفاده می کنیم.
- کابل سه هسته ای: در صورت استفاده از برق تک فاز و همچنین اتصال به زمین ، از کابل سه هسته ای استفاده می کنیم.
- کابل چهار هسته ای: اگر از برق سه فاز استفاده کند و اتصال زمین نداشته باشیم ، از کابل چهار هسته ای استفاده می کنیم.
- کابل پنج رشته: اگر برق سه فاز را مصرف کند و زمین و صفر داشته باشیم ، از کابل پنج رشته استفاده می کنیم.
اتصال کابل:
برای اتصال کابل ها به یکدیگر از دو کابل استفاده می شود و برای گرفتن آنها و قرار دادن آنها در یک مفصل یا عضله پر از قیر مخصوص ، از روش سه گانه استفاده می شود.
کابل ها را به مدار وصل کنید:
آنها از کابل یا کفشویی برای اتصال کابل به زنجیر استفاده می کنند. واشرهای کابل را می توان محکم ، چین دار یا با کابل جوش داد



:: برچسب‌ها: کابل برق ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل های الکترونیکی درب و آپارتمان و خرید انواع آنها
انسان همیشه به حفاظت از مال و جان خود علاقه مند بوده است ، از این رو همیشه به فکر تأمین امنیت در هر عصری بوده است و همین امر باعث شده تا مردم به فکر ساخت ، طراحی ، ساخت و استفاده از قفل های دیجیتالی درب باشند. با گذشت زمان قفل ها از لحاظ مکانیکی منسوخ شده و قفل های الکترونیکی تعویض می شوند. قفل های قدیمی به دلیل پایین بودن قیمت خرید همیشه مورد استفاده قرار می گرفته اند ، اما مشکل اصلی این قفل ها پایین بودن سطح امنیت آنها و اغلب سرقت است ، به همین دلیل بیشتر افراد به قفل های دیجیتال روی می آورند. و قفل درب الکترونیکی یکی از پرکاربردترین قفل های الکترونیکی است که قابلیت نصب بر روی هر نوع درب را دارد. از آنجا که در آپارتمان ها رفت و آمد زیادی وجود دارد ، حفظ امنیت آن بسیار مهم است ، بنابراین بهتر است از قفل درب الکترونیکی در آپارتمان خود استفاده کنید. قفل های الکترونیکی از هیچ کلید فیزیکی استفاده نمی کنند ، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن یا برداشتن کلید باشید. قفل در هوشمند وسیله ای بسیار کاربردی است.
قفل درب ضد سرقت الکترونیکی
در واقع قفل های الکترونیکی و دیجیتالی تفاوتی ندارند و راه کنترل آنها از طریق منبع تغذیه است. ویژگی قفل الکترونیکی علاوه بر زیبایی خاصی به درب و دکوراسیون منزل شما ، امنیت بالا و دسترسی آسان است. این نوع قفل ها دارای انواع خاصی مانند قفل های الکترونیکی رمزگذاری شده ، قفل های کارت و قفل های اثر انگشت هستند. قفل دیجیتال ایرانی شامل مارک معروف kelitec است ، نمونه های خارجی آن شامل سامسونگ ، مالایر و سایر محصولات است. می توانید هر آنچه را برای خانه خود می خواهید خریداری کنید.
قفل رمزگذاری الکترونیکی (رمزگذاری شده)
قفل های الکترونیکی صفحه لمسی دارند و می توانید با تهیه رمز عبور از شماره های موجود در دیجیتال برای تنظیم قفل و باز کردن رمز عبور استفاده کنید. این نوع قفل ها معمولاً یک کلید فیزیکی دارند که می توانید هنگام فراموش کردن رمز ورود و باز کردن قفل آن ، از آن استفاده کنید. این نوع قفل الکترونیکی در ابتدا فقط برای دفاتر و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفت ، اما امروزه از آن برای خانه ها و آپارتمان ها نیز استفاده می شود. فروشگاه قفل دیجیتال را اینجا ببینید.
قفل کارت الکترونیکی
در این نوع قفل الکترونیکی از کارتهای مغناطیسی ویژه ای برای باز کردن آنها استفاده می شود ، بنابراین با قرار دادن کارت در منطقه قفل مخصوص ، می توانید در اسرع وقت درب خود را باز کنید و قفل کارت الکترونیکی معمولاً دارای یک کلید فیزیکی است. در موارد اضطراری مانند از دست دادن کارت استفاده می شود. یا آن را نابود کنید. مهم است که قفل کارت الکترونیکی به عملکردهای دیگری مانند اثر انگشت و رمز ورود مجهز باشد ، بنابراین بهتر است از کارت برای باز کردن قفل درب کارت الکترونیکی و سایر عملکردها استفاده نکنید. برای امنیت بیشتر فعال کنید.
قفل اثر انگشت دیجیتال
قفل الکترونیکی قفل اثر انگشت دیجیتالی دیگری است که برای باز کردن قفل از آن استفاده می کنید. این روش به شما امکان می دهد قفل اثر انگشت را برای هرکسی که می خواهید با تشخیص چهره قفل کند ، تعریف کنید تا اجازه ورود به آن را داشته باشد. مهمترین نکته در هنگام استفاده از این نوع قفل ها وجود جریان خون در اثر انگشت است. وقتی جریان خون وجود نداشته باشد ، بالش نمی تواند شخصیت فرد را تشخیص دهد و چهره او را تشخیص نمی دهد ، به همین دلیل اجازه ورود به آن را ندارد.



:: برچسب‌ها: قفل دیجیتال , قفل هوشمند , قفل الکترونیکی , قفل در هوشمند , قفل دیجیتالی درب آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اصولاً انواع درب های ضد سرقت را می توان بر اساس تولید داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. البته باید توجه داشت که محصولات محلی را نمی توان کاملاً ایرانی دانست. به دلیل حجم زیاد مواد اولیه و حتی خط تولید آن ، از کشورهایی مانند ترکیه خریداری می شود. این محصول مشترک ایران و ترکیه نام دارد.
چندین ماده اولیه خط تولید کارخانه درب ضد سرقت از ترکیه وارد می شود. بهترین قفل ها توسط این کشور از ایران وارد می شوند و به مارک تجاری در بازار ایران تبدیل شده اند. قفل های ترکی با 7 زبان و قفل های داف ترکی مارک های شناخته شده ای به نام قفل های خوب در بازار ایران هستند.
درب های ضد سرقت به درهای بسته بندی وارداتی ، درب و درهای وارداتی از ترکیه ، ساخت ایران تقسیم می شوند. با توجه به نیاز بازار به تولید و عرضه درب های ضد سرقت سفارشی ، درب های ترک خورده وارداتی به دلیل ویژگی های قابل تنظیم تولید ، از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر درها برخوردار بودند.
انواع درب های ضد سرقت
درب های ضد سرقت علاوه بر ترکیه از کشورهای دیگر نیز به ایران وارد می شوند اما این درب ها به دلیل گرانی و کیفیت معادل درب های وارداتی ترکیه فروش خوبی ندارند. مدل های جدید درب ضد سرقت موفقیت بزرگی را در بین مشتریان به همراه داشته است. به دلیل کیفیت بالای رویه های واردات و امکان استفاده از لوازم ایمنی ، مشتریان تقاضای زیادی برای این درب ها دارند.
درب های وارداتی به دلیل مراحل سفارش در اندازه های خاص و گرانی درب های بسته بندی ترکیه ، تقاضای کمتری از مشتریان در بازار دارند. روی این درب ها می توانید قفل هوشمند یا همان قفل الکترونیکی نصب کرده و بدون کلید وارد شوید.
البته قابل ذکر است که برخی از درب های ضد سرقت وارداتی که دارای مجوز معتبر بین المللی هستند ، دارای وزن و وزن زیادی هستند و قفل های معتبری در این درب ها تعبیه شده است. چه کسی تضمین های بسیار قوی دارد. به عنوان مثال ، برخی از درب های ضد سرقت وارداتی دارای آلیاژ فلزی خاصی در اطراف لولاهای درب هستند. این عامل مقاومت درب را در برابر هرگونه نفوذ قفل کاهش می دهد. قیمت این درب ها 3 تا 4 برابر بیشتر از قیمت درب های مونتاژی ایرانی است و مشتریان بی نظیری دارد.



:: برچسب‌ها: درب ضد سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

توماس ادیسون آخرین خط حمله مخترعان بود
در سال 1878 ، ادیسون مطالعه بسیار جدی در مورد تولید لامپهای رشته ای با نور مناسب و ماندگار ، معروف به "بهبود روند لامپهای الکتریکی" را آغاز کرد و عناصر مختلفی را برای رسیدن به هدف خود امتحان کرد ، اما نتایج آزمایشات او متوقف شد بدون وقفه. و او چیزی جز شکست نداشت. در همان زمان ، او چنان مهربان بود که می گفت در آن سال ها من شکست نخورده ام ، اما فقط ده هزار راه برای شکست پیدا کرده ام! او سالک را پیدا کرد و یک سال بعد به طرز عجیبی با هنری وودوارد ملاقات کرد. . ساعت و تهویه مطبوع. سرانجام ، در سال 1880 ، او نیروگاه ادیسون را به نام خود و لامپ های رشته ای تولید انبوه افتتاح کرد.
ادیسون هرگز تسلیم نشد و سرانجام به آنچه فکر می کرد رسید و اکنون همه او را به عنوان مخترع برق و نور و لامپها و مواردی از این دست می شناسند!
با لامپ های قدیمی خداحافظی کنید ، تحولی در دنیای نورپردازی
ما انسان ها همیشه به دنبال به روزرسانی و پیشرفت هستیم. حتی وقتی نیازهای خود را برآورده می کنیم ، در تلاش هستیم تا نحوه عملکرد خود را بهبود بخشیم و این روحیه باعث پیشرفت جامعه بشری شده است. این نارضایتی بشریت و میل به پیشرفت لامپهای رشته ای برای ما کافی است.
دلایل تمایل به تعویض لامپ های رشته ای
این لامپ ها انرژی زیادی مصرف می کنند و به عنوان عامل گرم شدن کره زمین در نظر گرفته می شوند. صرفه جویی در مصرف انرژی و انرژی به ظهور فناوری های جدید در صنعت روشنایی نیاز دارد.
لامپهای فلورسنت (لامپهای فلورسنت) مرحله بعدی رشد لامپها
گام بعدی در تولید لامپ ها تولید لامپهای فلورسنت بود که ما ایرانیان آن را بهتر با عنوان "لامپهای فلورسنت" می شناسیم. درون این لامپ ها ، تحریک گاز آرگون یا نئون جیوه را تبخیر می کند و سپس نور ماوراlet بنفش تولید می کند که در نهایت در نور مرئی آن را به فسفر تبدیل می کند. عمر مفید این چراغ ها 10 هزار ساعت است که ده برابر بیشتر از سری قبلی لامپ ها است و این یک گام قابل توجه در اقتصاد محصول برای خریدار بود. مشکل این لامپ ها این است که آنها به یک استارتر پرتاب کننده خارجی و ازن نیاز دارند و از همه مهمتر ، محتوای لامپ سمی است که اگر در محیط پخش شود ، می تواند ارگانیسم ها را مسموم و حتی از بین ببرد.
لامپ های کم مصرف ، نکته بعدی در این سفر
در سال 1938 ، تولید لامپ منجر به تولید لامپ های کم مصرف شد و به طور گسترده توسط جنرال الکتریک تولید شد. جالب است بدانید که امسال بودجه هنگفتی بالغ بر 25 میلیون دلار برای این تولید انبوه هزینه شد ، اما به دلیل عدم رعایت قوانین حق چاپ ، روند تولید لامپهای کم مصرف آشکار شد و بسیاری از رقبای این شرکت موفق به تولید این محصول شدند چراغ . از مزایای استفاده از این لامپ می توان به سیستمی برای شروع کم و محوری و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 2000 برابر اشاره کرد.
لامپهای LED (SMD - LED) نکته بعدی در این سفر
امروزه بیشترین استفاده انسان از لامپ ها مربوط به دسته لامپ های LED و LED است. همه ما چراغ های قرمز کوچکی را در دستگاه هایی مانند شارژرها و آداپتورها دیده ایم. در ابتدا تولید چراغ های LED محدود به این کاربرد بود ، اما بعداً مزایایی مانند مصرف برق بسیار کم را دیدیم که تقریباً 90٪ لامپ های رشته ای نیست. همچنین تنظیماتی برای تنظیم زاویه تابش ، انرژی خورشیدی ، عمر طولانی و روشنایی فوری ، رنگ های رایج مانند سفید و زرد ایجاد شده است. برخی دولت ها مجامع را مجبور به استفاده از این لامپ ها می کنند ، که این یک گام مهم در جلوگیری از گرم شدن کره زمین است.
به نسل جدید لامپهای LED SMD گفته می شود. فناوری ساخت این لامپ ها از سیم استفاده نمی کند و اجزای پیش ساخته در یک طرح با صفحه بسیار نازک آغشته می شوند.



:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری های قلمی توسط ادیسون در سال 1901 و والدمار یونگنر در سال 1899 اختراع و اختراع شد. این باتری های اساسی هستند که می توانند بعد از ساخت استفاده شوند و همچنین ارزان هستند. باتری های قلیایی دارای خواص خوبی هستند که می توانند با اطمینان زیادی مورد استفاده قرار گیرند و انرژی و چگالی بالایی دارند. این باتری ها برای درب پارک از راه دور نیز استفاده می شوند. با این حال ، مقاومت داخلی آن اجازه نمی دهد تا سریع تخلیه شود. عمر این باتری ها بسیار طولانی است و در دمای بالا کار می کنند. برخی از تولید کنندگان باتری های قلیایی ظرفیت و قابلیت اطمینان را برای ظرفیت شارژ فدا می کنند. در اینجا ما فقط کمی در مورد باتری های قابل شارژ به دلیل نوسانات زیاد در این زمینه صحبت خواهیم کرد که برای درک عملکرد آنها لازم است برای اطلاعات بیشتر به اطلاعات داده ها مراجعه کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید باتری کنترل از راه دور به خاطر بسپارید: باتری قلمی را از اینجا بخرید.
انرژی خاص - چگالی انرژی - انرژی باتری - مصرف باتری قلمی - هزینه های تولید انرژی - میزان تخلیه باتری - پایداری چرخه - ولتاژ اسمی سلول باتری - ولتاژ قطع باتری
باتری قلمی قابل شارژ قلیایی:
باتری های از راه دور بسیار محبوب و گرانتر از باتری های معمولی هستند. رایج ترین اندازه باتری های AAA و کنترل از راه دور AAA ، 9V ، AA ، C و D هستند. این باتری ها کاملاً قابل شارژ هستند و البته شرایط ذخیره سازی مهمترین شرط برای طول عمر آنها است. این باتری ها برای شارژ مجدد تا 20 برابر طراحی شده اند و مقاومت داخلی آنها به حدی است که تخلیه کند و شیب آن کمتر از 25٪ است ، زیرا تخلیه شیب زیاد باعث افزایش عمر و قلیایی بودن باتری می شود. با این توضیح ، باتری های قلیایی قابل شارژ تقریباً دو سوم انرژی باتری های قلیایی معمولی را در خود دارند و ولتاژ دو سر آن پس از شارژ کمی پایین تر و در مارک های مختلف تا حدود 1.4 ولت است. برخی دانشمندان ادعا می کنند که تا 90٪ باتری را می توان با نوع خاصی از شارژر شارژ کرد. مهم است که از تولید کنندگان بخواهید باتری های قلمی قلیایی را جدا کنند. برای دیدن نمونه هایی از باتری های قلمی اینجا را کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: باتری قلمی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دوره تلفن CDMA سامسونگ (1996-1998):
سامسونگ اولین تلفن همراه SCH-100 را در مارس 1996 روانه بازار کرد. اولین تلفن دیجیتال SCH-100 سبک و بسیار نازک است و امکان تماس صوتی را فراهم می کند و اولین تلفنی است که از CDMA (فناوری دسترسی چندگانه) استفاده می کند. ) بود. در آن زمان ، این نوع فناوری یک فناوری جدید بود و قبل از فناوری سریع 4G LTE ، در واقع مزایای واقعی آن نسبت به GSM بود.
اولین تلفن همراه (ساعت هوشمند):
امروزه برخی از ساعت های هوشمند به شما امکان ارسال پیامک یا حتی برقراری تماس را می دهند ، اما در واقع بازار تلفن همراه اول خیلی زودتر آغاز شد و سامسونگ یکی از اولین پیشگامان صنعت بود. سامسونگ ادعا می کند اولین شخصی در صنعت است که اولین تلفن همراه SPH-WP10 را به بازار عرضه می کند.
اولین تلفن همراه سامسونگ در سال 1999 ساخته شد و "Samsung SPH-WP10" نام دارد. این گوشی نه تنها می تواند یک زمان منحصر به فرد را نشان دهد ، بلکه می تواند 90 دقیقه مکالمه تلفنی برقرار کند و باتری شما تمام شود. صفحه LCD یک صفحه LCD تک رنگ بود که دارای دکمه های فیزیکی اطراف منو بود ، حتی با دستورات صوتی تماس مخاطبان خود را با این فرم درخواست می کنید.
تلفن هوشمند سامسونگ:
سامسونگ مدت ها قبل از اندروید و iOS وارد بازار گوشی های هوشمند شد. سامسونگ شاید پیشرو در صنعت نبوده است ، اما مطمئناً اولین تولید کننده ای است که بر بازار تسلط دارد و اولین صفحه نمایش رنگی PDA را در سال 2001 راه اندازی کرد.
 Samsung SPH-i300 یک گوشی هوشمند اساسی مبتنی بر سیستم عامل Samsung Palm بود. این تلفن ها برای استفاده در شبکه موبایل Sprint در ایالات متحده منتشر شدند. این اولین PDA (به عنوان دستگاهی است که تلفن و قابلیت PDA را با هم ترکیب می کند) با صفحه نمایش رنگی در ایالات متحده است.
بنابراین سامسونگ SPI-300 می تواند اولین قدم سامسونگ در ساخت "تلفن هوشمند" برای بازار ایالات متحده باشد.

سامسونگ گلکسی:
 در سال 2009 ، غول فناوری سامسونگ با تولید گلکسی سامسونگ جهش بزرگی به جلو انجام داد. این یک گوشی هوشمند کوچک با سیستم عامل اندروید نسبتاً جدید بود. اما این مدل سنگین بود و فاقد به روزرسانی مداوم بود که به نظر می رسد تنها محصولی دیگر است که به زودی فراموش خواهد شد.
با این حال ، این گوشی گل سرسبد دستگاه های سامسونگ گلکسی است که اکنون قطعاً یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است. در طول سال ها ، سامسونگ طیف گسترده ای از دستگاه های تلفن همراه را تولید و راه اندازی کرده است که بسیاری از آنها شامل برند Galaxy هستند. آنها از وسایل پلاستیکی ارزان به ظروف فرماندار شیشه ای و فلزی منتقل می شوند. از تلفن های هوشمند گرفته تا ساعت های هوشمند. امروزه سامسونگ یکی از محبوب ترین و سودآورترین تولیدکنندگان سیستم عامل اندروید است که بیشتر به دلیل موفقیت خط گلکسی است.
ما بهترین مدل های Samsung Galaxy را برای شما آورده ایم:
امروزه تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی در جهان بسیار محبوب هستند. این گوشی ها با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده اند. سامسونگ از بهترین سری S و Note گرفته تا سری A دارای طیف گسترده ای از تلفن های گلکسی از نظر قدرت و قیمت است.
گلکسی اس 10 پلاس در حال حاضر بهترین تلفن گلکسی موجود است و پس از آن اس 10 قرار دارد. اگرچه گلکسی اس 10 پلاس تغییر چندانی نمی کند ، اما با طراحی دوربین ، نرم افزار بهبود یافته و دوربین های سه گانه همه را تحت تأثیر قرار می دهد. Galaxy S10 Plus بهترین تلفن Galaxy است که دارای دوربین اصلی ، صفحه نمایش و عملکرد بهتری از نظر ساختار است ، زیرا قیمت پایه از 99899 شروع می شود. با این حال ، واضح است که برای بسیاری از افراد S9 (S9) یا S8 S8) به دلیل قیمت پایین اکنون جذابیت بیشتری دارند. زیاد
پرفروش ترین های سامسونگ:
شاید پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ همان چیزی باشد که انتظار دارید. در واقع ، این پرفروش ترین سامسونگ E1100 است که از سال 2009 به عنوان یک تلفن همراه خصوصی شناخته می شود. تا پایان تولید در سال 2012 ، سامسونگ نزدیک به 150 میلیون دستگاه از این مدل را فروخته است. همین امر باعث شد این هشتمین تلفن همراه پرفروش باشد.
پرفروش ترین گوشی هوشمند Samsung Galaxy S4 است.
دومین گوشی پرفروش و چهاردهمین کلاس سامسونگ Galaxy S4 است که 80 میلیون دلار فروش داشته است. این پرفروش ترین اسمارت فون سامسونگ در تمام دوران ها و همچنین پرفروش ترین گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید در همه زمان ها و سومین تلفن هوشمند پرفروش تاکنون است که تنها پس از آیفون 6 و آیفون اپل 6 پلاس نوکیا 5230 است.
 تاریخچه آتش سوزی تلفن سامسونگ:
در تاریخ 2 آگوست 2016 ، سامسونگ الکترونیک گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 را معرفی کرد که در تاریخ 19 آگوست 2016 به بازار عرضه شد. با این حال ، در اوایل سپتامبر 2016 ، سامسونگ فروش این مدل را متوقف کرد و تماس غیر رسمی برای جمع آوری این تلفن های هوشمند را اعلام کرد و سامسونگ گوشی های هوشمند جدیدی را جایگزین آنها کرده است. این امر به این دلیل است که برخی از باتری های این مدل معیوب بوده و باعث ایجاد گرمای بیش از حد می شوند و منجر به آتش سوزی و انفجار این مدل می شوند.
 با این حال ، بعدا مشخص شد که نسخه جدید گلکسی نوت 7 هنوز دارای نقص باتری است ، سپس در 10 اکتبر 2016 ، سامسونگ تمام تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 7 را در سراسر جهان مونتاژ کرد و تولید این مدل را برای همیشه متوقف کرد. .
رسوایی با سامسونگ
در 14 ژانویه 20



:: برچسب‌ها: سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

رله محافظ
اما در پایان ، بعد از همه اینها ، به قسمت زیبایی از قدرت رسیدیم که محافظت است و نوعی رله است. رله محافظ نوعی رله است که با تغییر مقدار برق یا بدنه (معمولاً از نوع سنسور) تولید و به آن پاسخ می دهد.
اولین رله محافظ یک آهنربای الکتریکی سیم پیچ است که برای رانندگی در شرایط استفاده می شود. بالاتر از جریان ، ولتاژ ، ولتاژ ، انرژی معکوس ، فرکانس بیش از حد ، فرکانس پایین تر ، البته امروز ، به لطف الکترونیک قدرت ، شاهد پیشرفت هایی هستیم. ما تعجب می کنیم که کنترل و محافظت از آن آسان است.
در زمینه آموزش پرسنل حفاظت ، این آموزش خطرناک و بسیار مهم است و فقط متخصصان و افراد واجد شرایط در این قسمت از شبکه فعالیت می کنند ، زیرا می دانند این آموزش با استانداردهای عمومی رله ها نیز مطابقت دارد. به عنوان مثال ANSI ، C37.90 ، IEC و دیگران. زمان پاسخ و عملکرد را نشان دهید.
توجه داشته باشید که علاوه بر رله های اسمی ، انواع مختلفی نیز با توجه به پارامتر اندازه گیری داریم:
الف) رله های جریان
این رله ها بر اساس مقدار جریان ورودی به رله کار می کنند. حال این جریان می تواند جریان ، جریان صفر رسانا ، جریان جبری جریان فاز (رله های جریان زیاد - رله های زمینی کاذب و ...) باشد و جریان ورودی رله می تواند تفاوت بین دو یا چند جریان باشد (دیفرانسیل رله و رله های زمینی). ) بودن. نمک)
ب) رله های ولتاژ
این رله ها بر اساس ولتاژ ورودی رله کار می کنند. این ولتاژ می تواند یک فاز فاز باشد (رله ولتاژ یا افت ولتاژ و غیره) یا می تواند مقدار جبری چندین ولت باشد (جابجایی رله در نقطه اتصال حامل سه فاز)
ج) رله های فرکانس
این رله ها براساس فرکانس ولتاژ ورودی کار می کنند (افزایش و کاهش فرکانس)
د) رله های الکتریکی
به عنوان مثال ، این رله ها بر اساس توان کار می کنند ، به عنوان مثال رله هایی که جهت نیرو یا رله ها را اندازه گیری می کنند و انرژی فعال و راکتیو را اندازه گیری می کنند.
ه) رله های جهت دار
این رله ها رله های الکتریکی هستند که براساس زاویه بین بردارهای ولتاژ و جریان کار می کنند ، مانند رله های جهت دار که در خطوط موازی موازی و حلقه ای استفاده می شوند یا رله های الکتریکی برای اتصال مکانیکی هنگام خاموش کردن از ژنراتور استفاده می شود.
ج) رله مقاومت
به عنوان رله های فاصله ای در خطوط انتقال به طور گسترده ای استفاده می شوند.
ز) رله های مربوط به مقادیر بدن
همانطور که دما - فشار - سطح مایع و ... مانند Reach Boch به ترانسفورماتورها کمک می کند
ح) رله های مخصوص
رله هایی وجود دارند که برای اهداف خاص استفاده می شوند ، مانند رله های تشخیص قطع کننده مدار ، رله های کنترل قطع کننده مدار ، رله های قفل و غیره
مقاله هماهنگی رله های حفاظتی در خطوط انتقال را بخوانید.
عوامل مهم در محافظت از مهاجرت
سرعت کار: میانگین زمان بین تشخیص عیب و پاسخ صحیح رله محافظ. این پارامتر برای رله های محافظتی بسیار مهم است ، زیرا رله های حفاظتی برای جداسازی قطعات معیوب از قطعات سالم در اسرع وقت مورد نیاز است.



:: برچسب‌ها: رله ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

آشنایی با انواع مختلف لوله های خنک کننده
بخش مهمی از لوله خنک کننده در کلیه صنایع و مدارهای حساس به دما مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مقاله با ساختار کار و مشکل آن آشنا می شویم.
برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
1 - رادیاتور چیست؟
رادیاتور مبدل حرارتی است که گرما را از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی منتقل می کند
با حذف گرما دمای دستگاه را کنترل می کند.
این قطعات معمولاً به صورت زیر نصب می شوند:
پردازنده
منبع تغذیه
لیزرهای قدرتمند
سینک های خنک کننده با به حداکثر رساندن سطح تماس با مایع اطراف ، گرمای تجهیزات را جذب کرده و گرما را به این مایع منتقل می کنند. اطلاعات بیشتر را در از این قسمت مطالعه نمایید.
2- انواع سینک خنک کننده
این بخشها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
منفعل
1-2 رادیاتور فعال
در مدل فعال معمولاً از فن ، هواده یا موارد مشابهی برای انتقال گرما استفاده می شود.
مزیت نوع فعال این است که عملکرد بسیار خوبی دارند اما وجود قطعات متحرک و هزینه زیاد از معایب آنها است.
2-2 رادیاتور منفعل
مدلهای غیرفعال هیچ اجزای مکانیکی ندارند و انتقال گرما از طریق آنها از طریق باله ها انجام می شود
این کار از طریق یک فرآیند همرفت انجام می شود.
مزیت این نوع این است که هیچ قسمت متحرکی ندارد و بنابراین قابل اطمینان تر است
از طرف دیگر ، انتقال گرما همیشه نیاز به جریان مداوم هوا برای عبور از باله ها دارد.
3 - ساختار لوله های خنک کننده
سینک های حرارتی از مس ساخته شده اند ، دارای هدایت حرارتی بالایی هستند و می توانند به سرعت گرما را منتقل کنند.
یا آلومینیوم که رسانایی گرمایی کمتری دارد اما باعث کاهش هزینه و وزن قطعه می شود.
مجهز به سینک خنک کننده ، شامل فن یا سیستم خنک کننده مایع است که برای جذب گرما و ساده سازی فرآیند خنک کننده ، هوای گرم را می وزد.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

فناوری نمایش
به لطف پیشرفت در فن آوری نمایش ، در حال حاضر انواع مختلفی از مانیتورهای ویدئویی در مجموعه های تلویزیونی استفاده می شوند:
نمایشگر مشترک با لوله اشعه کاتد "CRT". نمایشگرهای این نوع چندان گران نیستند و از فناوری آماده ای برخوردارند که معمولاً بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد. از آنجا که رزولوشن اصلی این نمایشگرها ثابت نیست ، در برخی موارد ممکن است منابعی را با وضوح مختلف با کیفیت تصویر بالا نمایش دهند.
"Flat LCD" یا "Plasma": تحول جدیدی در نمایشگرهای صفحه تخت تلویزیون ها که توسط سیستم نمایش کریستال مایع ماتریکس ، صفحه نمایش LCD یا فناوری نمایش پلاسما ارائه شده است. نمایشگرها و صفحه های پلاسما 1 اینچ ضخامت دارند و می توانند روی دیوار آویزان شوند یا روی پایه قرار بگیرند. برخی از مدل ها می توانند به عنوان نمایشگر رایانه استفاده شوند.
"صفحه LCD": در واقع ، عنصر اصلی نمایشگر ، لایه LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) به همان روش پالت رنگ اصلی است که شامل تمام تنظیمات پیکسل های اصلی و زیر پیکسل های RGB یا چندین Y و W به همان لایه LCD است. در تمام تلویزیون های LCD قدیمی کاملاً یکسان است.
"پنل LED": تنها چیزی که بین LCD و LED تمایز ایجاد می کند صفحه پشتی لایه LCD است و عملکرد آن روشنایی و روشنایی این لایه است که در تلویزیون های LCD قدیمی یا در واقع نور پس زمینه LCD CCFL به معنای لامپ است. فلورسنت سرد است. کاتد وظیفه تأمین نور و برق این لایه را بر عهده داشت ، با جهش جدید در تلویزیون های LED نور پس زمینه را بسیار نازک تر کرده و به جای آرایش نئون از LED یا دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کند که باعث افزایش دقت منبع تغذیه می شود. کار می کند. کیفیت و حجم نور نیز روند تولید را تسهیل می کند.
هر کس نقاط قوت و ضعف خود را دارد. صفحه LCD تخت می تواند زاویه دید را کوچکتر و باریک کند و بنابراین با محیط خانه سازگار نیست. پانل های دید عقب در نور روز یا در اتاق هایی با نور زیاد به خوبی کار نمی کنند و به مناطق تاریک نیاز دارند. در سالهای اخیر از پنلهای LED در ساخت تلویزیونها بخصوص تلویزیونهای بزرگ استفاده می شود. صفحه های LED نازک تر از صفحه های LCD هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند اما از نظر کیفیت تصویر تفاوت چندانی با صفحه های LCD ندارند. نمایشگرهای LED از صفحه های LCD گران ترند.
مقاومت در برابر انواع رایج صفحه های تلویزیون
پلاسما عمر مفید پانل های پلاسما 100000 ساعت برآورد می شود ، به این معنی که اگر بین 5 تا 8 ساعت در روز صرف تماشای محتوای این نوع مانیتور کنید ، 34 تا 50 سال تلویزیون و پنل قوی خواهید داشت.
پانل های LED قدیمی در ابتدا از آرایه های پیکسلی ضعیف و ضعیف استفاده می کردند و عمر بسیار کوتاهی در حدود 3000 تا 6000 ساعت داشتند ، زیرا فشار روی ساب ووفر آبی بسیار زیاد بود ، اما دستگاه های قدیمی WRGB در حال تولید هستند. و یک عمر مفید حدود 8 تا 12 هزار ساعت به شما پیشنهاد می شود ، یعنی. 4 تا 8 سال ، حداکثر این صفحات از نظر سلامتی تضمین شده است.
پنل های LED OLED انواع مختلفی دارند و طول عمر آنها بسته به روشنایی و کنتراست متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، این صفحه نمایش ها عمر مفید 30 تا 60 هزار ساعت دارند که به راحتی تا 8 تا 15 سال تازه و قوی می مانند.
تشخیص چهره
از دسترسی آسان به Smart Hub با تعامل هوشمند با تشخیص چهره لذت ببرید. با استفاده از دوربین داخلی ، این سیستم منحصر به فرد می تواند صورت شما را به طور خودکار تشخیص دهد و با استفاده از کنترل از راه دور ، نیازی به وارد کردن نام کاربری (رمز عبور) و رمز عبور را برطرف کنید. با این کار تلویزیون می تواند چهره شما را تشخیص دهد.
کلمات مربوط به تلویزیون
رزولوشن تعداد نقاط مختلف است که به عنوان پیکسل در هر صفحه شناخته می شود. وضوح تقریبی 800x600 به این معنی است که صفحه تلویزیون 800 پیکسل عرض و 600 پیکسل nbsp در محور عمودی دارد. وضوح بالا مشخص شده وضوح تصویر بالاتری را نشان می دهد.
کنتراست میزان لکه های تاریک و روشن صفحه را اندازه گیری می کند. هرچه نسبت کنتراست بیشتر باشد ، تصاویر بهتر و جالب تر خواهند بود و این اصطلاحی برای غنی سازی عمق و سایه تصاویر است.



:: برچسب‌ها: تلویزیون led ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

راهنمای خرید مدلهای مختلف اتصالات
سوپاپ یک موتور کوچک و استاندارد است که هم در رباتیک و هم در تولید اسباب بازی استفاده می شود. سهولت کار با یک موتور الکتریکی معمولی از این نوع ، آن را برای همه گروه های سنی مناسب می کند.
این چرخه معمولاً با ولتاژ ورودی 5 تا 12 ولت کار می کند که تقریباً برابر با 3/8 باتری AAA است. برخی از مدل ها به دلیل تماس استاندارد به لحیم کاری نیاز ندارند و بهترین گزینه برای مبتدیان هستند. البته افراد حرفه ای نیز می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.
هزینه تقویت بسته به کاربرد آن متفاوت است. به عنوان مثال ، مدل های مناسب خودرو به دلیل پیچیدگی بسیار گرانتر از مدل های معمولی هستند.
به بخشی از ماشین های DC که انرژی پتانسیل الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل می کنند ، آرماتور گفته می شود.
در موتورهای الکتریکی ، حرکت چرخشی با عبور جریان از یک سیم پیچ در یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود.
آرماتور از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که در زیر ارائه خواهیم داد:
تقویت کننده م componentلفه:
1- پرونده الکترومغناطیسی (سیم پیچ) یا سیم پیچ
2- آهنرباهای دائمی
3- جمع کننده یا تقسیم و حلقه (تقسیم - کمیسر حلقه)
4- ذغال سنگ (برس)
5- پرس
6- زره پوش
7- استاتور
1- پرونده الکترومغناطیسی (سیم پیچ) یا سیم پیچ
بخشی از سازه ای که هادی های عایق در آن پیچیده می شوند جعبه یا سیم پیچ مغناطیسی نامیده می شود.
سیم سیم پیچ گشتاور درون چرخه ایجاد می کند و ارتباطی بین جریان سیم پیچ و میدان مغناطیسی ایجاد می کند.
از آنجا که سیم پیچ روی روتر است ، تمام گشتاور آن به ساختار و محفظه به لامپ شافت منتقل می شود.
2- مغناطیس های ثابت
برای ایجاد یک میدان مغناطیسی شعاعی ، در هر طرف لامپ دو آهنربا وجود دارد.
این میدان مغناطیسی باعث تعامل آرماتور و ایجاد اثر جنبشی می شود.
3- تقسیم - تجارت حلقه
کلکتور یک حلقه فلزی است که در انتهای برش قرار دارد.
چندین تیغ ​​در این کار وجود دارد. هر جفت تیغه به مجموعه ای از سیم پیچ ها متصل است.
عملکرد این ملفه ایجاد ارتباط بین سیم پیچ و مدار الکتریکی خارجی است.
4- ذغال سنگ
در هر طرف جمع کننده به مدار خارجی متصل شده است و کربن فشرده یا ذغال وجود دارد و بین کلکتور و زغال سنگ ارتباط برقرار می کند. گرافیت موجود در کربن نوعی کربن است که برق تولید می کند و همچنین به عنوان روان کننده استفاده می شود.
5 محور (سیستم عامل)
شافت یک ساختار استوانه ای فولادی است که از بین محفظه لامپ و کلکتور عبور می کند.
این قسمت چرخش موتور را به قسمتهای متحرک مانند چرخ و دنده تغییر می دهد.
6- سلاح
این سازه یک استوانه آهنی سرپوشیده است که بر روی لولایی با شیار طولی سوار شده و در مجموعه ای از چندین سیم قرار گرفته است. آهن موجود در این قسمت از لنگر میزان مغناطیسی و در نتیجه گشتاور را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
همچنین بر روی آرماتور چندین لایه آهن پوشانده شده است.
برای محافظت از سیم پیچ در برابر رطوبت ، معمولاً برای محافظت از سیم پیچ در برابر نوسانات مغناطیسی ، افزایش عایق الکتریکی و مقاومت در برابر دی الکتریک و اتلاف گرما از سیم پیچ نظامی ، روکش می شود.
7- استاتور
این قطعه از یک آهنربا و یک پوشش عایق تشکیل شده و به دو قطعه ذغال متصل است. استاتور یا پد با ایجاد یک میدان مغناطیسی به شما کمک می کند تا از چرخش جلوگیری کند و با اتصال به یک مدار خارجی (زغال سنگ) یک زاویه جریان ایجاد می کند. همچنین از ورود گرد و غبار یا اجسام خارجی جلوگیری می کند.



:: برچسب‌ها: آرمیچر ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری نیم قلمی بکسل توسط ادیسون در سال 1901 و والدمار یونگنر در سال 1899 اختراع و اختراع شد. این باتری های اساسی هستند که می توانند بعد از ساخت استفاده شوند و همچنین ارزان هستند. باتری های قلیایی دارای خواص خوبی هستند که می توانند با اطمینان زیادی مورد استفاده قرار گیرند و انرژی و چگالی بالایی دارند. این باتری های نیم قلمی برای درب پارک از راه دور نیز استفاده می شوند. با این حال ، مقاومت داخلی آن اجازه نمی دهد تا سریع تخلیه شود. عمر این باتری ها بسیار طولانی است و در دمای بالا کار می کنند. برخی از تولید کنندگان باتری های قلیایی نیم قلم ظرفیت و قابلیت اطمینان را برای ظرفیت شارژ فدا می کنند. در اینجا ما فقط کمی در مورد باتری های قابل شارژ به دلیل نوسانات زیادی که در این زمینه وجود دارد صحبت خواهیم کرد ، برای این کار باید برای اطلاعات بیشتر به اطلاعات داده ها مراجعه کنید تا عملکرد آنها را درک کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید باتری کنترل از راه دور جستجو کنید:
انرژی خاص - چگالی انرژی - انرژی باتری - مصرف باتری - هزینه های تولید انرژی - میزان تخلیه باتری - پایداری چرخه - ولتاژ اسمی سلول باتری - ولتاژ قطع باتری. برای مشاهده باطری نیم قلمی بکسل اینجا کلیک کنید.
باتری قابل شارژ قلیایی:
باتری های از راه دور بسیار محبوب و گرانتر از باتری های معمولی هستند. رایج ترین اندازه باتری های AAA و کنترل از راه دور AAA ، 9V ، AA ، C و D هستند. این باتری ها کاملاً قابل شارژ هستند و البته شرایط ذخیره سازی مهمترین شرط برای طول عمر آنها است. این باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر 20 بار شارژ می شوند و مقاومت داخلی آنها به حدی است که تخلیه کند و شیب آن کمتر از 25٪ است ، زیرا تخلیه شیب زیاد باعث افزایش عمر و قلیایی بودن باتری می شود. با این توضیح ، باتری های قلیایی قابل شارژ تقریباً دو سوم انرژی باتری های قلیایی معمولی را در خود دارند و ولتاژ دو سر آن پس از شارژ کمی پایین تر و در مارک های مختلف تا حدود 1.4 ولت است. برخی دانشمندان ادعا می کنند که تا 90٪ باتری را می توان با نوع خاصی از شارژر شارژ کرد. مهم است که از تولید کنندگان بخواهید باتری های قلیایی را جدا کنند. برای دیدن نمونه هایی از باتری های کنترل از راه دور اینجا را کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: باطری نیم قلمی بکسل ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

نمونه هایی از چندین نمودار مورد استفاده برای انواع مختلف پیکربندی ها یا نقشه های اتصال رله در شکل زیر نشان داده شده است. البته تعاریف مختلف دیگری نیز وجود دارد.
در شکل بالا ، راس C معمولاً یک اتصال NO باز است و یک اتصال NC معمولاً بسته است.
رله های الکترومکانیکی نیز بسته به نوع پیکربندی و تعداد مخاطبین یا اجزای سوئیچینگ قابل تعریف هستند. به عنوان مثال ، یک تماس باز و قطع شده را "اتصال نوع A" یا اتصال متصل می نامند. به همین ترتیب ، یک تماس بسته در صورت عدم وجود برق ، "تماس نوع B" یا تماس آفلاین نامیده می شود.
وقتی مخاطبین بین دو گروه مخاطب به طور همزمان از هم جدا شوند و به گونه ای از هم جدا شوند که دو مخاطب از طریق برق متصل شوند تا یک نقطه مشترک را تشکیل دهند (با سه مخاطب ظاهر می شود) ، این گروه مخاطب را "تماس نوع C" می نامند. تغییر نامیده می شود. اگر هیچ ارتباط الکتریکی بین مخاطبین آنلاین و آفلاین وجود نداشته باشد ، این تماس دو طرفه نامیده می شود.
نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید ، استفاده از رله های الکتریکی است. به طور کلی ، اتصالات رله نباید در جریان های بالا کار کنند. به عنوان مثال ، هرگز 10 آمپر را همزمان با دو کنتاکت موازی ، هر کدام 5 آمپر تبدیل نکنید. زیرا پیام های مکانیکی همزمان باز یا بسته نمی شوند. در نتیجه ، ممکن است رله حتی برای مدت کوتاهی بیش از حد گرم شود و رله آسیب ببیند.
همچنین ، از آنجا که می توان از رله های الکتریکی در مدارهای الکترونیکی کم مصرف یا مدارهای رایانه ای برای هدایت جریان ها و ولتاژهای نسبتاً زیاد (به طور متناوب) استفاده کرد ، بارهای ولتاژ مختلف هرگز در تماس های مجاور رله با هم ترکیب نمی شوند. آنها نیستند. به عنوان مثال ، برای کارکرد ایمن با ولتاژ 220 ولت و 12 ولت DC ، همیشه از رله های جداگانه استفاده کنید.
یکی از مهمترین قسمتهای هر رله الکتریکی سیم پیچ آن است. در این قسمت جریان الکتریکی را به جریان الکترومغناطیسی تبدیل می کند که برای عملکرد مکانیکی اتصالات رله استفاده می شود. مشکل اصلی در سیم پیچ رله این است که "یک ویژگی کاملاً شخصی از پرتره" دارد. هر سیم پیچ با مقاومت R و L بخش مدار مدار RL را القا می کند.
همانطور که جریان از طریق سیم پیچ عبور می کند ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که در اطراف آن هیجان زده می شود. با قطع برق ، ولتاژ معکوس EMF تولید می شود. توان این ولتاژ القایی معکوس می تواند بسیار بیشتر از ولتاژ سوئیچینگ باشد و به اجزای نیمه هادی مانند ترانزیستورها ، ترانزیستورهای اثر میدانی یا میکروکنترلرهایی که برای کارکرد سیم پیچ رله استفاده می شوند آسیب برساند.
یکی از راه های جلوگیری از این آسیب به ترانزیستور یا قسمت دیگر ترانسفورماتور نیمه هادی اتصال دیود معکوس به سیم پیچ رله است.
همانطور که گفته شد ، جریان معکوس در اثر قطع شدن برق از سیم پیچ ایجاد می شود. این ولتاژ معکوس مستقیم دیود را مقایسه می کند و منجر به استفاده از جریان و حرکت می شود. در نتیجه ، انرژی ذخیره شده ذخیره می شود ، بنابراین از آسیب رسیدن به ترانزیستور جلوگیری می کند.
این دیود را "صفحه چرخ دیود" می نامند. سایر بارهای القایی یا القایی مورد نیاز برای محافظت از سیم پیچ شامل موتورهای الکترونیکی ، موتورهای القایی و القایی است.
مشابه استفاده از دیودهای غفلت شده برای محافظت از اجزای نیمه هادی ، مدارها یا سایر اجزای مانند ترکیبات RC ، اکسیدهای فلز یا مقاومت های MOV ، از دیودهای زنر نیز برای محافظت از مدار استفاده می شود.
رله حالت جامد
اگرچه سیگنال های الکترومکانیکی (EMR) ارزان و غیر قابل استفاده هستند ، اما می توان از آنها برای کنترل یک مدار بار بزرگ - جدا شده الکتریکی از سیگنال های ورودی - در توان کم استفاده کرد ، اما معایب اصلی "اجزای مکانیکی" هستند. و قطعات متحرک وجود دارد ، سرعت جابجایی (زمان واکنش) به دلیل حرکت تماس فلزات در میدان مغناطیسی ، کند است.



:: برچسب‌ها: رله ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

لامپ رشته ای یک منبع نور مصنوعی است که نور سفید روشن را منتشر می کند. در این لامپ ها ، جریان الکتریکی از یک سیم فلزی نازک به نام تنگستن عبور می کند که مقاومت الکتریکی نسبتاً بالایی دارد (در مقایسه با سیم مسی) و آن را بسیار گرم می کند. نخ نازک با گرم شدن روشن می شود. حباب شیشه ای مهر و موم شده از ورود اکسیژن به فتیله جلوگیری می کند ، در غیر این صورت نخ اکسید شده و به سرعت می سوزد.
لامپ های رشته ای با ولتاژ (و توان) متفاوت از 1.5 ولت تا 300 ولت می آیند. این نوع لامپ ها به تجهیزات اضافی نیاز ندارند ، هزینه های تولید بسیار کمی دارند و با جریان مستقیم و متناوب کار می کنند. در نتیجه ، لامپ های رشته ای به طور گسترده ای در روشنایی منزل و تجاری ، چراغ های غیر ثابت ، چراغ های مدرسه ، چراغ های ماشین ، چراغ قوه ، تبلیغات و دکوراسیون استفاده می شوند.
در بعضی از برنامه ها ، مانند دستگاه جوجه کشی (برای گرم کردن تخم مرغ) ، از گرمای تولید شده توسط لامپ های رشته ای استفاده می شود. از نور حرارتی (مادون قرمز) برای مخازن خزنده ، گرمایش منطقه ای ، گرمایش صنعتی ، خشک کردن و در کوره های مناسب استفاده می شود. در هوای سرد ، گرمای تولید شده توسط لامپ های رشته ای می تواند خانه را گرم کند ، اما در مناطق گرمسیری ، کولرهای گازی انرژی بیشتری از دست می دهند.
در بسیاری از کاربردها ، لامپهای رشته ای به تدریج با لامپهای فلورسنت ، لامپهای کم فشار ، لامپهای رشته ای ، الکترودها و دستگاههای دیگر جایگزین شده اند که برای همان انرژی مصرف شده در لامپ ، نور بیشتری تولید می کنند. به منظور افزایش کارایی روشنایی و کاهش مصرف انرژی ، تلاش شده است این لامپ ها از بین بروند.
تاریخچه لامپهای رشته ای
مورخان رابرت فریدل و پاول 22 مخترع اسرائیلی را قبل از سوان و توماس ادیسون به عنوان مخترعان لامپ رشته ای نام بردند. آنها استدلال کردند که به دلیل استفاده بهتر از مواد ، خلا better بیشتر و مقاومت در برابر توزیع انرژی از منبع متمرکز انرژی ، اختراع ادیسون می تواند مقرون به صرفه باشد. مورخ دیگر ، توماس هاگ ، موفقیت ادیسون را در تولید یک منبع نور اولیه اما فشرده نسبت می دهد. این لامپ قسمت کوچکی از سیستم روشنایی الکتریکی بود و از ژنراتور شاهکار بزرگ ادیسون ، منبع تغذیه و سیستم زندگی برای توزیع موازی برخوردار نبود ، در حالی که دیگر مخترعین دارای لامپ و ژنراتورهای همان نبوغ مدتهاست که فراموش شده اند. زیرا تولید کنندگان سیستم روشنایی کاملی در اختیار آنها قرار نداده اند.
تحقیقات نیمه تجاری اولیه: در سال 1802 ، همفری دیویی قدرتمندترین باتری جهان را در انستیتوی سلطنتی انگلستان در اختیار داشت و در همان سال اولین لامپ رشته ای ساخته شده از پلاتین را اختراع کرد که برای نقطه ذوب بسیار بالای آن انتخاب شد. این لامپ به اندازه کافی روشن نبود و به اندازه کافی دوام نیاورد تا بتواند کار کند ، اما این یک سنت 75 ساله بود که در قلب موفقیت محققان بود تا اینکه توماس ادیسون اولین لامپ کاربردی را در سال 1879 تولید کرد. در سال 1809 ، دیویی اولین لامپ قوس الکتریکی را ساخت ، یک اتصال الکتریکی کوچک اما خیره کننده بین دو زغال سنگ متصل به باتری 2000 سلولی. پس از نشان دادن این اختراع در انستیتوی سلطنتی انگلستان ، این لامپ به لامپ قوس معروف شد.
در سال 1835 ، جیمز لیندسی یک چراغ ثابت را در داندی ، اسکاتلند معرفی کرد. وی توضیح داد که "کتابی را با فاصله 1.5 فوت (حدود 50 سانتی متر) خوانده است". با این حال ، وقتی او دستگاه را خودش تمام کرد ، این مسئله با تلگراف بی سیم مشکل پیدا کرد و لامپ کم مصرف دیگر قابل درمان نیست. ادعاهای وی در این زمینه مستند نیست.
در سال 1840 ، دانشمند انگلیسی به نام وارن د لا روو یک سیم پیچ پلاتین را در محفظه خلا قرار داد و جریان الکتریکی را از آن عبور داد. بر اساس این واقعیت طراحی شده است که نقطه ذوب بالای Pt منجر به افزایش دما تا دمای بالاتر می شود و یک محفظه خالی حاوی ذرات گاز کمتر با Pt تعامل کمتری دارد و باعث افزایش عمر لامپ می شود. اگرچه این طرح موثر بود ، اما قیمت بالای پلاتین امکان استفاده تجاری از آن را غیرممکن کرد.



:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

درب پارکینگ 315 مگاهرتز را از راه دور کپی کنید
ممکن است اتفاق بیفتد که ما بخواهیم یک کپی از کنترل از راه دور روی درب پارکینگ ، مغازه یا کنترل از راه دور دیگر داشته باشیم. در زیر آموزش کپی از راه دور آمده است. فقط باید به نکات زیر توجه کنید:
1. امکان کپی از راه دور برای کنترل از راه دور Lerning یا بلوتوث از راه دور با فرکانس 433 و 315 مگاهرتز وجود دارد. برای مشاهده و خرید ریموت 315 مگاهرتز کلیک کنید.
2. اطمینان حاصل کنید که فرکانس دو کنترل از راه دور یکسان است.
3. اگر کنترل از راه دور با کنترل از راه دور در کلیپ متفاوت است ، دکمه های 1 ، 2 ، A و B را بطور همزمان فشار داده و نگه دارید تا کد پاک شود. برای متوقف کردن حذف کد ، 3 ، 4 ، A و B را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
درب پارک از راه دور
برای پاک کردن یا بستن درب اتومبیل از راه دور ، باید دو دکمه اصلی کنترل از راه دور را فشار دهید در حالی که LED روی ریموت چشمک می زند. برای برخی از کنترل از راه دور ، پس از پایین نگه داشتن دکمه های اصلی و چراغ نشانگر LED ، هنوز باید دکمه باز کردن قفل را نگه دارید و دکمه قفل را رها کنید ، سپس چندین بار دکمه قفل را فشار دهید تا LED روشن شود. سریع می درخشد. سپس با فشار دادن هر دکمه ای نور روشن نمی شود.
با دنبال کردن این مراحل ، کد پارکینگ از راه دور قبلی را حذف کرده اید.
بتا خام را راه اندازی کنید
همانطور که در زیر نشان داده شده است ، کنترل از راه دور آزمایشی در مدل های مختلف:
Beta Remote 2007: این یک مدل از راه دور Lorning است که می توان آن را در سایر راه دورهای Lerning کپی کرد. برخلاف دیگر ریموت کنترل های موجود در بازار ، نمی توان از راه دور بتا کپی کرد ، اما برای راه اندازی ریموت گیرنده های بتا ، تنها کاری که باید انجام دهید فشار دادن دکمه باز کردن کنترلر است. و نگه دار سپس دکمه آموزش گیرنده را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. شیار
Azrai Remote: این مدل یک ریموت کنترل است که می پرد. این نوع کنترل از راه دور قابل کپی و کپی از سایر کنترل از راه دور نیست ، اما اگر گیرنده درب پارکینگ شما بتا 2011 باشد ، می توانید کنترل از راه دور را دور بزنید.
Remote Steel Mate Antenna: این نوع ریموت ها شبیه Remote Beta 2007 هستند و فقط از نظر ظاهری تفاوت دارند.
در اصل ، کنترل از راه دور نمی تواند نسخه اصلی بتا باشد ، اما شما می توانید از طریق اسکار با رمزگذاری کد بتا روی آن ، کنترل از راه دور را خریداری کنید.
کنترل از راه دور درب انتظار (رمزگذاری برای کنترل از راه دور درب انتظار)
پس از خام بودن کنترل از راه دور دستگاه کپی ، باید کنترل از راه دور قدیمی را روی کنترل از راه دور جدید (کنترل از راه دور دستگاه کپی) تنظیم کنید. برای این کار باید دکمه های روی هم را کپی کنیم. ابتدا دکمه را فشار می دهیم تا ریموت کنترل قدیمی باز شود و سپس دکمه مربوطه را روی ریموت کنترل جدید فشار می دهیم (کپی) ، بعد از چند بار چشمک زدن از ریموت کنترل جدید متوجه می شویم که کد کپی شده است. این کار را برای همه دکمه ها انجام می دهیم.
بازیابی کد حذف شده از راه دور (در صورت حذف تصادفی)
مانند فیلم آموزشی ، دکمه اصلی و دکمه فرعی را از کنترل از راه دور که LED چندین بار چشمک می زند فشار می دهیم و نگه می داریم. در این حالت ، کد از راه دور قبلی بازیابی می شود.



:: برچسب‌ها: ریموت 315 مگاهرتز ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اف اف در سال 1936 به عنوان کارگاهی برای مهندسی دقیق و مهندسی برق تاسیس شد و مارک برتر قفل و باز کردن قفل الکترومکانیکی در جهان است. برق گرفتگی ، میخ ، قفل امنیتی ، سیستم های کنترل دسترسی و فن آوری فرار از موثرترین محصولات این برند هستند که امنیت و آسایش را در سراسر جهان فراهم می کنند.
تاریخ
طراحی نهادی جدید مطابق با دستورالعمل های ASSA ABLOY
2005 تغییر نام شرکت ASSA ABLOY Sicherheitstechnik GmbH
ساختار فروش جدید DACH
نماد را راه اندازی کنید و یکپارچه شوید تا به یک IKON Effeff تبدیل شوید
2002 INSETEC S.A. (طیف محصولات Technilock)
ایجاد یک واحد تجاری
راه اندازی مجدد طراحی شرکت 2001 (کاتالوگ درب جدید)
2000 از اول فوریه 2000 ، Effect Group بخشی از گروه ASSA ABLOY مستقر در استکهلم بوده است.
1998 تغییر از یک بازار تنظیم شده به یک معامله رسمی. از طریق خرید شرکت Nuova February ، ایتالیا و HES-Hanchett Input Systems ، ایالات متحده ، رهبری بازار را در فناوری های ایمنی مکانیکی گسترش دهید.
1997 خرید سهام شرکت نصب لهستانی Effeff-EFECTA Polska
1995 با تجدید ساختار گروه کارایی در KgaA (سهامداری محدود) سرمایه به 32.5 میلیون مارک افزایش یافت. سرمایه گذاری عمومی در سهام عادی با ارزش اسمی 9.5 میلیون DM. اولین پیشنهاد برای سهم موثر بازار در بورس های سهام اشتوتگارت و فرانکفورت
1993 افف رومانی S.R.L. ایجاد. ، آرم ، ، رومانی
1990 ساخت و بهره برداری از مجتمع اداری و تولیدی جدید در حومه آلباخت
1989 تولید سیستم های ضبط زمان آغاز شد
تبدیل 1987 Effeff Fritz Fuss GmbH به Effeff Fritz Fuss GmbH & Co.
1986 تأسیس شرکت تابعه EFF EFF FRANCE SARL ، برومات ، فرانسه
1983 توسعه و تولید سیستم های کنترل دسترسی را آغاز کرد
1977 Effeff Fritz Fuss GmbH تأسیس ، م effectiveثر 1.1.1978 - گروه فناوری آتش سوزی را راه اندازی کرد
1971 تولید سیستم هشدار آغاز می شود
1959 فریتس ووس از یک شرکت انحصاری به KG منتقل شد
در سال 1947 تولید درب آغاز شد - توسعه تدریجی یک گروه محصول کامل
1936 Fritz Fuss کارگاهی در زمینه مکانیک دقیق و مهندسی برق ایجاد کرد



:: برچسب‌ها: شرکت effeff ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

روزنامه اعتدال در یادداشتی دو روز پس از آغاز نمایش تلویزیونی ، این حادثه را یک جهش اجتماعی در ایران توصیف کرد و نوشت:
 "... علی رغم اختراعات وحشتناک جنگ ، تلویزیون هنوز هم آخرین اختراع علوم انسانی و تمدن است ... تلویزیون نه تنها وسیله ای برای سرگرمی نیست ، بلکه بیش از هر چیز یکی از حساس ترین ابزارهای ارتباطی در همه کشورها است. چه کسی از آن استفاده می کند مارک ها برای اهداف آموزشی و هنری استفاده می شوند.
با وجود مشکلات زیادی که در زندگی جدید فرد وجود دارد ، اما زمان آنقدر کوتاه به نظر می رسد که می توان گفت وی دیگر قادر به پوشش همه مشاغل نیست و کارهای زیادی علاوه بر کارهای دیگر باید انجام شود. یک کارگر در حالی که در یک کارخانه مشغول کار است ، یک فیلم تماشا می کند یا سخنان یک فرد علمی و اجتماعی را که در اتاقش صحبت می کند می شنود و می بیند که او همزمان چندین کار را انجام می دهد ، یک خانم خانه ، در حالی که او به نوزاد شیر می دهد و تکالیف خود را انجام می دهد زیرا از او محروم نیست حضور در سخنرانی ها یا کنفرانس های مطبوعاتی ، با استفاده از آن چندین بار ، اکنون استفاده از این موارد برای مردم کشور ما امکان پذیر است. .. "
اکنون ، شش دهه پس از ورود تلویزیون به ایران ، بیش از 50 کانال تلویزیونی داخلی و خارجی برنامه هایی را در ایران تولید کرده و در سراسر ایران در دسترس هستند. این به معنای افزایش شگفت آور کمی در تعداد کانال های تلویزیونی در ایران و رشد شگفت انگیز برنامه های تلویزیونی و تلویزیونی در آن کشور است.
بنابراین ، می توان دریافت که این دستگاه جدید در ایران به خوبی پذیرفته شده است و مطبوعات به عنوان ابزاری برای جهش اجتماعی و فرهنگی و رواج فرهنگ عمومی و دانش مردم در زمینه های مختلف دیده می شوند. تلویزیون ایران در ابتدا کاملاً خصوصی اداره می شد و تبلیغات خود را تأمین می کرد. پس از یک سال فعالیت ، این ایستگاه تلویزیونی برنامه روزانه خود را در تهران به 5 ساعت افزایش داد و در سال 1340 فرستنده دیگری در آبادان و یک تقویت کننده در اهواز تأسیس کرد.
در تاریخ 26 ژوئیه 1967 ، شورای ملی لایحه دولت برای تشکیل سازمان تلویزیون ملی ایران را که قبلاً توسط شورای ملی تصویب و توسط سنا اصلاح شده بود ، اصلاح و تصویب کرد.
 سرانجام پس از تصویب برنامه کارمندان تلویزیون ملی ایران ، ایستگاه کوچکی تأسیس شد که از سال 1345 با تجهیزات ساده پخش برنامه های آزمایشی را آغاز کرد. توانایی های فنی تلویزیون در آن زمان محدود به یک استودیو ، سه دوربین و دو ضبط مغناطیسی بود. سیستم 525 کیلووات بالای ساختمان هیلتون به همه دارندگان تلویزیون اجازه می دهد تا از این سیستم با سیستم های مختلف استفاده کنند.
 کمتر از دو سال از تأسیس تلویزیون ملی ، اولین مرکز شهر تلویزیون ملی در 8 آگوست سال 1347 در ارومیه افتتاح شد و اندکی بعد مرکز تلویزیونی بندرعباس به بهره برداری رسید. در راستای وظایفی که سازمان دهندگان دولت به آنها محول کرده اند ، ایستگاه های تلویزیونی به تدریج در شهرهای مختلف شروع به کار کردند و پیام های سیاسی ، فرهنگی و سرگرمی را به بخش وسیع تری از مردم تحویل می دادند.
 اکنون ، شش دهه پس از ورود تلویزیون به ایران ، بیش از 50 کانال تلویزیونی داخلی و خارجی برنامه هایی را در ایران تولید کرده و در سراسر ایران در دسترس هستند. این به معنای افزایش اندک تعداد کانال های تلویزیونی در ایران و رشد حیرت انگیز برنامه های تلویزیونی و تلویزیونی در آن کشور است ، اما باید دید آیا با گسترش اندک برنامه های تلویزیونی در ایران ، کیفیت این برنامه ها بهبود می یابد یا خیر. آیا پیشرفت کرده اید؟



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

در مورد باتری ریموتی تیانکیو 12v 23a بیشتر بدانیم

این باتری های AAA و از راه دور قابل شارژ الکتریکی نیستند و یکبار استفاده و شارژ می شوند. باتری های غیر شارژی را سلول خشک (باتری خشک) نیز می نامند. در یک باتری خشک معمولی ، آند (الکترود مثبت) (روی ، قلیایی ، لیتیوم یا نقره) و کاتد (منفی) (کربن ، کلرید ، اکسید مس ، دی سولفید آهن یا دی اکسید منگنز) با الکترولیت بین آند و کاتد تعامل دارند. آنها انرژی شیمیایی را تبدیل می کنند. برق پایه و اساس نامگذاری باتری ها با نام هایی مانند باتری های لیتیوم ، باتری های قلیایی یا ... به دلیل عناصر استفاده شده در ساخت آن است. جدول زیر جزئیات بیشتری را ارائه می دهد: برای خرید باطری تیانکیو 23a کلیک کنید.

هر باتری ریموت کنترل مدل تیانکیو از راه دور یا باتری سلول سکه دارای مقاومت داخلی (R) و اختلاف پتانسیل بین ترمینال های باتری (V) در هنگام جریان جریان V = Eemf - IxR است. روند انتقال انرژی در باتری مقاومت الکتریکی داخلی آن را افزایش می دهد و این به حدی می رسد که نیروی محرکه دیگر نمی تواند بر آن غلبه کند. افزایش مقاومت الکتریکی در باتری به دلیل نفوذ مواد کاتدی (منفی) به درون آند ایجاد می شود. در بعضی موارد ، گرم شدن و خنک کردن باتری (ریختن در آب جوش و کوچک شدن و بزرگ شدن باتری) یا ضربه زدن می تواند مسیرهای جریان جدید ایجاد کند و مقاومت R را تا حدی کاهش دهد.

در یک باتری فرسوده AAA ، مقاومت داخلی به حدی است که با عبور جریان ، ولتاژ بین دو باتری به سرعت کاهش می یابد و باتری نمی تواند برق مفید تأمین کند.

خودکار و نیمه قلم بی سیم. باتری ریموتی تیانکیو مدل 23a

توجه داشته باشید که می توانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت باتری مراجعه کنید.

این باتری ها برای اهداف زیر استفاده می شود:

باتری های برقی (GROE-OGI-OPZS-FNC)

باتری های آنتن ارتباطی NET ، باتری های قابل شارژ

باتری های مورد استفاده در سیستم های راه آهن و مترو

باتری های مورد استفاده در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی (FNC)

باتری های خورشیدی (Solar.bloc)

باتری های مورد استفاده برای کوهنوردی

قدرت باتری (SLA - VRLA)

باتری خودرو ، لیفتراک و موتور سیکلت

باتری های محافظ ، روشنایی ، سیستم های امنیتی و کنترل ها

پس از تخلیه ، این باتری ها با عبور جریان در جهت مخالف جریان تخلیه ، که با نام های باتری قابل شارژ یا باتری قابل شارژ نیز شناخته می شوند ، به صورت الکتریکی شارژ می شوند. عمر این باتری بیش از 5 سال است و می توان چندین بار شارژ و تخلیه کرد. از باتری ریموت کنترل مدل تیانکیو 12v 23a هم استفاده می شود.

1- برنامه هایی که به دلیل بهره وری اقتصادی و نیاز به انرژی بیشتر از ظرفیت باتری های کنترل از راه دور و باتری های غیر قابل شارژ برای کنترل از راه دور درب های پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. در این موارد ، اگرچه می توان از باتری های قابل شارژ استفاده کرد ، هزینه کم و آلودگی کارآمدتر خواهد بود.

2. برنامه هایی که در آنها از باتری های قابل شارژ برای سکه ها و قلم ها به عنوان دستگاه ذخیره انرژی استفاده می شود ، باتری ها از منبع تغذیه اولیه شارژ می شوند و انرژی ذخیره شده در صورت لزوم تأمین می شود. در این حالت ، باتری همیشه توسط شارژر زیر شارژر قرار می گیرد و در صورت قطع برق ، انرژی لازم را از کاربر تأمین می کند. باتری ها منبع تغذیه بدون وقفه هستند و باتری های اتومبیل ، لیفتراک و موتورهای اتومبیل نمونه هایی از آن هستند. باتری های تیانکیو 23a با همین کیفیت می باشد.

باتری های قابل شارژ را می توان به دو دسته کلی اسیدی و قلیایی تقسیم کرد که بسته به نوع الکترودهای مثبت و منفی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. باتری های نیکل-کادمیوم معمولاً برای کاربردهای ثابت صنعتی ، و باتری های اسید سرب معمولاً برای کاربردهای لرزشی استفاده می شوند. باتری های قابل شارژ علاوه بر ظرفیت قابل شارژ ، از قدرت بالا ، سرعت تخلیه سریع و عملکرد بهتر در دمای پایین برخوردار هستند. باتری های نیکل-کادمیوم معمولاً در محفظه باتری ذخیره می شوند. باطری تیانکیو 23a

توان باتری از راه دور

انرژی تأمین شده توسط هر باتری در وات برابر است با ولتاژ خروجی آن (ولت) در حداکثر جریان مجاز (در آمپر). در کاربردهای قدرتمند مانند اندازه موتورهای اتومبیل ، میزان انرژی تأمین شده برای دوره های کوتاه مدت بیش از 1000 وات است. در برنامه های کم مصرف در دستگاه های میکروالکترونیک ، مانند سمعک ها و ساعت های رایانه ای ، میزان توان ارائه شده نزدیک به چند میلی ولت است.

خطر باتری و مشکلات وجود دارد

خطرات و مشکلات باتری شامل موارد زیر است:

انفجار

نشت

ملاحظات زیست محیطی



:: برچسب‌ها: باتری تیانکیو 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دو نوع ولت متر دیجیتال
ولت متر وسیله ای است که برای اندازه گیری اختلاف ولتاژ الکتریکی بین انتهای مدار الکتریکی استفاده می شود. ولت متر بسته به کاربرد آن اشکال مختلفی دارد و از آن دستگاه هایی که روی داشبورد نصب شده اند برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها استفاده می شود. مدل های ولت متر قابل حمل نیز اغلب برای اندازه گیری جریان و مقاومت مجهز هستند. به این مقیاس ها مقیاس های متعدد گفته می شود و هر اندازه گیری قابل تبدیل به ولتاژ را می توان در ولت متر اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود که می توان آنرا گرما و فشار نامید.
ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر مقاومت بسیار زیاد است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید کمترین تداخل را در مدار داشته باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از تقویت کننده یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده می شود.
ولت متر آنالوگ
همانطور که در روش کارکرد ولت متر در پاراگراف قبل ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی دوار است که مقاومتی را اضافه می کند که به عنوان مقیاس ولت متر بصورت سری با سیم پیچ (قاب) استفاده می شود. در حقیقت ، از ولت متر برای اندازه گیری یک قاب کوچک (سیم پیچ) واقع در یک میدان مغناطیسی فشار قوی استفاده می شود و قاب می چرخد ​​و یک فنر کوچک را فشرده می کند. حساسیت یک ولت متر به اهم در ولت بیان می شود به عنوان مثال ، ولت متر با حساسیت 1000 اهم در ولت می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد در صورتی که حداکثر ولتاژ اندازه گیری شده توسط ولت متر 200 ولت باشد. مقاومت ولت متر می تواند 200000 اهم باشد ، در این صورت می تواند با جریان 1 میلی آمپر در قاب از حالت اصلی خود خارج شود. در بیشتر ولتمترها ، با تغییر مقاومت ولتاژ داخلی می توان توانایی اندازه گیری ولتاژ را تغییر داد.
برق ولت متر
ولت متر روتور فقط می تواند ولتاژ مدارهای DC را نشان دهد. جریان باد در "یکسوساز" دایره ای برای پیچاندن قاب فقط در یک جهت لازم است. ولت متر AC دارای یک قاب چرخان به جای ولتاژ صفر در یک طرف ، در وسط کنتور یا هر متر دیگر در جای دیگر است ، مزیت این است که اگر ولتاژ معکوس شود ، می توانید از ولت متر (بدون تغییر سیم) استفاده کنید) . قرمز و سیاه).



:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تنظیم کننده ولتاژ یا تنظیم کننده ولتاژ بازخورد سیستمی است که برای ثابت نگه داشتن سطح ولتاژ طراحی شده است. تنظیم کننده ولتاژ می تواند از یک طراحی جلوی ساده استفاده کند یا یک مدار بازخورد منفی را وارد مدار خود کند. همچنین می توان از مکانیزم های الکترومکانیکی یا عناصر الکتریکی برای تنظیم کننده ولتاژ استفاده کرد. بسته به نوع طراحی ، تنظیم کننده ولتاژ می تواند یک یا دو ولتاژ DC یا AC را تنظیم کند.
تنظیم کننده ولتاژ الکترونیکی در دستگاه های مختلفی از جمله منبع تغذیه کامپیوتر استفاده می شود. در این حالت ، ولتاژهای DC در پردازنده و سایر قطعات توسط تنظیم کننده تنظیم می شوند. در دینامیک خودرو ، تنظیم کننده های ولتاژ نیز ولتاژ خروجی را کنترل می کنند. در سیستم توزیع برق ، تنظیم کننده های ولتاژ در پستها یا روی خطوط توزیع نصب می شوند ، به طوری که همه مشترکین ، صرف نظر از توان خروجی از خط ، مقدار ولتاژ ثابت را دریافت می کنند. در این مقاله ، ما انواع مختلفی از مدارها را ایجاد کرده ایم که ولتاژ بازخورد را با استفاده از تقویت کننده نرم افزار و نحوه کار آنها تنظیم می کنند. انواع دیگر تنظیم کننده های ولتاژ در مقاله های جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
تنظیم بار
با تغییر ولتاژ DC ، یک مدار الکترونیکی به نام تنظیم کننده ولتاژ یا تنظیم کننده ولتاژ سطح ولتاژ خروجی را ثابت نگه می دارد. نمایش این چرخه در تصویر زیر نشان داده شده است.
تنظیم خط را می توان به عنوان درصد تغییر در ولتاژ خروجی برای هر تغییر در ولتاژ ورودی خط تعریف کرد. وقتی محدوده ای از مقادیر ولتاژ ورودی داشته باشیم ، تنظیم کننده خطی به صورت زیر محاسبه می شود:
وقتی مقدار جریان عبوری از این بار به دلیل مقاومت بار متغیر تغییر می کند ، وظیفه تنظیم کننده ولتاژ حفظ سطح ولتاژ در یک سطح ثابت در دو انتهای بار است. در تصویر زیر نمودار تنظیم بارداری را مشاهده می کنید.
همانطور که از تصویر بالا مشخص است ، هرگونه تغییر در جریان بار تاثیری در ولتاژ خروجی تنظیم کننده ندارد.
تنظیم بار را می توان به صورت درصد تغییر ولتاژ خروجی از تغییرات جریان بار تعریف کرد. یک روش برای بیان تنظیم کننده بار به عنوان تغییر درصد ولتاژ خروجی ، از بار خالی به بار کامل است. طبق این تعریف ، درصد تنظیم کننده بارداری به شرح زیر محاسبه می شود:
روش دیگر برای تعیین تنظیم کننده بار بیان بر اساس درصد تغییر در ولتاژ خروجی در هر میلی آمپر تغییر در جریان بار است. به عنوان مثال ، تنظیم بار 0.01 میلی متر در متر به این معنی است که وقتی جریان بار 1 میلی آمپر افزایش یا کاهش یابد ، ولتاژ خروجی 01/0٪ تغییر می کند.
گاهی اوقات سازنده نیروگاه به جای تنظیم تنظیم بار ، مقدار ROUTROUT را برای منبع تغذیه تعیین می کند. در مورد مدار سهموی Tonon ، با این واقعیت سر و کار داریم که برای هر مدار خطی دو طرفه یا دو پورت می توان یک مدار سهموی به نام مدار سهموی Tonen ترسیم کرد. شکل زیر یک مدار مقاومت معادل با مقاومت مقاومت در برابر بار را نشان می دهد.
ولتاژ بار برابر با ولتاژ آماده به کار (VNLVNL) و مقاومت بار برابر با مقدار امپدانس خروجی مشخص شده (ROUTROUT) است. در حالت ایده آل ، مقدار مقاومت خروجی 0٪ با تنظیم بار صفر مطابقت دارد. اما در عمل مقاومت خروجی منبع تغذیه کم است و کاملاً صفر نخواهد بود. مقدار ولتاژ خروجی را می توان با استفاده از فرمول تقسیم ولتاژ با استفاده از معادله ولتاژ زیر محاسبه کرد:
تنظیم کننده ولتاژ سریال
تنظیم کننده مدار نوعی تنظیم کننده ولتاژ است که در آن کنترل به صورت سری با بار خروجی قرار می گیرد. نمودار سه طرفه تنظیم کننده ولتاژ را می توانید با نمودار بلوکی تصویر زیر مشاهده کنید.
نمودار بلوکی در بالا عناصر اصلی ترتیب سنج را نشان می دهد. به طور معمول ، یک آشکارساز خطا یک تقویت کننده عملیاتی یا تقویت کننده نرم افزار است که به عنوان یک مقایسه کننده عمل می کند. این تنظیم کننده همچنین از ترانزیستورهای قدرت به عنوان کنترل استفاده می کند. ردیاب مدار نمونه ای از محصول را با مقدار مرجع ولتاژ مقایسه می کند و جز compensation جبران کننده مورد نیاز را فراهم می کند. به عبارت دیگر ، با استفاده از مقدار خطای دریافتی و جبران آن ، می توان ولتاژ خروجی را در یک سطح ثابت حفظ کرد.
فرایند سازمانی
نمودار مدار از آمپلی فایر در شکل زیر نشان داده شده است.
در این بخش می خواهیم عملکرد این بخش را توضیح دهیم. مدار تقسیم ولتاژ مقاومت ، که از مقاومت های R2R2 و R3R3 تشکیل شده است ، هر تغییر را اندازه گیری می کند



:: برچسب‌ها: رگولاتور ولتاژ ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل مقابل برقی الکتروپیک بر روی انواع درها قابل نصب است.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید درب ورودی آپارتمان را مانند درب پاسیو فلزی مدیریت کنید؟ آیا شما از آن دسته کاربرانی هستید که نمی خواهد وقتی مشتری به محل کار شما می آید از پشت میز خود بیدار شود و در را باز کند؟ به نظر شما بهترین راه برای کنترل درب اتاق شما چیست؟

قفل لادری الکتروپیک در جلو بهترین وسیله برای قرار دادن درب ضد سرقت و تمام درهای آپارتمان است. این قفل دارای آدرس های دیگری در اصناف مختلف از جمله قفل مغزی برقی الکتروپیک ، قفل کنترل و قفل منشی الکتروپیک است و برای محافظت از درب ها و دزدگیرها از راه دور از درب و دفاتر کار می کند. قفل های برقی به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم می شوند. قفل های برقی ایرانی با مارک هایی مانند تابا ، راگبی و الکتروپک و قفل های برقی خارجی با مارک های FF آلمان (افف) و اسپانیا سارو (سارو) در بازار به فروش می رسند. ییل ، ​​دورکاس ، کلم پیچ و o & c در بازار وجود دارد. گفتنی است مارک های خارجی این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و در صورت تمایل به استفاده از این مارک ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قفل لادری الکتروپیک اینجا کلیک کنید

قفل مقابل برقی الکتروپیک چگونه کار می کند؟

قفل جلو برقی یا قفل برقی مغزی که در انگلیسی Strike Lock نامیده می شود ، از یک سیم پیچ و یک قاب فلزی به وسیله دو پیچ به یکدیگر متصل شده است که با چرخاندن این پیچ ها باز و تغییر شکل می یابد. قاب را تنظیم کنید و آن را ببندید تا درب در جهت درست باز شود. این بدان معناست که قفل الکتریکی مغز را می توان به سمت راست تنظیم کرد و به سمت چپ باز کرد. یک زبانه متحرک که از 8 تا 12 ولت AC / dc کار می کند در محفظه قفل سیم پیچ گنجانده شده است. خلاص شوید در این حالت می توان با فشار دادن درب را باز کرد. قفل جلو برقی دارای یک اهرم موقعیت یابی است که می توانید با استفاده از آن عملکرد کمربند منتقل شده را در حالت آزاد یا مداوم تنظیم کنید. اگر این اهرم در حالت رهاسازی مداوم باشد ، دیگر نیازی به استفاده از کنترل از راه دور یا کلید برای فشار آوردن و فشار دادن آن هنگام رسیدن به در ندارید. این حالت زمانی مفید است که خطوط زیادی از این درب عبور کنید و نیازی به کنترل ترافیک نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

قفل مقابل برقی ایرانی الکتروپیک را بر روی درب آپارتمان نصب کنید

اگر می خواهید قفل درب ورودی برقی را در برابر سرقت نصب کنید ، باید مدلی با اندازه برش قاب بزرگتر انتخاب کنید تا توپی های قفل درب به راحتی درون آن حرکت کند. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که قفل برقی در جلو به دو مدل تقسیم می شود. قفل برقی ضد سرقت در و قفل برقی درب های چوبی ، تنها تفاوت در اندازه قطعات روی آنها است. برای نصب ابتدا باید درب قاب را به اندازه یک پرونده قفل برقی با سنباده زدن برش دهید تا پرونده داخل قاب باشد ، سپس قاب را به قاب ببندید. توجه داشته باشید که قسمتهای قاب باید به گونه ای باشد که لبه متحرک قفل برقی فضای کافی برای بازگشت هنگام باز شدن داشته باشد. پس از انجام این مراحل و ایمن سازی قفل برقی جلو ، ابتدا اهرم کنترل را بر روی جعبه رها کرده ، درب را باز کرده و چندین بار آن را ببندید تا از نصب مناسب اطمینان حاصل کنید. سپس اهرم تنظیم را به حالت عادی برگردانید و درب را ببندید.

حالا به قفل ولتاژ وارد کنید و سپس در را فشار دهید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر پرونده را می شنوید نگران نباشید اما درب آن باز نیست. اگر انتهای کشویی را محکم از زبانه درب فشار دهید ، قفل برقی معمولاً درست کار نمی کند. برای حل این مشکل ، می توانید از دو پیچ تنظیم شده روی پرونده استفاده کنید. با شل شدن این پیچ ها می توانید لبه متحرک را به آرامی به عقب بکشید تا هنگام بستن درب لبه تحت فشار زیادی نباشد. سپس پیچ های تنظیم را باز کرده و در را ببندید. قفل برقی جلویی را تکرار کنید تا کار به درستی انجام شود. Klitech اخیراً یک آموزش کامل در وب سایت خود با عنوان "نحوه راه اندازی قفل ضد سرقت برقی" منتشر کرده است که می توانید در Google جستجو کنید.

نتایج نشان داده شده

برای استفاده از قفل برقی درب به نکات زیر توجه کنید:

در کدام قسمت قصد استفاده از مغز الکتریکی را دارید؟ درب ضد سرقت ، چوبی و فلزی؟

چه قفل های برقی را می توانید کنترل کنید؟ ایرانی یا خارجی؟

آیا شما تجربه نصب قفل را دارید یا می خواهید آموزش را ببینید؟



:: برچسب‌ها: قفل مقابل برقی الکتروپیک , قفل لادری الکتروپیک , قفل مغزی برقی الکتروپیک , قفل منشی الکتروپیک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

از زمان ظهور تلویزیون های تجاری در ایالات متحده در سال 1940 ، تلویزیون محبوبیت روزافزونی پیدا کرده و روش های معروف فروش انواع کالاها ، به ویژه کالاهای مصرفی ، از طریق تبلیغات تلویزیونی رواج یافته است. قیمت تبلیغات در ابتدا توسط نلسون استاندارد تعیین شده بود.
برنامه ای تعیین کنید
برنامه های تلویزیونی که برای عموم پخش می شود می تواند به روش های مختلف ایجاد و تولید شود. بعد از تولید ، گام بعدی فروش محصولات و آوردن آنها به بازارهای جهانی است که این کار را برای جذب مخاطب انجام می دهید. این معمولاً در دو سطح اتفاق می افتد:
"برنامه ضبط شده" یا "پخش زنده" - برنامه ضبط شده برنامه ای است که در آن محصول برنامه هایی را از یک یا چند قسمت از یک زنجیره یا سری از یک ایستگاه یا شبکه تولید می کند که محصول برای آنها پول پرداخت یا مجوز دریافت کرده است برای پخش اما پخش مستقیم برنامه ای است که یک مجموعه است. از محتوای ویدیویی و صوتی ، از جمله چت زنده ، فوتبال زنده ، سمینارها ، کنفرانس ها و EMS. از طریق دوربین بلادرنگ یا از طریق اینترنت به مخاطبین در زمان واقعی یا ماهواره ، بینندگان و شنوندگان ارسال کنید.
"راه اندازی مجدد" یا "تکرار" اصطلاحی است که به طور گسترده برای توصیف استفاده مجدد از نرم افزار استفاده می شود. این شامل توزیع مجدد در کشور تولید کننده یا بین المللی است که تولید کننده ممکن است آن را مدیریت کند یا نکند.
جنبه های اجتماعی
خطرات احتمالی
علاوه بر رشد فرهنگی و تأثیر فرهنگی تلویزیون در جامعه و خانواده ، صدای مذهبی قانونگذاران ، دانشمندان و والدین در مورد کیفیت و تأثیر رسانه ها افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در سال 1991 ، دولت سوئد محدودیت های کلی را در تبلیغ کودکان زیر 12 سال اعمال کرد. طبق تحقیقاتی که در دهه های اخیر انجام شده است ، الگوهای فعالیت مغزی در کودکان هنگامی که خشونتی را که کودکان به دلیل خشونت ایجاد می کنند مشاهده می کنند ، همچنان تحت خشونت قرار دارند. در ناحیه ای از مغز آنها (پشت قشر خاکستری) مشاهده می شود که حافظه طولانی مدت را مختل می کند. زمان می برد
در سال 2002 ، برخی منابع گزارش دادند که نتایج مطالعه آنها نشان داد که مشاهده منظم تلویزیون با سایر اعتیاد تفاوتی ندارد و تأثیرات تماشای تلویزیون در برخی از خانواده ها به حدی شدید است که خانواده ها از تماشای تلویزیون امتناع می ورزند. [8]
یک مطالعه جغرافیایی بر روی 1000 نفر (زیر 26 سال) در مناطق مختلف نیوزیلند نشان می دهد که "تماشای تلویزیون در کودکی و بزرگسالی با درجات افت تحصیلی تا 26 سالگی همراه است. به عبارت دیگر ، هر چقدر هم که بچه باشم ، هرچه بیشتر تلویزیون تماشا می کنم ، می خواهم مدرسه را تمام کنم و به دانشگاه بروم.
در ایسلند ، پخش تلویزیونی تا سال 1984 محدود است و پخش تلویزیونی پنجشنبه ها یا کل ماه ژوئن پخش نمی شود.
وی گفت: "علی رغم این تحقیقات ، امروزه بسیاری از متخصصان رسانه چنین تحقیقاتی را به عنوان یك روش معتبر و ارزشمند رد می كنند. برای نمونه ای از این ایده ها ، به مقاله دیوید هاونت مراجعه كنید."
از آنجا که این دستگاه ارتباط جمعی تقریباً اختراع شده است ، هزینه برخی از برنامه ها به روش های مختلف از جمله برنامه های نامناسب ، خطرناک و گمراه کننده هزینه می شود. منتقدانی مانند جین کیلبورن اظهار داشتند که تصاویر تلویزیونی مانند سایر رسانه ها برای دختران جوان مضر است. مفسران دیگر ، مانند Sat Gale ، اذعان داشتند که تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده به طور فزاینده ای بر شادی مردم تأثیر می گذارد و آنها را به خرید کالا و محصولات ترغیب می کند. جورج گربنر نشان داده است که تصاویر تصادفی از جرم ، به ویژه بزهکاری در کودکان ، سندرم جهانی و بیماری را مطرح می کند. در نظرسنجی بین بینندگان تلویزیون ، درصد این جرایم و جنایات بسیار بیشتر از افراد دیگر است.
گرایشهای فنی
تلویزیون در روزهای ابتدایی خود یک رسانه کوتاه مدت محبوب بود. طرفداران برنامه های تلویزیونی منظمی را برنامه ریزی می کنند تا بتوانند برنامه های مورد علاقه خود را طبق برنامه تماشا کنند. اصطلاح "جلسه تلویزیونی" معادل معامله گرانی است که تسهیلات را توصیف می کنند.
با اختراع دستگاه های ضبط و پخش و پخش از جمله دستگاه های ضبط و پخش و DVR ، مشاهده تلویزیون به یک تایمر کاهش یافته است. مشتریان می توانند برنامه ها را یک بار در برنامه خود مشاهده و ذخیره کنند. ارائه دهندگان خدمات تلویزیون همچنین فیلمهای درخواستی را ارائه می دهند ، مجموعه ای از برنامه ها که می توانید در هر زمان تماشا کنید.
شبکه های تلفن همراه و اینترنت می توانند امواج و برنامه های ویدئویی را حمل کنند. در حال حاضر تعداد زیادی تلویزیون اینترنتی وجود دارد که می توانند مستقیماً یا به صورت افسانه بارگیری شوند. تلویزیون های قابل حمل به گونه ای طراحی شده اند که پس از اتمام تلویزیون دیجیتال و انتقال به سیستم های آنالوگ و غلبه بر برخی از مشکلات فنی - به ویژه مواردی که به عمر باتری بستگی دارند ، این جریان ها را تأمین کنند.



:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دیود 1N4001 را همه می شناسند. هر کسی که با الکترونیک آشنا باشد نام این قطعه را شنیده است. دیودهای 1N4001 و دیودهای 1N4007 از یک خانواده هستند. وقتی چندین قطعه در یک خانواده قرار دارند ، به این معنی است که عملکرد آنها فقط در برخی ارزش ها و ویژگی ها مشابه است ، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. مثل خانواده انسانی ، همه مثل هم هستند ، اما یکی پول بیشتری دارد ، دیگری پول بیشتری ، دیگری رفتار خوب و دیگری رفتار بد. در مورد لوازم الکترونیکی مصرفی نیز همین طور است.
رفتاری مشابه ، اما با قدرت و سرعت کمتر ، بیشتر. شکل ظاهری و قوانین دیودها 1N4001 مشخصات دیودهای 1N4001 تا 1N4007: همان اثر اتصال نوار نافذ با آزاد کردن اتم گیرنده با بلورهای دهنده ناخالص به نام نیمه هادی ها برای تشکیل مناطق انتقال نیرو P یا N جریان کم قدرت انتقال و افت ولتاژ DC ولتاژ جریان قوی تا 30 آمپر جریان معکوس جریان حداکثر نشت rox تقریباً 0.3 گرم وزن ابعاد و ابعاد یکسو کننده دیود 1N4007 با دیود 1N4001 تا 1N4007 دیود بیشتر دیودهای سری 1N4000 برای مدارهای همگن استفاده می شود . مدار یکسوساز ، مداری است که جریان متناوب یا جریان متناوب را به جریان مستقیم یا جریان مستقیم تبدیل می کند. نقش دیود در مدار یکسوساز انتقال نیم موج از کل موج قدرت است. همانطور که می دانید ، شکل موج AC یک موج سینوسی است ، یعنی. از صفر شروع می شود و به اوج موج می رسد ، سپس به صفر باز می گردد و به اوج منفی می رسد. کاری که دیود انجام می دهد این است که نیمی از شکل موج مثبت یا منفی را رد می کند و مسیر نیمه دیگر را می بندد.
در واقع ، شکل سینوسی از دیود پیروی می کند. شکل موج سینوسی توسط دیود اصلاح می شود. با قرار دادن دو یا چهار دیود 1N4001 ، به یک پل یکسو کننده یا یک موج کامل می رسیم. با قرار دادن خازن با ظرفیت محاسبه شده ، شکل موج را مطابق آنچه در شکل زیر می بینید ، تشکیل می دهد. این شکل همان سیگنال صاف و یکنواختی است که برای کاربر ارسال می شود. تحریف مختصری که به صورت موج مشاهده می کنید ، موج نامیده می شود و غالباً بسیار کوچک است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اساس این کار شکل موج موج است که همان سیگنال DC را به عنوان بار و تخلیه خازن تولید می کند. به این ترتیب در نیمی از موج مثبت شارژ می شود و در نیمی از موج منفی تخلیه می شود. اما به دلیل زمان ثابت ، خازن برای مدتی شارژ و تخلیه می شود.
به زبان ساده تر ، اگر خوب دقت کنید ، می بینید که خازن باید شارژ شود تا زمانی که لازم است شارژ شود و برای تخلیه آن باید شارژ شود. بنابراین ما یک موج نسبتاً صاف را تشکیل می دهیم. خازن کامل موج یکسو کننده موج با دیودهای 1N4001 تا 1N4007 استفاده از دیود نیمه موج کافی است اما برای استفاده در مدار کافی نیست و جهت مثبت و منفی باید خنثی شود.
ما از همه امواج استفاده می کنیم. دیودهای استفاده شده در شکل زیر 1N4001 تا 1N4007 است. در این حالت در مدار مثبت سیگنال از دیود 1N4001 عبور می کند و پس از عبور از مقاومت بار بسته می شود یا خاتمه می یابد (بار از دیود دیگر به ترانسفورماتور برمی گردد) (همان مدار منفی است).
دیود 1N4001 تا 1N4007 مقادیر مجاز و مشخصات الکتریکی در جدول مشخصات دیود 52 SAN C 1N4001 تا 1N4007 توضیحات مشخصات الکتریکی دیود 1N4007-1N4001 دیود آسیب نخواهد دید ولتاژ سد: DC حداکثر. ولتاژ DC معکوس که به نیمه هادی آسیب نرساند. تکرار: حداکثر جریانی که دیود فقط یک بار در فواصل کوتاه می تواند مقاومت کند. در صورت انحراف معکوس ، می توان از دیود استفاده کرد و نقطه اتصال دیود را نمی توان از بین برد. هنگام استفاده از ولتاژ مجاز از طریق دیود عبور می کند.



:: برچسب‌ها: دیود ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری 12v 23a از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اساسی در تبدیل باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قطعات ترمینال است. یکی الکترود و فلز را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون ایجاد شده به سمت فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر این دو فلز فقط الکترون تولید کنند و هیچ فلزی برای دریافت وجود ندارد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. باتری ریموتی 12v 23a نوع خاصی از باطری ریموت است.

برای درک این موضوع باید تاریخچه برق را از سال 1792 بررسی کنیم. دقیقاً وقتی لوئیچی گالوانی (یک دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمک کمی پا قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پاهای خود را تکان می داد و باعث می شود الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر هدایت می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که پناهگاه گالوانیک باید از دو فلز مختلف برای تولید برق ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب استفاده کند. پس از مدتی هموطنانش با نام های ولتا و اسکندر نیز این موضوع را کشف کردند و فعالیت های خود را در زمینه تولید برق ادامه دادند. معمولا در اکثر ریموت ها از باطری 23a استفاده می شود.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و یک لامپ یک مدار ساده ایجاد کنیم ، برای این کار باید انتهای لامپ را که یک فلز است تا یک طرف باتری بچسبانیم ، ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای آن قسمت چسب بزنید. چراغ فلزی را روشن کنید ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. برای خرید باطری ریموتی 12v 23a روی آن کلیک کنید.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود مثبت سلول وصل می شود که بیشتر داخل باتری است ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود) و انتهای منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، این قسمت را آند می نامند. باتری های 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

شما احتمالاً بعد از گفتن موارد فوق دچار سردرگمی شده اید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری انرژی الکتریکی را برعکس تولید برق عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات ترمینال مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی خودداری کنید. کیفیت باتری 23a را می توان تست نمود.

واکنش شیمیایی

همانطور که گفته شد ، یک ماده شیمیایی به نام الکترولیت بین الکترودهای مثبت و منفی وجود دارد که ممکن است مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

هنگامی که کانکتورها به باتری شلیک می شوند و چراغ روشن می شود ، این بدان معنی است که یک واکنش شیمیایی آغاز شده است. یکی از واکنش ها در الکترود منفی است که باعث می شود یون های مثبت در داخل الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و باعث اشتعال لامپ می شوند. اما یک واکنش دیگر وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی اتفاق بیفتد که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را کامل می کند ، دوباره جمع شود.

الکترون ها و یون ها در نتیجه واکنش های شیمیایی در باتری جریان می یابند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلفی را برای واکنش های شیمیایی انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. امیدواریم از باتری های 12v 23a ریموت کنترل تا کنون راضی بوده باشید.

بتدریج با استفاده مجدد از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می یابد ، تا زمانی که تبدیل تمام مواد اولیه و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش یابد ، ولتاژ به آرامی افت می کند تا دیگر نبش نکند. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبت تولید کند ، به این معنی که مواد شیمیایی موجود در آن از بین می رود ، دیگر نمی تواند از خارج الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر نمی تواند انرژی تولید کند.



:: برچسب‌ها: باتری 12v 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

صدای ما را از قرن نوزدهم می شنوید
برخلاف تصور عمومی ، توماس ادیسون مخترع این نوار نبود
نوابغ گمنام
امروزه با ضربه زدن روی کلید ضبط یا دایره قرمز رنگ روی صفحه تلفن همراه خود می توانید به راحتی صدا را ضبط کنید ، اما توسعه آن مدت زمان زیادی طول می کشد. اول اینکه ، اختراع کاست شامل سه نفر است که هرکدام اختراع خاص خود را دارند.
ادراک عمومی
بسیاری از مردم بر این باورند كه توماس ادیسون اولین دیكتافون را اختراع كرد و آن را به جهانیان معرفی كرد. تاریخچه می گوید که ادیسون در سال 1877 دستگاهی به نام گرامافون ساخت که می توانست صدا را ضبط و تولید کند. ادیسون در همان سال اختراع خود را کشف کرد و سالها اعتقاد بر این است که مخترع آمریکایی نوار کاست را اختراع کرده است. با این حال ، دستگاهی که وی ساخت یک مدل ضبط اولیه بود و صداهایی که وی تولید می کرد بی کیفیت بودند. اما گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی اخیراً نتایج مطالعه ای را منتشر کردند که باورهای مربوط به ضبط را تغییر داد. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. در بایگانی پاریس ، دانشمندان 10 ثانیه صدای ضبط شده در 9 آوریل 1860 ضبط کردند. این 17 سال قبل از اختراع گرامافون توسط ادیسون بود.
اسکات کیست؟
ادوارد - لئون اسکات دو مارتون ، چاپگر ، کتابفروش و مخترع فرانسوی ، در 25 آوریل 1817 در پاریس متولد شد. اسکات به عنوان چاپگر و کتابفروش کتاب های زیادی زیر کمربند خود داشت و می توانست آنها را بخواند. علاقه وی به فناوری و علم به تدریج درهای دیگری را به روی زندگی گشود. طبق شواهد تاریخی ، اسکات دستگاهی به نام گرامافون اختراع کرد و آن را در 25 مارس 1857 تأیید کرد.
اختراع کاست
بدون شک دانشمندان کشف کرده اند که مخترع اولین رکورد ادوارد-لئون اسکات بوده است. اما باید توجه داشت که دستگاه وی معیوب است و نمی تواند صدایی را که ضبط کرده تولید کند. شاید این مشکل بزرگ مانع پیشرفت کار باشد و شاید دلایل دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد. شاید اسکات می خواست از آن برای پشتیبان گیری از صدا استفاده کند و پخش کننده خاصی نداشت.
به احتمال زیاد ، ادوارد اسکات اسکات با استفاده از دستگاه خود صداهای زیادی را ضبط کرده است ، اما امروز فقط یک نسخه 10 ثانیه ای در دسترس است. این ضبط شامل یک قطعه کوتاه از موسیقی محبوب فرانسه با عنوان "در پرتو ماه" است. برخی ادعا می كنند كه وی این دستگاه را برای ضبط صدای رئیس جمهور وقت آمریكا آبراهام لینكلن ساخته است. دلیل این بیانیه یافتن نسخه ای از صدای لینکلن در میان صداهایی است که توسط توماس ادیسون گرامافون ضبط شده است. این دستگاه از یک شاخ ساخته شده است که به یک قلم فلزی متصل می شود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کند. دانشمندان با استفاده از قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی بازسازی کنند.
برای پیشرفت تلاش کنید
تقریباً در همه جای کره زمین تلاش شده است تا دستگاهی برای ضبط و تولید مثل صدا ساخته شود. الكساندر گراهامبل ، مخترع تلفن ، یكی از افرادی بود كه روی این نوار كار می كرد. الكساندر پاولوف ، دانشمند روسی قرن 19 و 20 نیز به دلیل اختراع دستگاه پخش كاست ، صدا را ضبط و بازتولید كرد. پاولوف در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد ، دستگاه خود را در سال 1895 کشف کرد. امروزه با کمک فن آوری ، صداهای گذشته یکی یکی ضبط می شود. صدای الكساندر گراهام بل در میان آنهاست.
ساختار اساسی
اولین ضبط صوت از یک لوله متصل به قلم فلزی ساخته شده بود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کرد.
تغییر باورها
به تازگی ، تیمی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نتایج یک مطالعه را منتشر کرده اند که باعث تغییر در فکر ما درباره ضبط شده است. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند.



:: برچسب‌ها: ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تردیدی نیست که یکی از مهمترین اختراعات تاریخ که نقش مهمی در تسهیل زندگی بشر داشت ، اختراع لامپهای رشته ای و تأمین روشنایی به کمک برق بود. همچنین ممکن است فکر کنید که توماس ادیسون ، مخترع معروف آمریکایی ، لامپ رشته ای را اختراع کرده است. اما باید بدانید که او تنها کسی نیست که در پیشرفت این فناوری انقلابی نقش دارد. مجموعه تلاش افراد خلاق و همفکر به ما امکان داد سوئیچ ها را در خانه روشن کرده و فقط با یک فشار ساده کار کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.
امروزه ما انواع لامپ های کم مصرف "LED" با عمر طولانی و بسیار روشن را داریم. لامپ های با تکنولوژی بالا محصول نوآوری مداوم بسیاری از مخترعان در طول قرن گذشته بوده است. اما نقطه شروع همه این فناوری ها به سال 1800 میلادی و اختراع بزرگ الساندرو ولتا برمی گردد. مخترع ایتالیایی با استفاده از دیسک های روی و مس موفق به تولید برق از یک لایه مقوا مرطوب با آب نمک شد و خود را به عنوان یک پیشگام در زمینه باتری های مدرن معرفی کرد.
اندکی پس از آنکه ولتا منبع برق مداوم خود را کشف کرد ، هامفری دیویی شیمی دان انگلیسی با اتصال سلول های متشنج ، اولین لامپ را در جهان اختراع کرد. این اختراع ، ساخته شده در سال 1802 ، نوعی لامپ قوس الکتریکی است که به عنوان قوس نوری بین دو میله کربن شناخته می شود.
لامپ دیویی منبع نوری کامل و پایدار نبود ، زیرا به سرعت خاموش می شد و برای استفاده در خانه یا محل کار به اندازه کافی کارآمد نبود. سپس ، در سال 1840 ، دانشمندی به نام Warren de la Rue یک لامپ کم انرژی را با استفاده از رشته های پلاتین به جای مس طراحی کرد. البته اختراع او یک مشکل بزرگ داشت: قیمت ممنوع پلاتین. این عامل باعث شد که این لامپ موفقیت تجاری چشمگیری نداشته باشد و پس از مدتی فراموش شود. یک دهه بعد ، در سال 1848 ، یک مخترع انگلیسی دیگر ، ویلیام ایالت ، با بهبود تکنولوژی قبلی و تنظیم سایش میله های کربن ، عمر لامپ های قوس را افزایش داد. البته اختراع میراث با مشکل هزینه های زیاد نیز روبرو است ، به همین دلیل سرمایه گذاری تجاری در آن متوقف شده است.
به موازات تلاش های ایالت ویلیام ، جیمز سوان شیمی دان انگلیسی بر کاهش هزینه و سودآوری فناوری های قبلی تمرکز کرد. تلاش ده ساله وی در سال 1860 منجر به لامپ جدیدی شد که به جای پلاتین از فیبر کربن استفاده می کرد. سوان حق ثبت اختراع خود را در انگلستان ثبت کرد و در سال 1878 حق ثبت اختراع دریافت کرد. در همان سال ، طی یک سخنرانی عمومی ، او به همه نشان داد که چراغش چگونه کار می کند. لامپ ها را در لوله خلا قرار دهید تا در معرض اکسیژن قرار نگیرند و عمر بیشتری داشته باشند. با کمال تعجب ، در حالی که سوان معتقد بود که لامپ او هیچ مشکلی در عملکرد ندارد و نمونه های اولیه آن را ثابت می کنند ، اما در واقع مشکلات زیادی وجود دارد.
توماس ادیسون به عنوان یک مخترع و کارآفرین قوی با سالها تجربه تجارت ، سالهاست که در بازار لامپهای ارزان و کارآمد فعالیت می کند. توجه داشته باشید که مشکل چراغ قو اشیای مورد استفاده است. نکته اصلی برای حل این مشکل استفاده از رشته های نازک با مقاومت الکتریکی بالا بود که حتی در ولتاژ پایین نیز می تواند لامپ را تأمین کند. او چراغ خود را در دسامبر 1879 نشان داد.



:: برچسب‌ها: ادیسون ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اصلی در ساخت باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قسمت های انتهایی است. یکی الکترود فلزی را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون تولید شده به فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر هر دو فلز فقط الکترون تولید کنند و فلزی برای پذیرش وجود نداشته باشد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. این نکته در مورد باتری ریموتی کملیون 23a هم استفاده می شود.

برای درک این موضوع ، باید به تاریخچه برق از سال 1792 نگاه کنیم. درست زمانی که لوئیچی گالوانی (دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمی کمک ، پای قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پا را تکان داد و باعث شد الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر منتقل می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که گیرنده گالوانیک برای تولید برق از یک فلز مختلف استفاده کند ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب. پس از مدتی ، هموطنان وی به نام های ولتا و اسکندر نیز فعالیت های خود را در راستای تولید برق درک و ادامه دادند. اگر می خواهید در مورد باتری 12v 23a کملیون بیشتر بدانید روی آن کلیک کنید.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و لامپ یک طرح ساده درست کنیم ، برای این منظور باید انتهای لامپ را که به صورت فلزی است در یک طرف باتری بچسبانیم تا ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای قسمت آن چسب بزنیم. یک چراغ فلزی روشن کرد ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. در مورد باتری ریموتی 23a کملیون هم به همین منوال ادامه پیدا می کند.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود سلولی مثبت متصل شده است که بیشتر در داخل باتری قرار دارد ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً پلاستیکی یا فلزی) و ترمینال منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، به این قسمت آند گفته می شود.

شما احتمالاً اکنون اشتباه کرده اید که موارد فوق را گفتید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری الکتریسیته برعکس تولید انرژی عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی جلوگیری شود. باتری های کملیون مدل 12v 23a شبیه به همین باطری ها می باشد.

واکنش شیمیایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، بین الکترودهای مثبت و منفی ماده ای شیمیایی به نام الکترولیت است که می تواند مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

وقتی لامپ را به باتری وصل می کنید و چراغ روشن می شود ، بدین معنی است که یک واکنش شیمیایی شروع شده است. یکی از واکنش ها به الکترود منفی است ، که باعث می شود یون های مثبت درون الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و این باعث می شود که لامپ روشن شود. اما واکنش دیگری وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را خاتمه می بخشند ، بدست آوریم. Accell 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

در اثر واکنش شیمیایی موجود در باتری ، الکترون و یون نشت می کنند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلف واکنش شیمیایی را انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. در مورد باتری ریموت درب پارکینگ بیشتر بدانیم.

به تدریج ، با استفاده مکرر از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می کنند ، این امر تا زمانی که تمام مواد اولیه تبدیل نشده و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش می یابد ، ادامه می یابد ولتاژ به آرامی کاهش می یابد تا دیگر ضربان نشود. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبتی تولید کند ، یعنی مواد شیمیایی موجود در آن از بین برود ، دیگر نمی تواند برای خارج از کشور الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر قادر به تولید انرژی نخواهد بود.



:: برچسب‌ها: باتری ریموتی کملیون 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

در سال 1927 فررو فرانسوی اولین حضور خود را در تلویزیون انجام داد. [10] در دهه 1930 ، چندین کشور شروع به پخش برنامه کردند. پس از جنگ جهانی دوم تعداد تلویزیون ها به میلیون ها گیرنده افزایش یافت و سرانجام جهانی شد. از آن زمان ، لوازم الکترونیکی کاملاً در تلویزیون ها ادغام شده اند. تلویزیون ها و مانیتورهای ویدئویی جدیدتر نیز از فناوری لامپهای خلا vac بزرگ تکامل یافته اند و در دستگاه های جمع و جورتر مانند لامپ های پلاسما و LED استفاده می شوند. تمایل به دستگاههای با انرژی بیشتر. چنین دیودهایی تابش نور آلی را نشان می دهند که احتمالاً جایگزین فناوری پلاسما و پلاسما می شود.
موقعیت رادار و رادیو
در طول جنگ جهانی دوم ، تلاش های زیادی در زمینه الکترونیک برای شناسایی اهداف و هواپیماهای دشمن انجام شد. این شامل راهنماهای الکترونیکی برای مبتدیان ، پادزهرهای الکترونیکی ، سیستم های راداری اولیه و موارد دیگر است.
الکترونیکی
اجزای الکترونیکی
مقاله اصلی: الکترونیک
در زمینه مهندسی الکترونیک ، مهندسان مدارهایی را طراحی می كنند كه از خصوصیات الكترومغناطیسی اجزای الكتریكی مانند مقاومت ها ، خازن ها ، سلف ها ، دیودها و ترانزیستورها برای دستیابی به توابع خاص استفاده می كنند. [1] گیرنده بی سیم که به همه سیگنال ها اجازه می دهد به جز فیلتر حرکت آهسته ، فقط یک نمونه از این مدارها است. هنگام طراحی مدارهای مجتمع ، مهندسان الکترونیک ابتدا نقشه هایی را طراحی می کنند که اجزای الکتریکی را شناسایی کرده و اتصالات بین آنها را توصیف می کند. سپس مهندسان VLSI نقشه ها را به نقشه هایی تبدیل می کنند که لایه های مختلفی از نیمه هادی های مختلف را برای ساخت مدار ترسیم می کند. [12] کارت ها را می توان با یک برنامه کاربردی به یک جلد تبدیل کرد. اما تنظیمات کوچک انسانی معمولاً برای کاهش فضا و مصرف انرژی مورد نیاز است. پس از اتمام طرح ، می توان آن را به کارخانه ساختمانی ارسال کرد.
میکروالکترونیک
صنعت الکترونیک میکرو یکی از پردرآمدترین صنایع الکترونیک در جهان است. در سال 2008 ، صنعت و خدمات 10.7٪ از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند. کشورهایی مانند ایالات متحده فناوری الکترونیکی سطح پایین خود را برای حفظ حرکت خود به کشورهای دیگر منتقل کرده اند. [13] وی در رشته فناوری اطلاعات فارغ التحصیل شد.
صنعت الکترونیک در ایران [ویرایش]
آزمایشگاه های بل در سال 1304 در ایالات متحده تأسیس شد.
در حالی که کشورهایی مانند ایالات متحده سالانه میلیاردها دلار از این صنعت درآمد کسب می کنند ، ایران علی رغم داشتن ظرفیت مناسب ، در انجام این کار کوتاهی کرده است. [13] رشد صنعتی کشور نیاز به زیرساخت های لازم در این صنعت دارد. [15] این نیز یکی از مهمترین زیرساخت های صنعت الکترونیک است. [15] آزمایشگاه های بزرگی مانند آزمایشگاه های بل در کشورهای صنعتی جهان راه اندازی شده اند.
شبکه آزمایشگاهی الکترونیکی ایران [ویرایش]
یکی از پیشنهادات کارشناسان برای توسعه صنعت الکترونیک ایران ایجاد شبکه های آزمایشگاهی است. از جمله موارد ذکر شده در آزمایشگاه های میکرو الکترونیک ایران موارد زیر است: [15]
مشکلات سخت افزاری
عدم عدالت منطقه ای
ناسازگاری و زنجیره تأمین سخت افزار ناقص
هیچ زیرساختی برای دستگاه مورد نیاز نیست
هنگام خرید تجهیزات اتصال وجود دارد
کلاهبرداری علیه شرکت های وارد کننده بدون ضمانت
بد نوشتن
پیوند خرید را به اشتراک نگذارید
همچنین ، مشکلات مربوط به آزمایشگاه به شرح زیر است:
مشکلات مدیریتی
سیستم نگهداری ضعیف
عدم درک صحیح از بودجه نگهداری
کمبود دوره برای بهبود توانایی اصلاح طلبان
هیچ نمونه بدی از تعمیرات وجود ندارد
از ویژگیهای اضافی دستگاه استفاده نکنید
عدم خدمت به مردم
هزینه بالای خدمات ، برخورد نامناسب با کارمندان و تأخیر در اجرا
کمبود خدمات مناسب برای دانشجویان خارج از دانشکده
قوانین مالی بر آزمایشگاه ها و مشوق های کافی برای ارائه خدمات مطلوب حاکم است
فرهنگ سازمانی که آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را مدیریت می کند
کالیبراسیون ضعیف و دقت پایین سرویس
نداشتن استاندارد
عدم درک صحیح از موقعیت دستیاران آزمایشگاه
آموزش تکنسین های خارج از کشور
شما با برخی از تجهیزات جدید آشنا نیستید
عدم علاقه به یک تجربه خاموش
سیستم بودجه ضعیف کارگران آزمایشگاه
مشکلات زیست محیطی
تجهیزات با تقاضای زیاد و مواد اولیه در یک مکان یا مکان دیگر استفاده نمی شود
کمبود بودجه برای خرید دستگاه
هیچ تفاوتی بین آزمایشگاه های کارآمد و ناکارآمد وجود ندارد
مسائل مربوط به ساخت و ساز [ویرایش]
تست آزمایشگاهی
هزینه اولیه ساخت دستگاه را با مشتری مجازی پس انداز کنید
مدیریت ضعیف دانش بین آزمایشگاه ها
برای انتقال تجربه از اصلاح طلبان
ریشه عدم علاقه برخی از اساتید به کارهای آزمایشگاهی عملی
لیسانس مهندسی الکترونیک
دوره های مهندسی الکترونیک در ایران شامل "دوره های عمومی" ، "دوره های اصلی" ، "دوره های اصلی" و "دوره های تخصصی" است. به عنوان مثال ، لیست دروس ارائه شده و همچنین شرح برخی از آنها را در مهندسی برق مشاهده کنید



:: برچسب‌ها: الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

کشف اولین صدای ضبط شده در تاریخ / ادیسون ضبط کننده صدا را اختراع نمی کند!

گروهی از محققان آمریکایی صدای ضبط شده را در بایگانی در پاریس کشف کردند که 17 سال قبل از اختراع ضبط کننده صدا (فنوگراف) توسط ادیسون ضبط شده بود.

طبق آژانس خبری سریع ، برای دهه ها تصور می شود که اولین صدای ضبط شده انسان صدای توماس ادیسون است که 30 سال پس از ظهور تلگراف با کمک اولین ضبط کننده صدا در تاریخ (فنوگرافی) آن را در 21 نوامبر 1877 ضبط کرد.

در حقیقت ، زمانی اعتقاد بر این بود که اولین فنوگرافی در تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ، که یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند ، بایگانی در پاریس 10 ثانیه ضبط صدا را ضبط کرد 1860

این صدای ضبط شده گزیده ای کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی به نام "به سوی ماه" (Au Clair de la Lune) را با دستگاهی پخش می کند که فقط می توانست یک صدا را ضبط کند و قادر به پخش آن نیست. بود. "Panwraphy" ساخته ادیسون که 17 سال بعد اختراع شد ، توانایی پخش صدا را داشت.

به گزارش نیویورک تایمز ، ضبط 10 ثانیه ای که کتاب های تاریخ را تغییر می دهد توسط ادوارد-لئون اسکات دو مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از شیپوری متصل به قلم فلزی ساخته شده و این قلم امواج صوتی را روی ورق های کاغذ سیاه شده حک می کند و چراغ روغن را دود می کند.

با این حال ، این دستگاه توانایی کپی و پخش صدا را ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات فکر می کرد گرامافون او فقط باید به عنوان یک سیستم بایگانی عمل کند.

این دانشمندان آمریکایی توانستند صدای دیجیتال را با کمک قلم مجازی تولید کنند.



:: برچسب‌ها: ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا

خازن یک دستگاه الکترونیکی غیر فعال با دو پایه است

برای ذخیره انرژی (یا به عبارت دیگر ولتاژ) و

در دایره ها با حرف C مشخص می شود.

خازن ها از دو صفحه رسانا تشکیل شده اند که یک لایه عایق بین آنها وجود دارد

در نتیجه اعمال ولتاژ به آنها ، یک میدان کوچک در داخل آن ایجاد می شود و باعث ذخیره شدن بار الکتریکی می شود.

خازن ها انواع مختلفی دارند که هرکدام دی الکتریک یا دی الکتریک داخلی متفاوتی دارند.

واحد اندازه گیری خازن فاراد است و توسط F نشان داده می شود.

از نماد زیر برای نمایش خازن ها در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. از خازن در اسمارت سیموت بتا هم استفاده های زیادی می شود.

3. سلف

اندوکتانس یک جز electronic الکترونیکی غیرفعال است که معمولاً دو پایه دارد

به عنوان پیچ ، سیم پیچ ، یا تحریک کننده نیز شناخته می شود.

سیم پیچ ها معمولاً از یک هسته مرکزی و مقدار مشخصی از سیم دور سیم پیچیده شده اند.

حرف L برای نشان دادن یک سلف در مدارها استفاده می شود.

وقتی جریان از سیم پیچ عبور می کند ، یک میدان الکترومغناطیسی در آن القا می شود و از تغییر ناگهانی جریان جلوگیری می کند.

واحد اندازه گیری همان هنری است و توسط H نشان داده می شود.

از نماد زیر برای نمایش یک سلف در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. از سلف در ماژول درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا هم استفاده شده است.

4. ترانزیستور

ترانزیستور یکی از مهمترین و کاربردی ترین قطعات الکترونیکی است

برای تقویت یا جدا کردن و هدایت سیگنال های الکترونیکی استفاده می شود.

ترانزیستورها از یک پیوند نیمه هادی ویژه تشکیل شده اند که به عنوان اتصال PN شناخته می شود

بر اساس ویژگی های این پیوندها به طبقات مختلف تقسیم می شوند

دو کلاس کلی BJT (ترانزیستور اتصال دو قطبی) و FET (ترانزیستور اثر میدان) است.

ترانزیستور سه پایه ای است که پایه ، جمع کننده و ساطع کننده آن نامیده می شود.

از نماد زیر برای نمایش ترانزیستور در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. کاربرد ترانزیستور در ماژول سیم کارت خور بتا هم می باشد.

5. دیود

دیود یک قطعه الکترونیکی دو پین است که مانند ترانزیستور از نیمه هادی ها تشکیل شده است.

این جز component برای اصلاح جریان در مدار به دلیل استفاده می شود

بسته به شرایط ، یک اتصال نیمه هادی درون آن جریان را در یک جهت عبور می دهد و

مقاومت معادل تقریباً صفر است و از طرف دیگر مقاومت معادل بی نهایت دارد و اجازه عبور جریان را نمی دهد. دیود در درب بازکن سیم کارتی دو کانال بتا هم به کار می رود.

ساختار دیود و انواع مهم

پایه های دیود با کاتد (انتهای منفی) و آند (انتهای مثبت) مشخص شده اند.

از نماد زیر برای نمایش دیودها در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

6. رله

از رله برای جداسازی و هدایت جریان و

از طرف دیگر ، رله ها توانایی این را دارند

یک جریان خروجی قوی تر از جریان ورودی بسازید ، بنابراین نوعی تقویت کننده و

معمولاً برای تبدیل جریان از یک مدار دیجیتال به یک مدار آنالوگ استفاده می شود.

از نماد زیر برای نمایش این جز component در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. یکی از کاربردهای رله در قفل درب سیم کارتی بتا می باشد.

7. برگزار کننده

رگولاتورها اجزایی هستند که برای تثبیت ولتاژ در مدار و

اگر ولتاژی را با نوسان و نویز به ورودی آن ارائه دهیم ، ولتاژ DC کاملاً در خروجی ثابت می شود.

تنظیم کننده ها از نوع خطی و غیرخطی هستند و به دلیل اتلاف انرژی ، مدل های خطی معمولاً کارایی کمتری دارند.

از نماد زیر برای نمایش تنظیم کننده در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

8. کلید (کلید)

یکی از رایج ترین اجزا سوئیچ است

از مدارها برای قطع جریان و اتصال آن به یک شاخه استفاده می شود.

سوئیچ ها انواع مختلفی دارند. مکانیکی و اتوماتیک.

مدلهای مکانیکی بصورت دستی کنترل می شوند و برای مدلهای اتوماتیک فرمانهای مختلف حسگر وجود دارد.

از نماد زیر برای نمایش کلید در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. درب بازکن سیم کارتی اسمارت سیموت بتا را از این قسمت ببینید.

9. یک سنسور

سنسورها قطعات الکترونیکی بسیار مفیدی هستند

ویژگی های محیطی مانند دما ، نور ، رطوبت و .... تبدیل به پارامترهای الکترونیکی قابل اندازه گیری مانند جریان ، ولتاژ و مقاومت.

انواع سنسورهای الکترونیکی

10. سوپاپ ها

فیوزها از اجزای محافظ مدارها هستند

برای محافظت از قطعات از جریان و جریان زیاد جلوگیری می کند

اگر جریان بیش از حد مجاز برای این بخش باشد ، آنها واکنش نشان می دهند و

با توجه به مدل ، این واکنش ها به طبقات مختلف تقسیم می شوند.

از نماد زیر برای نمایش فیوزها در مدارها استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: سیموت بتا , درب بازکن سیم کارتی , درب بازکن دو رله سیم کارت خور بتا , ماژول سیم کارتی بتا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

با توسعه علم الکترونیکی و نوسازی مدارهای الکترونیکی ، پروژه ها بر استفاده از SMD و م componentsلفه های دقیق تمرکز می کنند.
آیا تاکنون با SMD Electronics کار کرده اید؟
هنگام تماشای این ویدئو ، نحوه کار این قطعات ، نحوه استفاده و تفاوت آنها با قسمتهای عمیق تر خواهید آموخت.
1- آگاهی از اجزای SMD (بخشی از بسته BEE)
2. انواع قطعات بر اساس ظاهر
1. لغو
2. سرویس هواشناسی
* قطعات DIP (پین های دو ردیف) درون صفحه قرار می گیرند و از زیر جوش می خورند.
استفاده از این قطعات بسیار آسان است
می تواند برای آزمایش ها و آزمایش های ساده مورد استفاده قرار گیرد.
تمام کاری که شما باید انجام دهید بستن مدار مورد نیاز در برد است.
اجزای SMD (سخت افزار نصب سطح) بر روی سطح PCB قرار می گیرند
آنها از سطح جوش داده می شوند.
در طراحی تابلو از بالش استفاده می شود ، به جای اینکه سوراخ ها را سوراخ کنید ، از اجزای SMD استفاده می شود.
یک تفاوت بین SMD و بخشهای عمیق نحوه آزمایش آنها با بخش است
در اجزای SMD راهی برای آزمایش قطعه وجود ندارد ، شما باید یک طراحی کامل ایجاد کنید ، مدار جوشکاری را چاپ کنید و سپس آزمایش عمومی را انجام دهید.
3- دلیل استفاده از اجزای SMD
1. قطعات کوچک
2. در صفحه هیچ حفره ای وجود ندارد و امکان استفاده از آن در هر دو طرف وجود ندارد
4- بین بخشهای DIP و SMD یکی را انتخاب کنید
1. قیمت هر قطعه
2. موجودی قطعات یدکی در بازار ایران
3. مصرف انرژی و جریان قابل قبول برای هر قسمت
اجزای DIP معمولاً قدرت بیشتری دارند.
4- اختلاف ولتاژ بین دو انتهای قطعه
استفاده از قطعات ولتاژ پایین (220 ولت) باعث ایجاد جرقه الکتریکی (قوس) در داخل قطعه می شود.
به عنوان مثال ، در رگولاتور 3 پایه نزدیک به هم و یک نقطه تماس داریم که احتمالاً در مقیاس کوچک شعله ور می شوند.
به همین دلیل ، در ساختار SMD ، سر میانی که به رادیاتور متصل است ، در داخل بریده می شود.
از تولید این جرقه برقی جلوگیری کنید.
5- اندازه قطعات SMD
1. اندازه های بسیار کوچک 0402 و 0603 را نمی توان با دست مونتاژ کرد.
2. کوچکترین اندازه موجود در مفاصل 805 نام دارد.
3. اندازه کمی بزرگتر برای مواردی به نام 1206 وجود دارد.
4- ابعاد طولی 1206 است ، اما با عرض وسیع تر ، نوع 1210 کاربرد خاصی دارد.
این مطالعات براساس اندازه بخش SMD انجام شده است
هیچ ارتباطی به ظاهر آهنگ ندارد.
به خاطر داشته باشید که یک مهندس الکترونیک برای به خاطر سپردن اسامی مشترک مهم است.
به یاد داشته باشید که این تاثیری در نامگذاری قطعات با قطر ندارد.
6- سینک ظرفشویی چیست؟
بعضی از قطعات مانند تنظیم کننده ها گرمای زیادی تولید می کنند
بخشی که برای انتقال گرما مجهز به صفحه آلومینیوم است از بین می رود
این صفحه به عنوان رادیاتور شناخته می شود.
گاهی اوقات اتصال قطعه به رادیاتور بزرگ توسط پیچ و مهره ها برای استفاده از صفحات بزرگتر استفاده می شود.
ما برای پر کردن شکاف بین این دو قطعه از چسب سیلیکون و خمیر استفاده می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار این قطعه ، به مقاله رادیاتور مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: قطعات الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دو نوع ولت متر دیجیتال
ولت متر وسیله ای است که برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو سر مدار الکتریکی استفاده می شود. استرس ها بسته به کاربردشان اشکال مختلفی دارند. این دستگاه های نصب شده در مقیاس برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها استفاده می شوند. مدل های ولتاژ قابل حمل اغلب برای اندازه گیری جریان و مقاومت نیز مجهز هستند. به آنها مولتی متر گفته می شود.همچنین هر اندازه گیری قابل تبدیل به ولتاژ را می توان به ولت اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود که می توان دما ، فشار نامید.
ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در برابر مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر یک تقویت کننده با مقاومت بسیار بالا است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید با حداقل تداخل در مدار باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از آمپرمتر یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده کنید.
ولتاژهای آنالوگ
همانطور که در روش عملکرد ولت متر در پاراگراف قبلی ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی با چرخش در چرخش است که یک دیفیوزر مورد استفاده سری خود را با یک سیم پیچ (قاب) به عنوان ولتاژ اضافه می کند. در واقع ، ولت متر از یک قاب کوچک (سیم پیچ) واقع در یک میدان مغناطیسی قوی استفاده می کند که ولتاژ را اندازه گیری می کند ، قاب را می چرخاند و یک فنر کوچک را فشرده می کند. حساسیت ولتاژ در UN به صورت ولتاژ بیان می شود به عنوان مثال ، ولت متر با حساسیت 1000 اهم به ولتاژ می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد اگر حداکثر مقدار ولتاژ اندازه گیری شده توسط یک ولت متر خاص 200 ولت باشد. M می تواند 200000 اهم باشد ، در این حالت می تواند با جریان 1 میلی آمپر در قاب از حالت اصلی خود خارج شود. ولتاژهای بالاتر با تغییر مقاومت ولتاژ داخلی می توانند دامنه اندازه گیری ولتاژ را تغییر دهند.
تنش تنش
ولتاژهای چرخشی فقط می توانند ولتاژ مدارهایی را نشان دهند که جریان مستقیم از آنها جریان دارد. AC در مدار "یکسو کننده جریان" برای خاموش کردن قاب فقط در یک جهت لازم است ، یاد بگیرید AC یک قاب چرخشی وجود دارد که به جای داشتن ولتاژ صفر در یک طرف مقیاس ، در وسط مقیاس یا هرجای دیگر مزیت اگر ولتاژ معکوس شود ، می توان از ولت متر (بدون تعویض سیم قرمز و سیاه) استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: ولت متر دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

درهای یک طرفه آپارتمان ها در برابر سرقت
علاوه بر درب سارق ، که برای ورود به بلوک های آپارتمان استفاده می شود ، از درب ضد سرقت با یک بال و نیم نیز برای درب ورودی آپارتمان و درب ورودی دفتر و ساختمانهای تجاری استفاده می شود.
درب های ضد سرقت و درب های ضد سرقت نیمه بال و دو برگی ، به دلیل عرض بیشتر ، باید بیشتر به بستن درب های این نوع توجه شود با افزایش عرض درب ضد سرقت به یک اینچ و نیم بیشتر از 120 سانتی متر ، امنیت درب ضد سرقت به ویژه در برابر نیروهای فشرده سازی که از قفل ضد سرقت مخفی استفاده می کنند ، افزایش می یابد. استفاده از نوارهای فلزی ضخیم از فشار وارد شدن در به سرقت جلوگیری می کند.
ابعاد یک و نیم اینچ درب ضد سرقت
روش هایی وجود دارد که درب را نسبت به اندازه آن در برابر سرقت نیمه بال مقاوم تر می کند. روش های مختلفی برای استفاده از لولا در پشت لولا در دو طرف لولای درب ضد سرقت برای افزایش مقاومت لولا وجود دارد. از طرف دیگر نمی توان از قفل های 14 درب در برابر سرقت های نیمه سرقت استفاده کرد ، اما می توانیم از قفل های 4 سطحه در نیمه بالا و پایین ارسی استفاده کنیم تا مقاومت درب را به 1.5 سرقت مانند درب برسانیم. درب های یک طرفه و کلیه درب های سرقت با توجه به مشخصات فنی درب های ضد سرقت ساخته می شوند.
در این موارد قفل های عقب محور باید به قسمت بالای قاب و پایین قاب به داخل قاب نفوذ کنند. در مقابل درب در برابر سرقت بهتر است از سنگ آستانه ای به جای فلز استفاده کنید تا مقاومت زیر درب در برابر تأثیر مشکل افزایش یابد. اما به طور کلی بهتر است از این نوع درب ها استفاده نشود و از یک درب ضد سرقت تک نشتی به عرض بیش از 120 سانتی متر استفاده شود ساختار داخلی درب ضد سرقت دو برابر بهتر از سایر درب های ضد سرقت در فلز و MDF است و نه تفاوت. ساخت در وجود ندارد. برای جایگزینی درب قدیمی با سرقت درهای نیمه بال یا دو برگی ، باید ابعاد درها را تنظیم کرد تا آسیب کم شود.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

همانطور که توسط مطالعات و گزارش های متعدد تحقیقات مشهود است ، هنگامی که ارگانیسم های بیولوژیکی در معرض نور UV در محدوده 200 نانومتر تا 300 نانومتر قرار می گیرند ، توسط DNA ، RNA و پروتئین ها جذب می شوند.

جذب پروتئین ها می تواند منجر به تخریب دیواره های سلولی و مرگ بدن شود. جذب DNA یا RNA (به ویژه از طریق بازهای تیمین) شناخته شده است که رشته های دو رشته DNA یا RNA را از طریق تشکیل دیمرهای تیمین غیرفعال می کند. اگر به اندازه کافی از این دیمرها در DNA تشکیل شود ، روند تکثیر DNA مختل می شود و سلول نمی تواند تکثیر شود.

به طور کلی پذیرفته شده است که کشتن عوامل بیماری زا با نور ماوراlet بنفش ضروری نیست بلکه نور ماوراlet بنفش به اندازه کافی برای جلوگیری از موجودات زنده است. مقدار نور ماورا بنفش مورد نیاز برای جلوگیری از تکرار سفارشات کمتر از مقدار مورد نیاز برای گندزدایی است و هزینه درمان با اشعه ماورا بنفش برای جلوگیری از عفونت مقرون به صرفه است. آنها کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

به طور کلی ، باکتری ها تعدادی از مکانیسم های مختلف ترمیم را برای ترمیم این ضایعات فرابنفش ایجاد کرده اند. این مکانیسم ها شامل برگشت مستقیم آسیب ناشی از فوتولیز (فعال سازی عکس) ، تخریب پایه گلیکوزیلاز آسیب دیده به DNA (ترمیم BER) ، تجزیه DNA در نزدیکی آسیب اندونوکلئاز (اندونوکلئاز آسیب UV ، UVDE) یا حذف کامل الیگونوکلئوتیدهای آسیب دیده است. حذف نوکلئوتید ، NER). در نتیجه ، استراتژی ضد عفونی فرابنفش تهیه دوز کافی برای اطمینان از آسیب ندیدن اسید نوکلئیک در حین ترمیم است.



:: برچسب‌ها: لامپ uvc ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ادیسون پسری بود که در یک ایستگاه قطار محلی کار می کرد. او که در آن زمان به شیمی و آزمایش های علمی بسیار علاقه مند بود ، برخی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را به کمد در قطار در اختیار خود منتقل کرد. به دلیل حرکت ناگهانی قطار ، مواد در یکی از چرخش ها روی زمین ریخته و آتش سوزی رخ داد. در بزرگسالی ، ادیسون ادعا کرد که راننده قطار پس از تصادف ، او را به سختی در گوش فرو می برد و باعث می شود شنوایی خود را از دست بدهد. با این حال ، وی بعداً این حادثه را به روشی متفاوت توصیف کرد و ادعا کرد که پس از آتش سوزی ، هنگامی که می خواستند او را از صحنه دور نگه دارند ، او را از گوشه و کنار خود بیرون آوردند و این منجر به کم شنوایی وی شد. واقعیت این است که جدا از دشواری اثبات چنین رویدادی ، حتی با فرض صحت این واقعیت ، تصور اینکه این موارد باعث شنوایی شدید و دائمی ادیسون شده ، بسیار دشوار است. بسیاری معتقدند که ادیسون تمایل به خلق شخصیتی از خود داشت که خود را وقف علم کرد ، به همین دلیل است که بعداً داستانهایی را گفت.

جنگ جریان!
وقتی رقابت بین این دو نابغه ، ادیسون و تسلا به مکانهای خطرناکی می رسد. نیکولا تسلا ، اهل صرب ، به زودی در سن 26 سالگی در شاخه پاریس از مجموعه ادیسون کار پیدا کرد. دو سال بعد ، در سال 1884 ، او به ایالات متحده رفت و در آنجا به کار خود با ادیسون ادامه داد و زیر نظر مستقیم وی فعالیت کرد. اما پس از حدود هشت ماه ، تسلا تصمیم به ترک مجموعه ادیسون گرفت. تسلا در خاطرات خود ادعا می کند که ادیسون به او قول یک جایزه بزرگ (معادل 12 میلیون دلار با نرخ امروز) داده و گفته است که اگر کاری انجام دهد ، این جایزه را دریافت می کند.

اما وقتی تسلا کار پیدا کرد ، ادیسون تعهد خود را پس گرفت و گفت این فقط یک شوخی است و او باید به شوخ طبعی آمریکایی ها پی برد! البته هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا به غیر از خاطرات تسلا صادق باشد ، اما تسلا سرانجام تنها هشت ماه پس از شروع کار در ایالات متحده ، با ادیسون جدا شد ، اما جدایی پایان روابط آنها نبود. ادیسون در مجموعه و محصولات خود از DC Current Compensation استفاده کرد. اما تسلا ایده دیگری داشت. سه سال پس از جدایی از مجموعه ادیسون ، تسلا با ایده قدرت AC به وجود آمد. در جریان مستقیم ، ولتاژ معمولاً کم است و محدودیت های زیادی در انتقال برق وجود دارد. ایده تسلا این مضرات را نداشت ، اما به عقیده ادیسون یک نقطه ضعف بیشتر بود؛ این ایده چالش بزرگی برای امپراتوری ادیسون در صنعت برق به وجود آورد.

پرونده سبک ادیسون
ادیسون سوئیت در جریان مستقیم مورد استفاده قرار می گرفت و برای اینکه بازار از دست نرود ، می توانست برتری سیستم خود را نسبت به آنچه تسلا ارائه می داد ، اثبات کند. برای این منظور ، ادیسون یک رویکرد بسیار غیراخلاقی را انتخاب کرد. در سال 1903 او یک فیل را به برق وصل کرد. فیل در اثر شوک الکتریکی درگذشت. مجموعه ادیسون از این رویداد عکس گرفت. با انتشار عکسهای جدید ، ادیسون توانست ایده تسلا را مرعوب کند و از مجموعه خود برای مدتی محافظت کند ، اما به دلیل برتری غیرقابل انکار قدرت AC ، این سیستم به آرامی جایگاه خود را در صنعت برق پیدا کرد. انحصار سری ادیسون شکسته شد.

آیا نامه معروف ادیسون به مادرش داستانی است؟
شاید این داستان را شنیده باشید: "معلم ادیسون نامه ای نوشت و به او تحویل داد ؛ ادیسون به خانه آمد و یادداشتی به مادرش داد. او گفت معلم من آن را به من داد و از من خواست که فقط مادرت را بخوانم." فرزند شما نبوغ است و این مدرسه برای او خیلی کوچک است ، بنابراین مواظب او باشید ، "مادر با اشک در چشمانش گریه کرد. سالها گذشت ، مادرش درگذشت ؛ یک روز ادیسون خاطرات خود را در کمد بررسی کرد." فرزند شما احمق است. او نوشت ، "ما او را به فردا به مدرسه نمی فرستیم ، اما آیا این داستان صحیح است؟"

ترکیبی از واقعیت و خیال
این داستان یکی از مواردی است که واقعیت و خیال در هم تنیده است. در حقیقت ، اگرچه بخش هایی از داستان درست است ، مانند مادر ادیسون به جای اینکه به مدرسه برود ، در خانه به او آموزش می داد یا عملکرد ادیسون در مدرسه به خصوص خوب نبود ، داستان معلم او برای نوشتن نامه ، خیال نویسنده است. ناشناس است. داستان توسط خود ادیسون در مصاحبه ای در سال 1907 روایت می شود: "روزی شنیدم چیزی که معلم در مورد سرپرست به من گفته است. این کودک درد دارد و نباید در مدرسه نگهداری شود. من به خانه رفتم و ماجرا را به مادرم گفتم. دست من را گرفت و مرا به مدرسه برد ، سپس با عصبانیت به معلم گفت كه او را نمی فهمید كه چه می گوید.گفت او از معلم خود باهوش تر هستم و در مورد آن صحبت كردم. در حقیقت ، مادر من بهترین قهرمانی بود كه كودك می توانست داشته باشد. برای کار به گونه ای که احساس نکند به اشتباه به من اعتماد دارد. "ظاهراً مادر ادیسون تصمیم گرفت مسئولیت آموزش یک دختر را به عهده بگیرد.



:: برچسب‌ها: ادیسون ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اثر نور و کارآیی

 با مصرف لامپ ، به جای نور مرئی ، گرما ساطع می کند. اثر بصری ، نسبت نور مرئی (موجود در طول موج مرئی) به انرژی وارد شده به لامپ است که در لومن در هر وات (lm / W) محاسبه می شود. حداکثر اثر احتمالی نور 683 لومن بر وات از یک لامپ سبز تک رنگ با طول موج 555 نانومتر حداکثر حساسیت چشم انسان است. برای نور سفید ، حداکثر تأثیر نور 240 لومن در هر وات است. بازده نوری ، نسبت اثر نور به حداکثر مقدار ممکن است ، که عددی بین 0 تا 1 یا درصد بیان می شود. با این حال ، از نور خروجی برای هر دو مقدار استفاده می شود. سایر روابط مرتبط عبارتند از: اثر کل نور و کل راندمان نور ، که کل خروجی نور تقسیم شده با کل توان ورودی است. این روش های مختلفی برای اتلاف انرژی را ممکن می سازد ، بنابراین این مقادیر از خروجی و تأثیر نور استاندارد بیشتر نخواهد بود. اصطلاح "استعداد بینایی" غالباً مورد سوء استفاده قرار می گیرد و ممکن است در عمل به هر یک از این چهار رابطه اشاره شود. در جدول زیر میزان کل تأثیر نور و مقادیر راندمان نوری برای چندین نوع لامپ رشته ای و بسیاری از منابع نور ایده آل نشان داده شده است. نوع بهره وری نوری کلی اثر نور التهابی 40 وات تنگستن 1.9 12.6 التهابی 60 وات تنگستن 2.1 14.5.5 التهابی 100 وات تنگستن 2.6 17.5 شیشه هالوژن 2.3 16 هرتز 5.24 افزایش درجه حرارت التهاب 5.1.35٪ پرتوهای بدن سیاه 4000 کیلومتر 7.0.47.5 اشعه بدن سیاه 7000 منبع نور کامل 14.95K نور سفید کامل 35.5٪ 242.5 تک رنگ منبع نور کامل 1003nm سبز

یک لامپ 100 وات 120 ولت 17.5 لومن در هر وات ، در مقایسه با یک نور سفید ایده آل ایده آل ، که 242.5 لومن در هر وات تولید می کند. متأسفانه ، تا زمانی که رشته تنگستن جامد باشد (کمتر از 3683 درجه کلوین) ، بیشترین نور مادون قرمز را ساطع می کند. دونالد ال. Clipstein توضیح می دهد: "ماده درخشان ایده آل ، نور مرئی بسیار کارآمد را در 6300 درجه سانتیگراد (6600 K) ایجاد می کند." حتی در این دما ، بیشتر نور تولید شده مادون قرمز یا ماوراء بنفش است ، و بازده نوری نظری 95 لومن در هر وات است. " هیچ ماده شناخته شده ای را نمی توان در این دمای ایده آل استفاده کرد ، که بسیار گرمتر از دمای سطح خورشید است. طیف نوری که از منبع نور جسم سیاه ساطع می شود با مشخصات حساسیت چشم انسان مطابقت ندارد ، حداکثر مقدار نور خروجی یک لامپ رشته ای حدود 52 لومن در هر است وات یا همان مقدار نظری نور ساطع شده توسط تنگستن در نقطه جوش آن است.برای همان میزان نور ، یک لامپ رشته ای گرمای بیشتری را انتشار می دهد (و انرژی بیشتری مصرف می کند) نسبت به یک لامپ فلورسنت. در هوای سرد ، این گرما می تواند در سیستم گرمایشی ساختمان در نظر گرفته شود. لامپ های رشته ای هالوژن مؤثرتر هستند ، زیرا آنها به یک لامپ هالوژن 60 واتی اجازه می دهند تا در یک لامپ 100 هکتاری غیر هالوژن از نوع هالوژن ساطع شود. تاج همان نور لامپ غیر هالوژن 60W است اما عمر بیشتری دارد. گزینه های استاندارد که می توان به جای لامپ های رشته ای استفاده کرد:

لامپهای فلورسنت فلورسنت و فشرده

لامپهای تخلیه الکتریکی روشن

دورویی

هیچ یک از این لامپ ها بسته به التهاب ، نور ساطع نمی کنند. این لامپ ها با انتقال الکترون ها از مدار نیرو به مدار بالاتر ، نور تولید می کنند. این مکانیسم خطوط طیفی متراکم تولید می کند ، بنابراین به طیف گسترده ای از طول موج مادون قرمز نامرئی که از التهاب ساطع می شود ، بستگی ندارد ، که این انرژی بی اثر برای روشنایی است. از طریق انتخاب دقیق مدار انتقال الکترون ، می توان از طول موج یک لامپ رشته ای تقلید کرد یا نور سفید را در دمای رنگ مورد نظر تولید کرد. موارد منع مصرف: با توجه به افزایش استفاده از لامپ های رشته ای در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه تر مانند لامپ های رشته ای و رشته ای ، برخی کشورها برای محدود کردن استفاده از لامپ های رشته ای ، قوانین و مقررات وضع کرده اند. برزیل و ونزوئلا در سال 2005 شروع به کنار گذاشتن لامپ ها کردند و برخی از کشورها برنامه هایی برای این کار دارند: ایرلند در سال 2009 ، استرالیا در سال 2010 ، کانادا در سال 2012 و ایالات متحده بین 2012 تا 2014. اکثر این قوانین منع استفاده از این موارد نیست. لامپ ها نسبتاً فروخته می شوند.

تلاش برای بهبود بهره وری

به دلیل قوانینی که ممنوعیت استفاده از این لامپها برای بهبود کارآیی لامپهای صرفه جویی در مصرف انرژی است ، طی سالها تلاشهای بسیاری صورت گرفته است. شرکت مصرف کننده نور الکتریکی جنرال گفت که در حال کار بر روی لامپ رشته ای راندمان بالا (HEI) با راندمان بالا است که انتظار می رود چهار برابر کارآمدتر از لامپ های رشته ای فعلی باشد ، با هدف اصلی تولید 30 لومن در هر وات یا دو برابر بیشتر از این. در سال 2006 ، دیوید کانینگام ، مبتکر روشنایی سرگرمی ، مقالاتی راجع به لامپ با بازتاب مادون قرمز در ایالات متحده نوشت. دانشکده آزمایشگاه ملی انرژی هند در آمریکا لامپهای رشته ای را به جای 5٪ کارآیی 60٪ ارائه می دهد.

در ایران

طبق تصمیم کابینه ، توزیع لامپ های رشته ای از ابتدای سال 2014 در ایران ممنوع خواهد بود. پاسخ: اما حتی پس از گذشت چندین سال از این فرمان ، این لامپ ها به راحتی می توانند خریداری شوند و خرید و فروش این نوع لامپ ها غیرقانونی است.



:: برچسب‌ها: لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

به بهانه سالگرد درگذشت دانشمند روسی الكساندر پاولوف ؛ مردی که اولین مخترع نوار نبود!

چند روز پیش ، وقتی از خواب بیدار شدم و طبق معمول شروع به خواندن اخبار روزانه کردم ، با یک عنوان جالب روبرو شدم.

"سالگرد مرگ الکساندر پاولوف ، دانشمند روسی که برای اولین بار نوار را اختراع کرد"

از دیدن این عنوان بسیار متعجب شدم زیرا تا همین چند روز پیش فکر می کردم ادیسون دستگاه ضبط را اختراع کرده است ، بنابراین تصمیم گرفتم قبل از خوردن صبحانه در اینترنت جستجو کنم و به نتیجه مستندی برسم. اول از همه ، من به دنبال اطلاعاتی در مورد الكساندر پاولوف بودم زیرا هیچ شناختی از این دانشمند نداشتم و در توضیح مختصر دیدم كه آن را نوشته شده است: الكساندر پاولوف ، دانشمند و مخترع روس ، در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد. پس از فارغ التحصیلی وی در رشته فیزیک به پایان رسید و در آنجا اولین نوار را تدریس و اختراع کرد.

شروع به جستجوی مخترع نوار کردم و وقتی نتیجه را دوباره دیدم فهمیدم داستان کمی پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کردم: نه پاولوف و نه ادیسون اولین مخترع این نوار نبودند.

در حقیقت ، زمانی اعتقاد بر این بود که اولین فنوگرافی در تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های ضبط صدا در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. یک بایگانی در پاریس یک ضبط 10 ثانیه ای را ضبط کرد که در 9 آوریل 1860 ضبط شده است. در این ضبط ، گفته می شود که یک قطعه کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان "در مهتاب" (Au Clair de la Lune) با دستگاهی ضبط شده است که فقط می توانست صدا را ضبط کند و قادر به پخش آن نیست. این ضبط 10 ثانیه ای از کتابهای فرعی تاریخ توسط ادوارد-لئون اسکات دی مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از پرتوی متصل به قلم فلزی ساخته شده و این قلم امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن حک می کند. اما این دستگاه توانایی تولید مثل و انتقال را دارد. هیچ صدایی ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات فکر می کرد دستگاه گرامافون وی فقط باید به عنوان سیستم بایگانی استفاده شود. این دانشمندان آمریکایی با کمک قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی تولید کنند.

می توانید این صدای ضبط شده را از این لینک بارگیری و گوش دهید.

در 21 نوامبر 1877 ، 17 سال پس از اسکات ، توماس ادیسون ضبط صدا را اختراع کرد که مکمل اسکات بود و مزیت اصلی او این بود که می توانست صدای ضبط شده را پخش کند.

صدای ضبط شده توسط ادیسون را می توانید از این لینک بارگیری و گوش دهید.

موزه ملی تاریخ آمریکا حدود 400 عکس پانتوگرافی دارد که در آن زمان توسط دانشمندان اهدا شده است ، از جمله الکساندر گراهام بل و امیل برلینر. در مارس 2008 ، كارلین استیون ، كتابدار موزه ، وقتی با مقاله ای روبرو شد كه صدا را از روی عکس ها بیرون می آورد ، نیویورك تایمز را خواند و پس از تماس با كتابخانه كنگره برای كمك از بركلی ، صداهای بیشتری ضبط شد. بین سالهای 1881 و 1885 بازسازی شد.

و سرانجام ما به شخصی که این اطلاعات گرانبها را به من داده قبل از صبحانه خوردن ، الکساندر پاولوف رسیدیم. وی علاوه بر تدریس ، تحقیق كرد و ساخت دستگاهی را ساخت كه بتواند صدا را ضبط و پخش كند. در 7 ماه مه 1895 ، 35 سال پس از اسکات و 18 سال بعد از ادیسون ، پاولوف چنین دستگاهی را اختراع کرد که می توانست صدا را به خوبی ضبط کند. پاولوف سرانجام در 13 ژانویه 1906 در 51 سالگی درگذشت.



:: برچسب‌ها: اختراع ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تلاش برای اختراع لامپ مورد توجه بسیاری از دانشمندان تا زمان نهایی شدن ، اختراع و تجاری سازی آن توسط ادیسون قرار گرفت. اگر به مرور اجمالی تاریخچه لامپ و روند اختراع لامپ علاقه مند هستید ، این مقاله را از وبلاگ میترا دنبال کنید.

اختراع لامپ اول؛ توماس ادیسون

لامپ ها که امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند ، اولین بار در سال 1879 اختراع شد. اولین لامپ توسط مردی به نام توماس آلووا ادیسون اختراع شد. ادیسون تنها کسی نبود که در زمینه اختراع لامپ کار می کرد. بسیاری از دانشمندان روی اختراع لامپ کار کردند و تلاش آنها برای اختراع لامپ و تاریخچه لامپ مهم بود.

مواد اولیه ادیسون که در لامپ خود به کار رفته بود ، در بازاریابی این لامپ به او کمک زیادی کرد ، به طوری که عمر لامپ افزایش یافته و نورپردازی بسیار بهبود یافته است. دلیل این امر استفاده از خلاء بیشتر بود که باعث مقاومت بیشتر می شد و البته استفاده از سیم های رشته ای بهتر.

چراغ برق؛ همفری دیوی

اما لامپ های سبک توسط همفری دیوی ساخته شده اند. دیوی در واقع اولین شخصی بود که ایده ساخت یک لامپ کم مصرف را به وجود آورد.

 در 1802 او باتری حامل جریان الکتریکی را اختراع کرد. وی با کمک این باتری توانست نور تولید کند. دیوی با اتصال جریان به یک تکه کربن ، نوری تولید کرد که بی سابقه نبود اما بسیار بادوام نبود و ارزش اقتصادی یا عملی کمی داشت.

وارن دلویرو و جوزف سوان

پس از این دانشمند ، دانشمند انگلیسی دیگری به نام وارن د لا رو برای اختراع این لامپ کار کرد. در سال 1840 ، وی موفق به قرار دادن حلقه پلاتین در یک لوله با خلاء نسبی شد که از طریق آن یک جریان می تواند جریان یابد و نور تولید کند. این لامپ تقریباً لامپ با عمر بهتری نسبت به لامپ های قبلی دنیا داشت اما به دلیل قیمت بالای پلاتین به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود.

اما نوبت یک دانشمند و فیزیکدان دیگر بود که این اختراع را کاملتر کند ، و دانشمند بعدی که لامپ را ساخته و اختراع کرده بود ، انگلیسی انگلیسی جوزف سوان بود. در سال 1850 ، وی با کشش کاغذ کربن و قرار دادن آن در یک حباب شیشه ای ، توانست لامپ تولید کند که باعث ایجاد نور می شود و از زندگی بهتری برخوردار بود. اما عمر این لامپ ها طولانی نبود ، اگرچه از لامپ های قبلی بهتر بودند ، اما این لامپ ها هنوز اقتصادی نیستند. تا زمان اختراع پمپ های خلاء ، سوان این لامپ ها را به روز و بازسازی کرد.

توماس ادیسون تحقیقات و آزمایش های خود را در تولید کامل آغاز کرد و در سال 1878 لامپ های سبک را اختراع کرد ، اما در آن سال شکست خورد. اما شکستهای زیادی مانع ادامه او در این مسیر نشد. او رشته های مختلفی از اشکال و مواد مختلف را در لامپ ها امتحان کرده است اما فایده ای ندارد. او حتی با استفاده از رشته های خاردار بامبو یک لامپ جدید ایجاد کرد. این لامپ عمر طولانی تری داشت (حدود 1200 ساعت). این لامپ توسط توماس ادیسون به بازار عرضه شد و در سال 1880 به بازار عرضه شد.

 به طور کلی لامپ های رشته ای و رشته ای به دلیل ساختار آنها از مصرف انرژی بالایی و نور نامنظم برخوردار هستند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از این لامپ ها بسیار کمتر از گذشته است و با استفاده از LED ها جایگزین می شود که از راندمان و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.



:: برچسب‌ها: اختراع لامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد