*آیا اتصال همیشگی شارژر به لپ تاپ مشکلی به وجود می آورد؟
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

شارژر لپ تاپ یکی از قسمت های مکمل لپ تاپ است که مستعد آسیب و آسیب است. در حقیقت ، تمام لپ تاپ وقتی فاقد قدرت باشد به این قسمت به ظاهر ساده اما مهم بستگی دارد. در این مقاله ، ما سعی کرده ایم که همه کارهای لازم را انجام دهیم. آنچه در مراقبت ، تعویض و تشخیص خرابی شارژر باید بدانید.

عواملی که باید هنگام خرید شارژر لپ تاپ به صورت آنلاین در نظر بگیرید؟
خوب ، خرید شارژر لپ تاپ و سایر قسمت های آنلاین کمی مشکل است! نیاز به یک سری اطلاعات در مورد بخشی که باید بتوانید به راحتی در این بخش پیدا کنید! خرید شارژر به تجربه سخت افزاری زیادی احتیاج ندارد ، فقط کافی است هنگام خرید شارژر قدیمی خود را بگیرید و به راحتی ولتاژ و آمپلی فایرها را از آن بخوانید! البته سازگاری و اندازه سوکت شارژر جدید با درگاه ورودی لپ تاپ نیز در اولویت قرار دارد. اگر شارژر قبلی خود را گم کردید ، به هیچ وجه نگران نباشید ، فقط جستجوی شماره دستگاه شما می تواند به راحتی اطلاعات شارژر قبلی خود را بدست آورد.

آیا شارژر من می خواهم اصلی بخرم؟
بیایید با این واقعیت روبرو شویم که 90٪ شارژرهای موجود در بازار از شرکتهای مادر جدا هستند! تمام شارژرها به منظور سفارش از چین و ژاپن ساخته می شوند! اما این نمی تواند خبر بدی باشد! از آنجا که فناوری شارژر لپ تاپ ها آنقدر پیچیده نیست که تولید کنندگان قادر به پرداخت هزینه آن نباشند! بنابراین شارژرهای غیر اصلی اما با کیفیت بسیار زیادی را می توان در بازار یافت.

هنگام خرید شارژر باید به چه چیزی توجه کنم ؟؟؟؟
مهمترین مشکل تطبیق ولتاژ و تقویت کننده شارژر و لپ تاپ است. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ تاپ باشد ، دستگاه به سرعت بیش از حد گرم می شود و بوی سوختگی از صفحه آن ساطع می شود ، بنابراین مهمترین نکته مطابقت دقیق ولتاژ است ، علاوه بر این ، توجه به موارد زیر بسیار حائز اهمیت است.

1. آمپر شارژر را با لپ تاپ مطابقت دهید
اگر شارژر آمپر لپ تاپ بالاتر باشد ، اتفاق خاصی رخ نمی دهد و لپ تاپ آسیب نمی بیند. سرانجام ، باتری لپ تاپ سریعتر شارژ می شود. اما اگر تقویت کننده شارژر پایین تر از لپ تاپ باشد ، به باتری آسیب می رساند.

2. سوکت شارژر را به درگاه ورودی دستگاه وصل کنید
تطبیق سوکت شارژر با درگاه ورودی لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که اگر پلاگین شارژر در درگاه ورودی لپ تاپ به درستی نصب نشده باشد ، امکان اتصال کوتاه ، گرمای بیش از حد و آسیب دیدن لپ تاپ وجود دارد.

3. خرید از مراکز معتبر
دانستن کیفیت برخی موارد از جمله قطعات لپ تاپ یک کار تخصصی است که از نظر ظاهری قابل تشخیص نیست ، بنابراین اگرچه برخی از فروشندگان از رنگ و وزن به عنوان معیار کیفیت استفاده می کنند ، اما باید بگوییم آنچه کیفیت شارژر لپ تاپ را تعیین می کند باعث می شود خرید از مراکز معتبر انجام شود. این سیاست های برگشتی مناسب را دارد.

عوامل شکست شارژر لپ تاپ
اولین و مهمترین علت آسیب آداپتور لپ تاپ نوسانات برق است ، بنابراین توصیه می شود ابتدا از نگهبان برق به عنوان ابزاری استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به شارژر لپ تاپ خود جلوگیری کنید.

عامل مهم دیگری که می تواند به شارژر آسیب برساند قطع اتصال و اتصال کابل به طور مداوم است. چیزی به نام آمپر). هنگامی که جریان بیش از حداکثر جریان خروجی شارژر لپ تاپ باشد ، شارژر به سادگی می سوزد. به همین دلیل است که کاربرانی که هر روز یک شارژر لپ تاپ را با خود حمل می کنند ، مجبورند روزانه چندین بار آن را خرد کنند ، در صورت نیاز به تعویض شارژر لپ تاپ ، آن را در کیسه قرار دهند و دوباره آن را مجدداً باز کنند.

نکته سوم برای استفاده از کابل برق کم کیفیت کاملاً واضح است! عدم استفاده از مس در آلیاژهای رشته ای باعث کاهش کیفیت این کابل ها شده و در نتیجه اتصال کوتاه در لپ تاپ ایجاد شده است.
خوب ، اکنون که دلایل خرابی شارژر لپ تاپ را یاد گرفته اید ، بیایید به برخی نکات مهم طلایی بروید تا از شارژر به درستی مراقبت کنید.

راه هایی برای مراقبت از شارژر لپ تاپ خود
برای اتصال شارژر به لپ تاپ خود ، ابتدا آن را وصل کرده و سپس آن را به لپ تاپ وصل کنید.
اگر عجله دارید ، هنگام جدا کردن شارژر ، مراقب باشید زیرا فشار بیش از حد یا کشش ممکن است یکی از دلایل عمده آسیب رساندن به شارژر و درگاه دستگاه باشد.
بهتر است از شارژر در جای خشک و با دمای متعادل استفاده کنید و آن را از رطوبت دور نگه دارید.
از اتصال یا خم شدن بیش از حد کابل خودداری کنید.
حتما از شارژر اصلی استفاده کنید ، زیرا هر شارژر ولتاژ جریان و خروجی خاص خود را دارد.
از شارژر لپ تاپ جلوگیری کنید

آیا همیشه شارژر به لپ تاپ متصل است یا خیر ، اشکالی دارد؟
یکی از سؤال های مورد مناقشه در بین کاربران این است که آیا همیشه شارژر به لپ تاپ متصل است یا نه ؟!
پاسخ بله است!
البته این مشکل در سیستم های قدیمی وجود داشت و با یک سری مشکلات باتری لپ تاپ تماس دائمی ایجاد کرد! اما خبر خوب این است که این مشکل در باتری های جدیدتر یافت نمی شود!

سیستم باتری جدید به گونه ای که هنگام شارژ کامل از مدار خارج می شود.
نشان می دهد که لپ تاپ به آداپتور نیاز دارد.

ناسازگاری شارژر با لپ تاپ و شوک های گاه به گاه به آداپتور ، کابل یا سوکت می تواند خسارت زیادی به شارژر وارد کند و این علائم ممکن است به طرق مختلف ظاهر شود. ساده ترین راه برای فهمیدن مشکل در باتری لپ تاپ یا آداپتور ، جدا کردن باتری از لپ تاپ و سپس اتصال لپ تاپ به شارژر. حال بررسی کنید که لپ تاپ روشن است یا خیر ، و اگر مشغول کار و کار است ، باتری مشکلی دارد ، اما اگر روشن نمی شود ، ابتدا به داخل درگاه شارژ لپ تاپ نگاه کنید و علائم شکست و سوختگی را بررسی کنید. اگر کابل و سوکت شارژر باشد





:: برچسب‌ها: آداپتور لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: