*قفل دیجیتالی درب آپارتمان و حیاط*
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل های الکترونیکی و کاربردشان

امروزه بسیاری از سازمان ها و موسسات سعی در استفاده از بهترین روش های امنیتی برای ورود و خروج دارند ، حتی افراد عادی برای خانه های خود به دنبال بهترین راه حل برای امنیت ساختمان خود هستند. یکی از بهترین راهها برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده از قفل های دیجیتال است که امروزه بسیار محبوب هستند.

سطح امنیت ارائه شده توسط قفل های دیجیتال و الکترونیکی بسیار بالاتر از تصور عموم است. زیرا این قفل ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و محافظ خوبی برای ملک خصوصی شما هستند. در حقیقت ، قفل های دیجیتال نیز مانند سایر دستگاه های الکترونیکی ، نقش اساسی در برآورده کردن انتظارات مردم دارند.

در برخی موارد ، سیستم داخلی قفل ها ممکن است مشکلاتی داشته باشد و ممکن است کار نکند. باز کردن قفل ها کار بسیار دشوار و وقت گیر است و توسط متخصصان می توان آن را انجام داد. اما در چنین شرایطی تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام فنی کارا را به خاطر بسپارید و در کمترین زمان آدرس را وارد کنید تا کلید ، قفل 24 ساعته و موبایل تهران یا سایر شهرها را داشته باشید.

 

قفل هوشمند چیست؟

قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی یک سیستم قفل و امنیتی است که از یک جریان الکتریکی برای باز و بسته شدن قفل استفاده می کند. جریان الکتریکی متصل به قفل برقی برای تولید نیروی الکترومغناطیسی یا یک سولونوئید (ایجاد یک جریان الکترومغناطیسی با کمک سیم پیچ) استفاده می شود که مهمترین قسمت های قفل و عملکرد ایمنی هستند.

قفل های دیجیتالی دارای کلیدهای کنترل هستند که به شما امکان می دهد بدون تغییر قفل ، زمان ضبط و وقایع ، تغییر کلید ، هشدار به شما در صورت خطر و سرعت عمل بالا را تغییر دهید.

این قفل ها را می توان از راه دور کنترل کرد.

از قفل های دیجیتالی معمولاً در انواع درب ضد سرقت استفاده می شود که خود دارای ساختار پیچیده ای هستند و به ایمن تر شدن ورودی ها و خروج های ساختمان کمک می کنند. اگر با مدل های درب ضد سرقت آشنا نیستید ، می توانید با مراجعه به وب سایت خدمات فنی کارآمد و در بخش مقاله مجله Matlab ، اجزای درب ضد سرقت را بخوانید.

 

انواع قفل های هوشمند درب آپارتمان

قفل های دیجیتال قابلیت اتصال به سیستم های کنترل دسترسی و کنترل ترافیک را دارند که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است که به اختصار در اینجا توضیح داده شده است:

به طور خودکار باز شود

قفل ایمن قفل نوعی قفل دیجیتال خاص و اساسی است که بسیار پیچیده نیست و فقط در موارد خاص استفاده می شود. در این مدل از قفل ها نیازی به نگه داشتن قفل زیاد نیست و بیشتر اوقات لازم است در صورت اضطراری در را باز کنید. هنگامی که جریان الکتریکی قطع شد ، قفل باز می شود و امکان خروج وجود دارد.

قفل های باز برای ساختمان های بزرگی مانند استادیوم ها ، موزه ها و غیره که تعداد زیادی بازدید کننده و بازدید کننده دارند ، در نتیجه مانع از ازدحام آنها می شود. این قفل ها با قطع شدن منبع تغذیه باز و ناامن باقی می مانند و در صورت اضطراری همه درهای اضطراری و غیر اضطراری باز می شوند.

 

قفل خودکار

عدم قفل های ایمن نوع دیگری از قفل های دیجیتال است که بر خلاف قفل های قفل اتوماتیک کار می کند. در این مدل ، قفل ها از جریان الکتریکی برای قفل نگه داشتن درب استفاده می کنند. بخش عدم موفقیت این قفل ها به این معنی است که از انرژی الکتریکی استفاده نمی شود و به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرد ، و بخش Secure برای زمانی است که از برق برای بستن درب و تأمین امنیت استفاده می شود.

قفل های قفل خودکار در صورت لزوم از تجهیزات و امکانات با ارزش محافظت می کنند و تحت تأثیر پالس های الکترومغناطیسی و در هنگام قطع برق قرار نمی گیرند.

چنین قفل هایی برای ساختمان های بزرگی مانند قفل های باز کننده اتوماتیک مناسب نیست و بهتر است از این قفل ها برای خروج ساختمانها استفاده نشود که باعث می شود فضای داخلی ساختمان شلوغ شود.

 

قفل های بیومتریک

قفل های بیومتریک نسل بعدی قفل های دیجیتال به حساب می آیند ، اما این فناوری امروزه در بسیاری از ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرد.

قفل های بیومتریک محدود به اثر انگشت نیستند بلکه شامل اسکنر اثر انگشت ، اسکن کف دست ، اسکن صدا و اسکن تشخیص چهره نیز می شوند. نمونه هایی از مشخصات بیومتریک مورد استفاده در قفل های دیجیتال.

عملکرد این قفل ها به کیفیت سنسور بستگی دارد. اگر کیفیت سنسور پایین باشد ، میزان ایمنی پایین تر است ، اما اگر کیفیت سنسورها بالا باشد ، در تغییر چهره با مشخصات بیومتریک مشکلی ایجاد خواهید کرد و هر بار که اطلاعات باید تغییر کنند.

قفل های بیومتریک نیازی به کارت یا رمز عبور ندارند زیرا شما کلید این مدل قفل ها هستید.

این قفل ها همچنین می توانند از کلیدهای جانبی پشتیبانی کنند و نیازی به تغییر قفل یا کلید نیست.

 قفل های بیومتریک از سنسورهای بسیاری ساخته شده اند که در صورت نیاز حتی ممکن است برای باز کردن حتی با تصویر شما نیز ایجاد نشوند و باعث بروز مشکلات زیادی شود.

یا حتی سنسورهای با حساسیت بالا وجود دارند که به طور ناخودآگاه قفل های شما را می بندند و نیاز به تعویض دارند.

 

دستگاه های فرکانس رادیویی

دستگاه فرکانس رادیویی (دستگاه فرکانس رادیویی) ، که به اختصار RFID نیز شناخته می شود ، شبیه دستگاه های تشخیص هویت است. تفاوت این مدل با سایر مدل ها در این است که می تواند هویت را از فاصله ای تأیید کند. برای باز کردن قفل این قفل ها با استفاده از فناوری RFID هیچ خط مستقیم لازم نیست و عملیات تأیید اعتبار در همه جهات انجام می شود. در مدل های جدیدتر این قفل ها نیز می توان قفل را از طریق بلوتوث باز کرد.

تجهیزات مورد استفاده در RFID به سه دسته تقسیم می شوند که فرکانس امواج در هر یک از آنها متفاوت است. این سه مدل عبارتند از:

• کارت های فرکانس کوتاه LF که از فرکانس 125 کیلوهرتز پشتیبانی می کنند.

• فرکانسهای بالای HF با فرکانس 13.56 مگاهرتز.

• UHF فرکانس های بسیار بالایی دارد ، از 300 مگاهرتز تا 3 گیگاهرتز.

بر اساس این فرکانسها ، آنها کلیدهای مختلفی مانند کنترل ترافیک تماس ، کارت ترافیک بدون تماس ، fop دیجیتال یا مچ بند مغناطیسی ایجاد می کنند که اطلاعات فرد در آن ذخیره می شود.

دامنه عملکرد در این مدل بسیار بیشتر از سایرین است و می توان قفل ها و کلیدها را به صورت انحصاری درآورد و فقط یک قفل خاص یا چندگانه قابل باز کردن است. همچنین می توانید قفل دیجیتالی را برای جلوگیری از ورود به سیستم در هر کسی تنظیم کنید ، در این صورت کلیدها غیرفعال می شوند در حالی که از تلفن هوشمند نیز به عنوان کلید استفاده می شود.

 

کدهای دسترسی

بهره برداری کد دسترسی بین قفل دیجیتال و صفحه کلید است که یکی از رایج ترین قفل هاست و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. آنها تنوع رمز عبور زیادی دارند و با ایجاد کدهای مختلف برای ایجاد رمزهای عبور بی پایان و استفاده از حروف و اعداد ایجاد می شوند. در این نوع قفل همچنین می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که کاربران بتوانند کدهای دسترسی خود را پیچیده تر و ایمن تر جلوه دهند.

از آنجا که ممکن است این کدها توسط انسان فراموش شوند ، تنها راه حل این مشکل ، حفظ کدهای دسترسی است. برای هر قفل و درب می توان از رمزهای عبور مختلف استفاده کرد و طول و تعداد کاراکترها می توانند رمز عبور شما را نشان دهند.

 

گذرواژه تأیید هویت

کدهای تأیید هویت نمادهای رمز عبور هستند که باید توسط قفل دریافت شوند. به طور معمول ، این کدها توسط یک دسته فیزیکی به قفل دیجیتال منتقل می شوند. برخی از این دستگاه ها به صورت تجهیزات الکترونیکی و بعضی دیگر به صورت کارت ساخته شده اند. برای استفاده از این تجهیزات ، باید آنها را به قفل نزدیک کنید و یک خط دید مناسب بین قفل و رمزهای عبور برای تأیید اعتبار ایجاد کنید. این رمزهای عبور اختصاصی هستند و قفلها آنها را در قالب الگوهای دیجیتالی ویژه دریافت می کنند.

این دستگاه ها می توانند برای باز کردن چندین قفل و درهای مختلف تنظیم شوند و این قفل ها توانایی عبور همه کلیدهای ورودی را دارند و اجازه حرکت به کسی را نمی دهند.

 

قفل های الکترومغناطیسی

قفل های الکترومغناطیسی نوع بسیار خاصی از قفل دیجیتال است که از انرژی الکتریکی برای تولید خواص مغناطیسی استفاده می کند. این نوع قفل ها به دلیل ساختار خاص و منحصر به فرد و ظاهر زیبا ، در ساختمان مدرن امروزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تصور عملکرد این قفل ها ، نیروی کشش آهنربای الکترومغناطیسی باید تجسم شود. قفل های الکترومغناطیسی دارای یک سیم پیچ حلقه ای هستند که به دور هسته مرکزی پیچیده شده است و هنگامی که جریان قطع می شود ، هیچ جریان دیگری وارد حلقه نمی شود و خاصیت مغناطیسی آن از بین می رود. این قفل ها را نمی توان از نوع Fail-Secure در نظر گرفت زیرا در نتیجه قطع برق باز می شوند.

 

قفل های الکترومکانیکی

قفل های الکترومکانی نوعی قفل دیجیتالی است که با مکانیسم های Fail safe و Fail safe سازگار است. در حقیقت ، این قفل ها از این دو مدل الهام گرفته اند. این قفل ها از یک سیستم قفل و چرخ دنده ها تشکیل شده است. که به صورت مکانیکی باز و بسته می شود.

این قسمت مکانیکی به یک منبع جریان الکتریکی وصل شده است که قسمت مکانیکی را کنترل می کند. در نسخه های ایمن قفل های الکترومکانیکی Fail ، جریان الکتریکی برگه را درون قفل نگه می دارد و قفل را بسته نگه می دارد. اما وقتی برق از بین می رود ، برگه به ​​عقب برمی گردد و درب به طور خودکار باز می شود.

در مدل Fail safe عملکرد قفل کاملاً برعکس است و حتی تأثیر جریان الکتریکی متفاوت است. قفل الکترومکانیکی در حالت پایه باز است و زبانه درگیر نیست. اما در صورت اعلام خطر آتش سوزی یا هرگونه اضطراری دیگر ، جریان الکتریکی برقرار می شود و زبانه قفل درگیر می شود.

مدتی است که از قفل های درب و ورودی ساختمان شما ، که هزینه زیادی را برای آن پرداخت کرده اید ، به هر دلیلی آسیب دیده است و امنیت مورد نیاز شما را به شما ارائه نمی دهد. با Farani Kara می توانید از نزدیکترین قفل ساز موبایل و 24 ساعته (کلید ساز) در کرج درخواست کنید. برای Farani Kara ، فرقی نمی کند که در کجای شهر قرار بگیرید ، حتی ممکن است در شهرهای دیگری مانند مشهد ، اصفهان ، تبریز و غیره نیز باشید. فنی کارا آماده ارائه کلیه خدمات خود به مشتریان است.

 

کلاچ های برقی

Retraction Latch Electric به طور انحصاری از عملکرد ایمن عدم استفاده می کند. این قفل ها از کلمه جمع بندی استفاده می کنند و این به معنای استفاده از جریان الکتریکی برای نگه داشتن لچ است. در اصل ، این بریس تا زمان قطع جریان در حالت بسته باقی می ماند و می توان ادعا کرد که امنیت را فراهم کرده است.

اما وقتی از شما خواسته می شود با اطلاع رسانی از طریق ورودی (کلید) آن را باز کنید. جریان برقرار شده و درب باز می شود. توصیه می شود در صورت بروز اضطراری تمام اقدامات احتیاطی انجام شود و یک روش پیگیری جداگانه در نظر گرفته شود تا در صورت قطع قطع احتمالی ، مناسب پاسخ داده شود.

 

جریان الکتریکی

اعتصاب برقی نوع خاصی از قفل دیجیتال است که تقریباً از هر دو نوع قفل قفل خودکار و قفل قفل خودکار استفاده می کند. این قفل ها از یک زبانه یا نگهدارنده تشکیل شده است که توسط منبع تغذیه کنترل می شود.

این قفلها مانند سایر مدل ها دارای ورودی هستند که به کاربران امکان کنترل زبانه را می دهد. در حقیقت ، این قفلها بسته باقی می مانند ، وقتی فرمان باز شدن از ورودی صادر می شود ، جریان قطع می شود و برگه به ​​عقب کشیده می شود.

این قفل ها معمولاً در ورودی و خروجی ساختمان استفاده می شود و کار آنها تأمین امنیت است ، در حالی که این قفل ها دارای یک دسته هستند که در هنگام باز شدن زبان از آن برای جابجایی آسان استفاده می شود. در برخی مدل های این نوع قفل ها یک کلید در قسمت جلوی قفل وجود دارد که امکان عبور و مرور را فراهم می کند.





:: برچسب‌ها: قفل دیجیتالی درب , قفل رمزدار آپارتمان , قفل برقی درب ضدسرقت , قفل هوشمند , قفل الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: