انواع دیود را بشناسیم
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دیود 1N4001 را همه می شناسند. هر کسی که با الکترونیک آشنا باشد نام این قطعه را شنیده است. دیودهای 1N4001 و دیودهای 1N4007 از یک خانواده هستند. وقتی چندین قطعه در یک خانواده قرار دارند ، به این معنی است که عملکرد آنها فقط در برخی ارزش ها و ویژگی ها مشابه است ، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. مثل خانواده انسانی ، همه مثل هم هستند ، اما یکی پول بیشتری دارد ، دیگری پول بیشتری ، دیگری رفتار خوب و دیگری رفتار بد. در مورد لوازم الکترونیکی مصرفی نیز همین طور است.
رفتاری مشابه ، اما با قدرت و سرعت کمتر ، بیشتر. شکل ظاهری و قوانین دیودها 1N4001 مشخصات دیودهای 1N4001 تا 1N4007: همان اثر اتصال نوار نافذ با آزاد کردن اتم گیرنده با بلورهای دهنده ناخالص به نام نیمه هادی ها برای تشکیل مناطق انتقال نیرو P یا N جریان کم قدرت انتقال و افت ولتاژ DC ولتاژ جریان قوی تا 30 آمپر جریان معکوس جریان حداکثر نشت rox تقریباً 0.3 گرم وزن ابعاد و ابعاد یکسو کننده دیود 1N4007 با دیود 1N4001 تا 1N4007 دیود بیشتر دیودهای سری 1N4000 برای مدارهای همگن استفاده می شود . مدار یکسوساز ، مداری است که جریان متناوب یا جریان متناوب را به جریان مستقیم یا جریان مستقیم تبدیل می کند. نقش دیود در مدار یکسوساز انتقال نیم موج از کل موج قدرت است. همانطور که می دانید ، شکل موج AC یک موج سینوسی است ، یعنی. از صفر شروع می شود و به اوج موج می رسد ، سپس به صفر باز می گردد و به اوج منفی می رسد. کاری که دیود انجام می دهد این است که نیمی از شکل موج مثبت یا منفی را رد می کند و مسیر نیمه دیگر را می بندد.
در واقع ، شکل سینوسی از دیود پیروی می کند. شکل موج سینوسی توسط دیود اصلاح می شود. با قرار دادن دو یا چهار دیود 1N4001 ، به یک پل یکسو کننده یا یک موج کامل می رسیم. با قرار دادن خازن با ظرفیت محاسبه شده ، شکل موج را مطابق آنچه در شکل زیر می بینید ، تشکیل می دهد. این شکل همان سیگنال صاف و یکنواختی است که برای کاربر ارسال می شود. تحریف مختصری که به صورت موج مشاهده می کنید ، موج نامیده می شود و غالباً بسیار کوچک است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اساس این کار شکل موج موج است که همان سیگنال DC را به عنوان بار و تخلیه خازن تولید می کند. به این ترتیب در نیمی از موج مثبت شارژ می شود و در نیمی از موج منفی تخلیه می شود. اما به دلیل زمان ثابت ، خازن برای مدتی شارژ و تخلیه می شود.
به زبان ساده تر ، اگر خوب دقت کنید ، می بینید که خازن باید شارژ شود تا زمانی که لازم است شارژ شود و برای تخلیه آن باید شارژ شود. بنابراین ما یک موج نسبتاً صاف را تشکیل می دهیم. خازن کامل موج یکسو کننده موج با دیودهای 1N4001 تا 1N4007 استفاده از دیود نیمه موج کافی است اما برای استفاده در مدار کافی نیست و جهت مثبت و منفی باید خنثی شود.
ما از همه امواج استفاده می کنیم. دیودهای استفاده شده در شکل زیر 1N4001 تا 1N4007 است. در این حالت در مدار مثبت سیگنال از دیود 1N4001 عبور می کند و پس از عبور از مقاومت بار بسته می شود یا خاتمه می یابد (بار از دیود دیگر به ترانسفورماتور برمی گردد) (همان مدار منفی است).
دیود 1N4001 تا 1N4007 مقادیر مجاز و مشخصات الکتریکی در جدول مشخصات دیود 52 SAN C 1N4001 تا 1N4007 توضیحات مشخصات الکتریکی دیود 1N4007-1N4001 دیود آسیب نخواهد دید ولتاژ سد: DC حداکثر. ولتاژ DC معکوس که به نیمه هادی آسیب نرساند. تکرار: حداکثر جریانی که دیود فقط یک بار در فواصل کوتاه می تواند مقاومت کند. در صورت انحراف معکوس ، می توان از دیود استفاده کرد و نقطه اتصال دیود را نمی توان از بین برد. هنگام استفاده از ولتاژ مجاز از طریق دیود عبور می کند.





:: برچسب‌ها: دیود ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: