چند نوع ولت متر داریم؟
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دو نوع ولت متر دیجیتال
ولت متر وسیله ای است که برای اندازه گیری اختلاف ولتاژ الکتریکی بین انتهای مدار الکتریکی استفاده می شود. ولت متر بسته به کاربرد آن اشکال مختلفی دارد و از آن دستگاه هایی که روی داشبورد نصب شده اند برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها استفاده می شود. مدل های ولت متر قابل حمل نیز اغلب برای اندازه گیری جریان و مقاومت مجهز هستند. به این مقیاس ها مقیاس های متعدد گفته می شود و هر اندازه گیری قابل تبدیل به ولتاژ را می توان در ولت متر اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود که می توان آنرا گرما و فشار نامید.
ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر مقاومت بسیار زیاد است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید کمترین تداخل را در مدار داشته باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از تقویت کننده یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده می شود.
ولت متر آنالوگ
همانطور که در روش کارکرد ولت متر در پاراگراف قبل ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی دوار است که مقاومتی را اضافه می کند که به عنوان مقیاس ولت متر بصورت سری با سیم پیچ (قاب) استفاده می شود. در حقیقت ، از ولت متر برای اندازه گیری یک قاب کوچک (سیم پیچ) واقع در یک میدان مغناطیسی فشار قوی استفاده می شود و قاب می چرخد ​​و یک فنر کوچک را فشرده می کند. حساسیت یک ولت متر به اهم در ولت بیان می شود به عنوان مثال ، ولت متر با حساسیت 1000 اهم در ولت می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد در صورتی که حداکثر ولتاژ اندازه گیری شده توسط ولت متر 200 ولت باشد. مقاومت ولت متر می تواند 200000 اهم باشد ، در این صورت می تواند با جریان 1 میلی آمپر در قاب از حالت اصلی خود خارج شود. در بیشتر ولتمترها ، با تغییر مقاومت ولتاژ داخلی می توان توانایی اندازه گیری ولتاژ را تغییر داد.
برق ولت متر
ولت متر روتور فقط می تواند ولتاژ مدارهای DC را نشان دهد. جریان باد در "یکسوساز" دایره ای برای پیچاندن قاب فقط در یک جهت لازم است. ولت متر AC دارای یک قاب چرخان به جای ولتاژ صفر در یک طرف ، در وسط کنتور یا هر متر دیگر در جای دیگر است ، مزیت این است که اگر ولتاژ معکوس شود ، می توانید از ولت متر (بدون تغییر سیم) استفاده کنید) . قرمز و سیاه).





:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: