*باتری های یکبار مصرف غیر قابل شارژ
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

باتری ریموت کنترل پاناسونیک

این باتری ها قادر به شارژ شدن الکتریکی نیستند و یک بار مورد استفاده و شارژ مجدد قرار می گیرند. باتریهای غیر قابل شارژ نیز سلولهای خشک (باتریهای خشک) نامیده می شوند. در یک باتری خشک معمولی یا همان باتری های قلمی و ریموتی ، آند (میله مثبت) (روی یا قلیایی یا لیتیوم یا نقره) و کاتد (منفی) (کربن یا کلرید یا اکسید مس یا دی سولفید آهن یا دی اکسید منگنز) با الکترولیت بین آند و کاتد واکنش می دهند ، انرژی شیمیایی به انرژی شیمیایی تبدیل می شود. اساس نام باتری در نام هایی مانند باتری لیتیوم یا باتری قلیایی یا به دلیل عناصر مورد استفاده در ساخت آنها است. در جدول زیر جزئیات دیگری آورده شده است:

هر باتری قلمی دارای مقاومت داخلی (R) است و اختلاف پتانسیل بین پایانه های باتری (V) ، هنگامی که جریان از آن عبور می کنم برابر است با V = Eemf - IxR. روند تبدیل انرژی در یک باتری مقاومت الکتریکی داخلی آن را افزایش می دهد و این شرایط به حدی پیش می رود که نیروی محرکه دیگر قادر به غلبه بر آن نیست. افزایش مقاومت الکتریکی در باتری به دلیل نفوذ مواد کاتدی (منفی) به مواد آند رخ می دهد. در برخی موارد با گرم کردن و خنک شدن باتری (ریختن آن در آب جوش و کوچک کردن و بزرگ کردن باتری) یا ضربه زدن ، می توان مسیرهای جدیدی برای عبور جریان ایجاد کرد و مقاومت R را می توان تا حدودی کاهش داد. اگر می خواهید باتری ریموتی مدل پاناسونیک را مشاهده بفرمایید اینجا کلیک کنید.

در یک باتری سکه ای ریموت کنترل فرسوده مقاومت داخلی به حدی است که با عبور جریان ، ولتاژ در بین دو باتری به سرعت کاهش می یابد و باتری قادر به تأمین انرژی الکتریکی مفید نیست.

باتریهای قابل شارژ [ویرایش]

توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش باتری های قابل شارژ مراجعه کنید.

این باتری ها برای اهداف زیر استفاده می شوند:

باتری های برقی (GROE-OGI-OPZS-FNC)

باتری های آنتن NET برای ارتباط باتری های برق از راه دور

باتری های مورد استفاده در سیستم های مترو

باتری های مورد استفاده در پروژه های نفت ، گاز و پتروشیمی (FNC)

باتری های خورشیدی (Solar.bloc)

باتریهای مورد استفاده در صعودها

باتری های منبع تغذیه (SLA - VRLA)

باتری های اتومبیل ، لیفتراک و موتور

باتری های محافظ ، روشنایی ، سیستم های امنیتی و کنترل

پس از تخلیه ، این باتری های ریموت درب پارکینگ با عبور جریان در جهت مخالف جریان تخلیه ، به صورت الکتریکی شارژ می شوند و به عنوان باتری های ذخیره سازی یا باتری های قابل شارژ نیز شناخته می شوند ، عمر باتری بیش از پنج سال است و بارها می توان آنها را شارژ و تخلیه کرد. .

1- برنامه های کاربردی مورد استفاده به دلیل راندمان اقتصادی و نیاز به انرژی بالاتر از ظرفیت باتری های کرکره برقی قابل شارژ ، باتری های قابل شارژ. در این موارد ، اگرچه می توان از باتری های غیر قابل شارژ استفاده کرد ، اما هزینه بسیار بالا ، راندمان پایین و آلودگی محیط زیست ایجاد می شود.

2. برنامه های کاربردی که در آن از باتری های قابل شارژ به عنوان وسیله ذخیره انرژی استفاده می شود و باتری ها توسط یک منبع انرژی اصلی شارژ می شوند و انرژی ذخیره شده را در صورت نیاز تأمین می کنند. در این حالت همیشه باتری توسط شارژر در زیر شارژر قرار می گیرد و در صورت قطع برق ، مصرف کننده را تأمین می کند ، باتری یک منبع تغذیه بدون وقفه است و باتری اتومبیل ، لیفتراک و موتور سیکلت نمونه هایی از این برنامه هستند.

باتریهای ریموتی قابل شارژ را می توان به دو دسته کلی ، اسیدیته و قلیایی تقسیم کرد که هر کدام بر اساس نوع الکترودهای مثبت و منفی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برای کاربردهای صنعتی استاتیک عمدتا از باتریهای نیکل-کادمیوم استفاده می شود و برنامه های دارای لرزش معمولاً از باتریهای اسید سرب استفاده می کنند. علاوه بر شارژ ، باتری های قابل شارژ با قدرت بالا ، سرعت تخلیه سریع و عملکرد بهتر دما پایین نیز مشخص می شوند. باتری های نیکل-کادمیوم معمولاً در محفظه باتری ذخیره می شوند.

توان باتری
قدرتی که هر باتری در وات تأمین می کند برابر با ولتاژ آن (در ولتاژ) در حداکثر جریان مجاز (در آمپر) است. در کاربردهای پرقدرت ، مانند اندازه موتور خودرو ، مقدار توان تأمین شده در مدت زمان کوتاه به بیش از 1000 وات می رسد. در برنامه های کم مصرف در دستگاه های الکترونیکی پیشرفته مانند سمعک و ساعت کامپیوتر ، منبع تغذیه نزدیک به چند میلی ولت است.

خطر باتری
خطرات و نقص در باتری شامل موارد زیر است:

انفجار

نشت

ملاحظات زیست محیطی





:: برچسب‌ها: باتری ریموت کنترل ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: