صدای ضبط شده در قرن نوزدهم
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

صدای ما را از قرن نوزدهم می شنوید
برخلاف تصور عمومی ، توماس ادیسون مخترع این نوار نبود
نوابغ گمنام
امروزه با ضربه زدن روی کلید ضبط یا دایره قرمز رنگ روی صفحه تلفن همراه خود می توانید به راحتی صدا را ضبط کنید ، اما توسعه آن مدت زمان زیادی طول می کشد. اول اینکه ، اختراع کاست شامل سه نفر است که هرکدام اختراع خاص خود را دارند.
ادراک عمومی
بسیاری از مردم بر این باورند كه توماس ادیسون اولین دیكتافون را اختراع كرد و آن را به جهانیان معرفی كرد. تاریخچه می گوید که ادیسون در سال 1877 دستگاهی به نام گرامافون ساخت که می توانست صدا را ضبط و تولید کند. ادیسون در همان سال اختراع خود را کشف کرد و سالها اعتقاد بر این است که مخترع آمریکایی نوار کاست را اختراع کرده است. با این حال ، دستگاهی که وی ساخت یک مدل ضبط اولیه بود و صداهایی که وی تولید می کرد بی کیفیت بودند. اما گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی اخیراً نتایج مطالعه ای را منتشر کردند که باورهای مربوط به ضبط را تغییر داد. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. در بایگانی پاریس ، دانشمندان 10 ثانیه صدای ضبط شده در 9 آوریل 1860 ضبط کردند. این 17 سال قبل از اختراع گرامافون توسط ادیسون بود.
اسکات کیست؟
ادوارد - لئون اسکات دو مارتون ، چاپگر ، کتابفروش و مخترع فرانسوی ، در 25 آوریل 1817 در پاریس متولد شد. اسکات به عنوان چاپگر و کتابفروش کتاب های زیادی زیر کمربند خود داشت و می توانست آنها را بخواند. علاقه وی به فناوری و علم به تدریج درهای دیگری را به روی زندگی گشود. طبق شواهد تاریخی ، اسکات دستگاهی به نام گرامافون اختراع کرد و آن را در 25 مارس 1857 تأیید کرد.
اختراع کاست
بدون شک دانشمندان کشف کرده اند که مخترع اولین رکورد ادوارد-لئون اسکات بوده است. اما باید توجه داشت که دستگاه وی معیوب است و نمی تواند صدایی را که ضبط کرده تولید کند. شاید این مشکل بزرگ مانع پیشرفت کار باشد و شاید دلایل دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد. شاید اسکات می خواست از آن برای پشتیبان گیری از صدا استفاده کند و پخش کننده خاصی نداشت.
به احتمال زیاد ، ادوارد اسکات اسکات با استفاده از دستگاه خود صداهای زیادی را ضبط کرده است ، اما امروز فقط یک نسخه 10 ثانیه ای در دسترس است. این ضبط شامل یک قطعه کوتاه از موسیقی محبوب فرانسه با عنوان "در پرتو ماه" است. برخی ادعا می كنند كه وی این دستگاه را برای ضبط صدای رئیس جمهور وقت آمریكا آبراهام لینكلن ساخته است. دلیل این بیانیه یافتن نسخه ای از صدای لینکلن در میان صداهایی است که توسط توماس ادیسون گرامافون ضبط شده است. این دستگاه از یک شاخ ساخته شده است که به یک قلم فلزی متصل می شود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کند. دانشمندان با استفاده از قلم مجازی توانسته اند این صدا را به صورت دیجیتالی بازسازی کنند.
برای پیشرفت تلاش کنید
تقریباً در همه جای کره زمین تلاش شده است تا دستگاهی برای ضبط و تولید مثل صدا ساخته شود. الكساندر گراهامبل ، مخترع تلفن ، یكی از افرادی بود كه روی این نوار كار می كرد. الكساندر پاولوف ، دانشمند روسی قرن 19 و 20 نیز به دلیل اختراع دستگاه پخش كاست ، صدا را ضبط و بازتولید كرد. پاولوف در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد ، دستگاه خود را در سال 1895 کشف کرد. امروزه با کمک فن آوری ، صداهای گذشته یکی یکی ضبط می شود. صدای الكساندر گراهام بل در میان آنهاست.
ساختار اساسی
اولین ضبط صوت از یک لوله متصل به قلم فلزی ساخته شده بود که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ضبط می کرد.
تغییر باورها
به تازگی ، تیمی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نتایج یک مطالعه را منتشر کرده اند که باعث تغییر در فکر ما درباره ضبط شده است. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن ضبط های صوتی در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند.





:: برچسب‌ها: ضبط صوت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: