*ساختار باتری قلیایی
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری ریموتی اکسل یک عددی

ولتاژ باتری آلکالاین ریموت
ولتاژ اسمی یک سلول قلیایی تازه مطابق با استانداردهای سازنده تعیین می شود 1.5 ولت است. ولتاژ بار صفر مؤثر باتری قلیایی  ریموتی و قلمی شارژ نشده ، با توجه به خلوص دی اکسید منگنز مورد استفاده در مقدار اکسید روی در الکترولیت ، از 1.50 تا 1.65 ولت متغیر است. متوسط ​​ولتاژ زیر بار بستگی به میزان تخلیه و میزان جریان دارد که از 1.1 تا 1.3 ولت متغیر است. سلول تخلیه شده همچنان ولتاژ باقیمانده در محدوده 0.8 تا 1.0 ولت دارد. ولتاژهای چندگانه را می توان با یک سری سلول بدست آورد (سه باتری جدید قلیایی می توانند بین 4.5 و - 5.0 ولت).

جریان
مقدار جریان موجود در باتری قلمی تقریباً با اندازه بدنی آن متناسب است. این در نتیجه کاهش مقاومت داخلی با افزایش سطح داخلی سلول است. یک قانون اساسی این است که باتری قلیایی AA می تواند 700 میلی متر بدون گرمایش قابل توجه تأمین کند. سلولهای بزرگتر مانند سلولهای C و D می توانند جریان بیشتری را فراهم کنند. برنامه های کاربردی که به جریان های آمپر متعدد ، مانند چراغ قوه های قدرتمند و لپ تاپ های استریو نیاز دارند ، به سلول های اندازه D نیاز دارند تا بتوانند بار بیشتری را تحمل کنند.

ساخت و ساز
باتری های قلیایی ریموتی با اشکال استوانه ای قابل تعویض استاندارد با باتری های کربن روی و شکل دکمه تولید می شوند. برخی از سلولهای منفرد را می توان برای ایجاد یک "باتری" واقعی ، مانند آنهایی که برای استفاده با چراغ قوه ها و باتری ترانزیستور 9 ولت فروخته می شود ، متصل کرد.

یک سلول استوانه ای حاوی یک قوطی از جنس استنلس استیل رنگی است که اتصال کاتد است. مخلوط الکترود مثبت یک پماد فشرده شده از دی اکسید منگنز با پودر کربن است که به منظور افزایش رسانایی اضافه می شود. می توانید خمیر را درون جعبه بچسبانید یا آن را به عنوان حلقه های از پیش طراحی شده واریز کنید. مرکز توخالی کاتد با یک جداکننده روکش شده است که از تماس با مواد الکترود و چرخه سلولی کوتاه جلوگیری می کند. جداکننده از یک لایه نبافته سلولز یا پلیمر مصنوعی ساخته شده است. جداکننده باید یون را هدایت کرده و در بیشترین محلول الکترولیت قلیایی پایدار بماند. اگر مایل به مشاهده باتری ریموتی اکسل یک عددی می باشید روی آن کلیک کنید.

الکترود منفی شامل پراکندگی پودر روی در ژل حاوی الکترولیت هیدروکسید پتاسیم است. پودر روی سطح بیشتری برای واکنشهای شیمیایی نسبت به یک قوطی فلزی فراهم می کند. این مقاومت داخلی سلول را پایین می آورد. برای جلوگیری از گازهای سلولی در پایان عمر ، بیشتر از دی اکسید منگنز از مقدار لازم برای واکنش با همه روی استفاده می شود. همچنین معمولاً برای افزایش مقاومت در برابر مایعات یک واشر پلاستیکی اضافه می شود.

سپس محفظه را در فویل آلومینیومی ، فیلم پلاستیکی یا به ندرت مقوا بپیچید ، که به عنوان یک لایه نهایی برای محافظت در برابر نشتی عمل می کند ، و همچنین سطحی را تهیه کنید که روی آن آرم ها و برچسب ها قابل چاپ باشد.

هنگام توصیف سلولهای سایز AAA ، AA ، C ، Sub-C و D ، الکترود منفی به انتهای مسطح وصل شده و ترمینال مثبت لبه با دکمه بلند شده است. این معمولاً در سلولهای دکمه معکوس می شود که انتهای استوانه ای و انتهای آن ترمینال مثبت است.

شارژ باتری های کرکره برقی و باتری قلمی
مقاله اصلی: شارژ باتری های قلیایی
برخی از باتری های ریموتی برای شارژ چندین بار طراحی شده اند و به عنوان باتری های قلیایی قابل شارژ توصیف می شوند. تلاش برای شارژ مجدد باتری های قلیایی معمولی می تواند باعث پارگی یا نشت مایعات خطرناک شود که به تجهیزات آسیب می رساند. با این حال ، گزارش شده است که باتری های قلیایی معمولی اغلب می توانند چندین بار شارژ شوند (معمولاً بیش از ده مورد) ، اگرچه با کاهش ظرفیت بعد از هر بار شارژ. شارژرها در دسترس تجاری هستند. نتایج متناقض است؛ سازمان مصرف کننده گزارش داد که دو شارژر از این نوع را با یک باتری قلیایی باتری آزمایش کرده است و دریافت که ظرفیت باتری به طور میانگین تا 10 درصد از مقدار اصلی خود با تغییرات بسیار زیاد پس از دو چرخه (بدون مشخص کردن نحوه ریزش آنها قبل از شارژ) کاهش یافته است.

در سال 2017 ، Gautam Jedav مقالاتی را منتشر کرد که گزارش می داد باتری های قلیایی تولید شده توسط اتصال واسطه ها با یون های مس به دلیل دومین توان الکترونیکی نظری دی اکسید منگنز می توانند بیش از 6000 سیکل شارژ شوند. انرژی پیش بینی می شود چگالی این باتری های قابل شارژ با دی اکسید منگنز دی اکسید مس بیش از 160 W / L ، بهترین شیمی شیمی مبتنی بر آب باشد. در صورت بهبود استفاده از روی در باتری ها ، می توان چگالی انرژی مشابه لیتیوم-یون (> 250 وات در لیتر) را داشت.





:: برچسب‌ها: باتری کرکره برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سینا در تاریخ : 1399/4/22/7 - - گفته است :

این بهرته یا پاناسونیک؟



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: