*قفل های بیومتریک
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

قفل های بیومتریک
قفل های بیومتریک نسل بعدی قفل های دیجیتال است ، اما این فناوری امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. قفل های بیومتریک محدود به اثر انگشت نیستند و عناصر دیگری مانند آن وجود دارد: پارگی شبکیه ، پاک کردن کف دست ، اسکن صدا و اسکن تشخیص چهره نمونه هایی از خصوصیات بیومتریک است که در قفل های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این قفل ها به کیفیت سنسور بستگی دارد. در صورتی که کیفیت سنسورها پایین باشد ، از ایمنی درصدی پایین تر است ، اما از طرف دیگر اگر کیفیت سنسورها بالا باشد ، در تغییر چهره با مشخصات بیومتریک مشکلی وجود دارد و باید هر زمان اطلاعات را تغییر دهید.

در قفل های بیومتریک نیازی به نگه داشتن کارت یا به خاطر سپردن رمز عبور نیست زیرا شما کلید این شکل از قفل ها هستید. این قفل ها همچنین می توانند از کلیدهای جانبی پشتیبانی کنند و نیازی به تغییر قفل یا کلید نیست. قفل های بیومتریک از حسگرهای زیادی تشکیل شده است ، در صورت عدم نیاز ممکن است برای باز کردن حتی با تصویر شما اصلاح نشوند و باعث بروز مشکلات زیادی شود. یا حتی سنسورهای بسیار حساسی وجود دارند که ناخودآگاه قفل های شما را قفل می کنند و نیاز به تعویض دارند.

دستگاه های فرکانس رادیویی
دستگاه فرکانس رادیویی یا دستگاه شناسایی فرکانس رادیویی ، که با نام اختصاری RFID نیز خوانده می شود ، عملکردی مشابه دستگاه های تأیید اعتبار دارد. تفاوت این مدل با سایر مدل ها در این است که می توان آن را از راه دور تأیید کرد. برای باز کردن قفل های این RFID به یک خط مستقیم نیازی ندارید و احراز هویت در همه جهات انجام می شود. مدل های جدیدتر از این قفل ها همچنین قابلیت باز کردن قفل از طریق بلوتوث را دارند.

تجهیزات مورد استفاده در RFID به سه دسته تقسیم می شوند که در آن فرکانس امواج تغییر می یابد ، یعنی:
کارتهای LF با فرکانس کوتاه از 125 کیلوهرتز پشتیبانی می کنند.
فرکانس بالا فرکانس بالا 13.56MHz.

UHF ها فرکانس های بسیار بالایی دارند از 300MHz تا 3GHz.
بر اساس این فرکانس ها ، آنها سوئیچ های مختلفی مانند کنترل ترافیک ، کارت عبور از هم جدا ، دیجیتال دیجیتال یا مچ مغناطیسی را که اطلاعات یک شخص در آن ذخیره می شود ، ایجاد می کنند.

دامنه عملکرد در این مدل بسیار بیشتر از بقیه است ، می توان قفل ها و کلیدها را انحصار بخشید و یک یا چند نوع قفل را باز کرد. همچنین می توانید قفل دیجیتال را تنظیم کنید تا از ورود همه جلوگیری شود ، در این صورت کلیدها غیرفعال می شوند در حالی که از تلفن هوشمند نیز به عنوان کلید استفاده می شود.

کدهای دسترسی
یکی از محبوب ترین قفل و کارکردن کدهای دسترسی بین قفل دیجیتال و صفحه کلید ، امنیت بسیار بالایی است. آنها رمزعبورهای متنوعی دارند و از رمزهای عبور بی پایان با کدهای مختلف و ایجاد حروف و اعداد استفاده می شوند. از رنگ ها نیز می توان در این نوع قفل ها استفاده کرد که کاربران می توانند کدهای دسترسی خود را پیچیده تر و ایمن تر جلوه دهند.

از آنجا که انسانها می توانند این کدها را فراموش کنند ، تنها راه حل این مشکل ، حفظ کدهای دسترسی است. برای هر قفل و درب می توان از رمزهای عبور مختلف استفاده کرد و طول و تعداد کاراکترها می توانند رمز عبور شما را نشان دهند.

گذرواژه احراز هویت
گذرواژه‌های تأیید هویت به شکل رمزهایی هستند که کابینه باید از آن دریافت کند. معمولاً این کدها توسط یک دستگاه فیزیکی به قفل دیجیتال ارسال می شوند. برخی از این دستگاه ها به شکل تجهیزات الکترونیکی و برخی نیز به صورت کارت ساخته شده اند. برای استفاده از این دستگاه ، باید آنها را به قفل نزدیکتر کرده و یک خط دید مناسب بین قفل و گذرواژه‌ها برای تأیید اعتبار ایجاد کنید. اینها نمادهای مشخصی هستند و قفلها الگوهای عددی خاصی را دریافت می کنند.

این دستگاه ها می توانند برای باز کردن قفل ها و درهای مختلف ، پیکربندی شوند و قفل ها این امکان را دارند که از تمام کلیدهای ورودی دور بزنند و اجازه ورود به کسی را ندهند.





:: برچسب‌ها: قفل بیومتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: