*ولت متر آنالوگ
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

ولت متر آنالوگ ساده و منسوخ است.
دو ولت متر دیجیتال با دقت اندازه گیری بالا.
ولت متر دستگاهی است که اختلاف ولتاژ دو نقطه در یک مدار را اندازه گیری می کند.

در ساده ترین شکل ، ولتاژ را می توان از نظر جریان جریانی از طریق یک مقاومت خاص اندازه گیری کرد. بنابراین ، یک ولت متر می تواند یک متر با مقاومت بسیار بالا باشد. جریان کشیده شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ از مدار باید تا حد ممکن کوچک باشد تا جریان جریان مدار تغییر نکند. به همین دلیل می توان از یک آمپر یا یک آمپر کوچک با زنجیره مقاومت بالا استفاده کرد.

امروز ، یک ولت متر ولتاژ را به روش های مختلفی اندازه گیری می کند. ولت متر می تواند آنالوگ (دیجیتال) یا دیجیتال (دیجیتال) باشد ، اگرچه روش اندازه گیری ولتاژ یکسان نیست. برای سهولت استفاده معمولاً ولت متر ، متر و متر در دستگاهی به نام مولتی متر ترکیب می شوند.

ولت متر آنالوگ
ولت متر آنالوگ در واقع مقیاسی (گالوانومتر) با یک سیم پیچ متحرک است که با مقاومت بالایی شارژ می شود. یک سیم پیچ متحرک که در قسمت مغناطیسی یک آهنربای دائمی به یک دست متصل است ، از سیم پیچ عبور می کند و گشتاور به دلیل قرار گرفتن در میدان مغناطیسی ، در آن وارد و چرخش می کند. میزان چرخش متناسب با جریان و در نتیجه ولتاژ در طول ولت متر است.

حساسیت یک ولت متر به صورت "اهم در هر ولت" بیان شده است. به عنوان مثال ، یک ولت متر از 1000 اهم در هر ولت می تواند به جریان 1 میلی آمپر پاسخ دهد. اگر حداکثر ولتاژ قابل اندازه گیری ولت متر 200 ولت باشد ، مقاومت ولت متر می تواند 200000 اهم باشد ، در این صورت دست می تواند با جریان 1 میلی ولت منحرف شود. در اکثر ولت مترها محدوده اندازه گیری قابل تغییر است که با تغییر مقاومت داخلی ولت متر امکان پذیر است.

ولت متر آنالوگ AC
در ساده ترین شکل آن ، ولت متر با سیم پیچ متحرک می تواند ولتاژ را در یک مدار که از طریق آن جریان مستقیم (DC) عبور می کند ، اندازه گیری کند. برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای AC ، یکسو کننده باید در مسیر ولت متر قرار گیرد. ولت متر AC آنالوگ میزان موثر ولتاژ را اندازه گیری می کند.





:: برچسب‌ها: ولت متر ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: