نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری 12v 23a از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اساسی در تبدیل باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قطعات ترمینال است. یکی الکترود و فلز را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون ایجاد شده به سمت فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر این دو فلز فقط الکترون تولید کنند و هیچ فلزی برای دریافت وجود ندارد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. باتری ریموتی 12v 23a نوع خاصی از باطری ریموت است.

برای درک این موضوع باید تاریخچه برق را از سال 1792 بررسی کنیم. دقیقاً وقتی لوئیچی گالوانی (یک دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمک کمی پا قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پاهای خود را تکان می داد و باعث می شود الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر هدایت می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که پناهگاه گالوانیک باید از دو فلز مختلف برای تولید برق ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب استفاده کند. پس از مدتی هموطنانش با نام های ولتا و اسکندر نیز این موضوع را کشف کردند و فعالیت های خود را در زمینه تولید برق ادامه دادند. معمولا در اکثر ریموت ها از باطری 23a استفاده می شود.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و یک لامپ یک مدار ساده ایجاد کنیم ، برای این کار باید انتهای لامپ را که یک فلز است تا یک طرف باتری بچسبانیم ، ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای آن قسمت چسب بزنید. چراغ فلزی را روشن کنید ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. برای خرید باطری ریموتی 12v 23a روی آن کلیک کنید.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود مثبت سلول وصل می شود که بیشتر داخل باتری است ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود) و انتهای منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، این قسمت را آند می نامند. باتری های 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

شما احتمالاً بعد از گفتن موارد فوق دچار سردرگمی شده اید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری انرژی الکتریکی را برعکس تولید برق عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات ترمینال مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی خودداری کنید. کیفیت باتری 23a را می توان تست نمود.

واکنش شیمیایی

همانطور که گفته شد ، یک ماده شیمیایی به نام الکترولیت بین الکترودهای مثبت و منفی وجود دارد که ممکن است مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

هنگامی که کانکتورها به باتری شلیک می شوند و چراغ روشن می شود ، این بدان معنی است که یک واکنش شیمیایی آغاز شده است. یکی از واکنش ها در الکترود منفی است که باعث می شود یون های مثبت در داخل الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و باعث اشتعال لامپ می شوند. اما یک واکنش دیگر وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی اتفاق بیفتد که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را کامل می کند ، دوباره جمع شود.

الکترون ها و یون ها در نتیجه واکنش های شیمیایی در باتری جریان می یابند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلفی را برای واکنش های شیمیایی انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. امیدواریم از باتری های 12v 23a ریموت کنترل تا کنون راضی بوده باشید.

بتدریج با استفاده مجدد از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می یابد ، تا زمانی که تبدیل تمام مواد اولیه و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش یابد ، ولتاژ به آرامی افت می کند تا دیگر نبش نکند. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبت تولید کند ، به این معنی که مواد شیمیایی موجود در آن از بین می رود ، دیگر نمی تواند از خارج الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر نمی تواند انرژی تولید کند.





:: برچسب‌ها: باتری 12v 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: