کاربرد رله حفاظت
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

رله محافظ
اما در پایان ، بعد از همه اینها ، به قسمت زیبایی از قدرت رسیدیم که محافظت است و نوعی رله است. رله محافظ نوعی رله است که با تغییر مقدار برق یا بدنه (معمولاً از نوع سنسور) تولید و به آن پاسخ می دهد.
اولین رله محافظ یک آهنربای الکتریکی سیم پیچ است که برای رانندگی در شرایط استفاده می شود. بالاتر از جریان ، ولتاژ ، ولتاژ ، انرژی معکوس ، فرکانس بیش از حد ، فرکانس پایین تر ، البته امروز ، به لطف الکترونیک قدرت ، شاهد پیشرفت هایی هستیم. ما تعجب می کنیم که کنترل و محافظت از آن آسان است.
در زمینه آموزش پرسنل حفاظت ، این آموزش خطرناک و بسیار مهم است و فقط متخصصان و افراد واجد شرایط در این قسمت از شبکه فعالیت می کنند ، زیرا می دانند این آموزش با استانداردهای عمومی رله ها نیز مطابقت دارد. به عنوان مثال ANSI ، C37.90 ، IEC و دیگران. زمان پاسخ و عملکرد را نشان دهید.
توجه داشته باشید که علاوه بر رله های اسمی ، انواع مختلفی نیز با توجه به پارامتر اندازه گیری داریم:
الف) رله های جریان
این رله ها بر اساس مقدار جریان ورودی به رله کار می کنند. حال این جریان می تواند جریان ، جریان صفر رسانا ، جریان جبری جریان فاز (رله های جریان زیاد - رله های زمینی کاذب و ...) باشد و جریان ورودی رله می تواند تفاوت بین دو یا چند جریان باشد (دیفرانسیل رله و رله های زمینی). ) بودن. نمک)
ب) رله های ولتاژ
این رله ها بر اساس ولتاژ ورودی رله کار می کنند. این ولتاژ می تواند یک فاز فاز باشد (رله ولتاژ یا افت ولتاژ و غیره) یا می تواند مقدار جبری چندین ولت باشد (جابجایی رله در نقطه اتصال حامل سه فاز)
ج) رله های فرکانس
این رله ها براساس فرکانس ولتاژ ورودی کار می کنند (افزایش و کاهش فرکانس)
د) رله های الکتریکی
به عنوان مثال ، این رله ها بر اساس توان کار می کنند ، به عنوان مثال رله هایی که جهت نیرو یا رله ها را اندازه گیری می کنند و انرژی فعال و راکتیو را اندازه گیری می کنند.
ه) رله های جهت دار
این رله ها رله های الکتریکی هستند که براساس زاویه بین بردارهای ولتاژ و جریان کار می کنند ، مانند رله های جهت دار که در خطوط موازی موازی و حلقه ای استفاده می شوند یا رله های الکتریکی برای اتصال مکانیکی هنگام خاموش کردن از ژنراتور استفاده می شود.
ج) رله مقاومت
به عنوان رله های فاصله ای در خطوط انتقال به طور گسترده ای استفاده می شوند.
ز) رله های مربوط به مقادیر بدن
همانطور که دما - فشار - سطح مایع و ... مانند Reach Boch به ترانسفورماتورها کمک می کند
ح) رله های مخصوص
رله هایی وجود دارند که برای اهداف خاص استفاده می شوند ، مانند رله های تشخیص قطع کننده مدار ، رله های کنترل قطع کننده مدار ، رله های قفل و غیره
مقاله هماهنگی رله های حفاظتی در خطوط انتقال را بخوانید.
عوامل مهم در محافظت از مهاجرت
سرعت کار: میانگین زمان بین تشخیص عیب و پاسخ صحیح رله محافظ. این پارامتر برای رله های محافظتی بسیار مهم است ، زیرا رله های حفاظتی برای جداسازی قطعات معیوب از قطعات سالم در اسرع وقت مورد نیاز است.





:: برچسب‌ها: رله ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: