*تلویزیون های دیجیتال
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

مشکلی که تلویزیونهای رنگی در اوایل بازار با آن روبرو بودند بسیار شبیه به مشکلات تلویزیون های سه بعدی و سایر فناوری های جدید بود. تلویزیون رنگی در دسترس عموم بود ، اما شبکه های تلویزیونی کمتر علاقه ای به پخش محتوای رنگی داشتند. به همین دلیل ، بین سالهای 1954 تا 1965 ، کمتر کسی تلویزیون رنگی خرید. اما از سال 1966 به بعد ، برنامه نویسی رنگ به تدریج گسترش یافته و تلویزیون رنگی از آن زمان بسیار محبوب شده است.

تلویزیون های دیجیتال
تاکنون سیگنال های تلویزیونی و صوتی به طور مشابه منتقل می شدند ، اما با ظهور رایانه های قدرتمند و مقرون به صرفه در دهه 1990 ، ایده تلویزیون دیجیتال قوی تر شد. به این ترتیب ، سیگنال های سمعی و بصری به صورت دیجیتالی پردازش و به صورت یکنواخت منتقل می شوند. از آنجا که داده ها به این روش منسجم تر منتقل می شوند ، تلویزیون های دیجیتال می توانند بیش از یک کانال را در یک پهنای باند دریافت کنند.

علاوه بر این ، کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این نوآوری در آن زمان بسیار مهم بود و از زمان معرفی تلویزیون رنگی در دهه 1950 یکی از مهمترین تحولات در صنعت تلویزیون محسوب می شود.

این ایده نخستین بار در سال 1986 توسط وزارت پست و ارتباطات ژاپن مطرح شد ، اما در آن زمان به دلیل داشتن پهنای باند و داده های انتقال زیاد ، ایجاد چنین سیستمی عملا غیرممکن بود. اما در دهه 1990 با پیشرفت تکنولوژی در مناطقی مانند تبدیل گسسته کسین و قالبهای فشرده سازی فیلم ، ایده تلویزیون دیجیتال به تدریج به واقعیت تبدیل شد. انتقال سیگنال های دیجیتال از اواخر دهه 2000 آغاز شد. در همین حال ، تمام دولتهای جهان موافقت کرده اند که ارسال پیام های آنالوگ تا سال 2010 پایان یابد.

در ابتدا روند دیجیتالی شدن سیگنال های تلویزیونی کند بود زیرا تجهیزات مورد نیاز بسیار گران بودند. اما با کاهش هزینه ها ، خانواده های بیشتری به تلویزیون دیجیتال روی می آورند و اکنون انتظار می رود که تا پایان سال 2020 ، تمام سیگنال های تلویزیونی در سراسر جهان منتقل شوند.

تلویزیون هوشمند
تلویزیون های دیجیتال نیز راه را برای نوآوری های دیگر ، مانند تلویزیون های هوشمند ، هموار کرد. Smart TV یک تلویزیون است که دارای اتصال به اینترنت است و همچنین دارای ویژگی های وب 2.0 است. این تلویزیون ها ترکیبی از چندین دستگاه مختلف مانند رایانه و گیرنده دیجیتال است. این دستگاه ها علاوه بر دریافت سیگنال های تلویزیونی ، می توانند به اینترنت ، رسانه های تعاملی و سرویس های پخش آنلاین مانند Netflix و Apple TV دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ، تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاص خود را دارند.

تلویزیون های سه بعدی
تلویزیون های سه بعدی از فناوری هایی مانند سایه ، نمایشگرهای چند وجهی ، فرمت 2D + Z و سایر شکل های پخش 3 بعدی استفاده می کنند تا مخاطب بتواند عمق تصاویر را درک کند. نمونه های اولیه از این نوع تلویزیون اولین بار در سال 1928 توسط جان پرنده معرفی شد. اولین تلویزیون سه بعدی در سال 1953 ساخته شد. اما با ظهور تلویزیون های دیجیتال ، تلویزیون های سه بعدی به طور قابل توجهی بهبود یافته و مدرن تر شده اند.

تلویزیون های سه بعدی خیلی موفق نبودند. اگرچه این نوع تلویزیونها برای پخش محتوای سه‌بعدی از طریق Blu-ray بسیار محبوب هستند ، اما تولید محتوای سه‌بعدی برای آنها نتوانسته است بازخورد مثبت کاربران را به خود جلب کند. بسیاری از کانالهایی که محتوای سه بعدی را پخش می کنند ، طی چند سال گذشته بسته شده اند و براساس گزارش ها ، فروش این تلویزیون ها کاهش یافته است.





:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: