*رله ها و سوئیچ ها
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

"رله" یکی از کلماتی است که شما ممکن است در طول مطالعه خود بارها و بارها شنیده باشید و حتی یک بار آن را از نزدیک ندیده باشید ، خصوصاً رله های محافظتی که در این مقاله به آن توجه شده است ، اما به هر حال ، در نظر بگیرید که ما ابتدا خود رله را پرداخت می کنیم ، یک مؤلفه بسیار مهم در صنعت الکترونیک و البته قدرت در نوع خود است. اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری و کنترل سیستمهای ما.

رله ها و سوئیچ ها
اولین سؤالی که همیشه مطرح می شود این است که؛ تفاوت بین رله و سوئیچ چیست؟

پاسخ از نظر ساختاری ساده است ، بله ، رله همان کلید است ، اما سوئیچ را نمی توان از راه دور کنترل کرد یا از آن به عنوان یک کنترل کننده هوشمند استفاده می شود ، بنابراین رله می تواند یک سوئیچ هوشمند در نظر گرفته شود که علاوه بر داشتن یک ساختار کلیدی ، از دیگر ویژگی ها نیز برخوردار باشد.

رله چگونه کار کرد
در شکل مقابل رله را در حالت عادی مشاهده می کنید ، یک حالت عادی حالت است که رله ما هیچگونه تحریکی نداشته باشد یا به عبارت ساده تر ، رله به هیچ مدار یا دستگاه متصل نیست.

در نگاه اول ، این ممکن است کمی گیج کننده باشد ، اما پس از خواندن توضیحات قادر خواهید بود تمام پیام های موجود را مطابق با این استدلال بررسی کنید.
همانطور که مشاهده می کنید ، ما 5 ورودی و ورودی داریم ، دو پین در پایین با + و - و دو پین در سمت چپ با نام های NC و NO وجود دارد و در آخر نیز یک پین به نام COMMON
توجه داشته باشید که در هر مدار که در آن علامت + و - را مشاهده می کنید این بدان معنی است که این قسمت باید توسط ولتاژ DC تغذیه شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، یک قطعه فلز به یک پین COMMON وصل شده است که می تواند در صورت لزوم به NC یا ON به NC یا ON متصل شود ، معمولاً این قطعه فلزی به NC وصل می شود و تصور کنید که اگر به حالت ON وصل شده باشد ، تصور کنید. مدار ما متصل است و مصرف کننده شروع به مصرف می کند.

اما برای اتصال به موقعیت ON ، از ویژگی مغناطیسی کویل واقع در پایین مدار استفاده می کنیم. ما می دانیم که اگر سیم پیچ ولتاژ DC را به هم وصل کنیم ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند ، بنابراین اگر یک ولتاژ را بین دو + و - انتها متصل کنیم ، که فقط به 12 یا 5 ولت نیاز دارد ، به یک کویل مغناطیسی تبدیل می شود و قسمت فلزی ما ، ساخته شده از آهن است. در انجام این کار جذاب ، قطعه فلز از پین NC جدا شده و به پین ​​روشن وصل می شود ، همانطور که در شکل زیر مشاهده شده است ما می توانیم به راحتی مدار از راه دور را کنترل کنیم ، البته این روش کنترل دارای مزایا و معایبی است که بعداً توضیح خواهم داد.

چرا رله اصلا
خوب ، همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید ، می توانیم از رله به عنوان سوئیچ استفاده کنیم ، اما در قلب آن یک ویژگی جالب توجه منحصر به فرد برای رله قرار دارد.

در حقیقت ، رله نیز مانند سایر کلیدهای الکتریکی ، در مسیر سیم فاز (یا قطب مثبت در جریان مستقیم) قرار دارد. با خاموش و خاموش کردن دستگاه برقی با استفاده از این سوئیچ ، سیم برق خنثی (یا جریان منفی) DC را مستقیماً به دستگاه وصل می کنید. سپس سیم فاز را به پین ​​COM وصل کنید و سیم را به عنوان آداپتور فاز از پین NO یا NC به صورت الکتریکی بکشید. نکته اینجاست:





:: برچسب‌ها: رله ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: