*موتور آرمیچر از چه چیزی تشکیل شده است؟
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

اگر شما نیز علاقه مند به ساختن صنایع دستی یا قطعات رباتیک ، موتورها و ... هستید ، احتمالاً این کلمه میلگرد را شنیده اید. اصطلاح موتور را می توان به این معنا تفسیر کرد که در ماشینهای جریان مستقیم ، بخشی که انرژی پتانسیل برق را به انرژی جنبشی و جنبشی تبدیل می کند ، موتور نام دارد. این انرژی جنبشی با چرخش یا عبور یک جریان از طریق سیم پیچ آرماتور در یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود.

در حقیقت ، می توان به سادگی گفت که موتور بخشی از موتور الکتریکی است که ولتاژ ورودی به آن اعمال می شود. البته باید توجه داشته باشید که در درک مصرف کننده اغلب تصورات غلط در مورد موتور وجود دارد. با اطمینان می توان گفت بیشتر موتورهای برقی حالت چرخشی دارند. با این وجود ، هیچ انكاری وجود ندارد كه علاوه بر موتورهای دوار و چرخشی ، موتورهای خطی نیز به وفور در بازار امروز عرضه می شوند.

در هنگام استفاده از موتور باید توجه داشت كه هرچه تعداد رینگ های موتور بیشتر باشد ، استحكام خطوط مغناطیسی آهنربا یا به اصطلاح ، موتور سریعتر باشد ، ولتاژ خروجی موتور بیشتر می شود. بود .

موتور چیست: اجزای یک موتور
در این بخش سعی داریم قسمت ها و مؤلفه های مختلفی را که هنگام جمع شدن در کنار هم قرار می گیرند ، یک اندام تولیدی تشکیل دهیم و توضیحی کلی در مورد هریک ارائه دهیم:

آهنربای دائمی: در هر یک از اعضای تولید ، دو آهنربای ثابت با قطبهای مخالف در هر طرف یا جهت موتور وجود دارد و عملکرد این دو آهنربا ایجاد یک میدان مغناطیسی شعاعی در موتور است.

سیم پیچ: عملکرد سیم پیچ یا نام دیگر آن ، سیم پیچ گشتاور الکترومغناطیسی موتور است.

جمع کننده: جمع کننده از تیغه های ذوزنقه ذوزنقه ای تشکیل شده است که به خوبی عایق بندی شده و به خوبی فشرده شده اند. عملکرد کلکتور در موتور برقراری اتصال یا تماس بین سیم پیچ و مدار الکتریکی خارجی است.

محور: از سازه استوانه ای برخوردار بوده و از فولاد ساخته شده است (برای این منظور از فولاد استفاده می شود زیرا فولاد دارای خواص مغناطیسی کم و در عوض از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار است ، به این معنی که این خاصیت فلز در برابر تنش های برشی یا تنش های کششی و پیچشی مقاومت خوبی دارد). موقعیت شافت به گونه ای است که از وسط موتور و کلکتور عبور می کند و کار اصلی آن ایجاد چرخش در موتور است و باعث چرخش قطعات متحرک می شود.

فشرده کربن بلوک (ذغال سنگ): محل قرارگیری ذغال سنگ در دو طرف کلکتور. عملکرد اصلی زغال سنگ در یک موتور تولید برق و همچنین روان کننده است.

سفت کننده ها: ساختار آن یک استوانه آهنی است که یک پوشش روی یک محور نصب شده است که در آن گروه سیم قرار می گیرد. آهن مورد استفاده در آرماتور باعث افزایش میدان مغناطیسی می شود که به خودی خود باعث افزایش گشتاور در آرماتور می شود. عملکرد اصلی رکورد لمینیت موتور یا به عبارت ساده لایه هسته (هدف) است. برای انجام این کار ، رطوبت از سیم پیچ حفظ می شود ، دی الکتریک و مقاومت عایق افزایش می یابد ، کویل ها از لرزش های مغناطیسی محافظت می شوند و گرما از سیم پیچ آزاد می شود).

پد آرماتور: این قسمت شامل یک آهنربا در وسط درپوش عایق بندی شده است که به دو قطعه ذغال سنگ متصل است. در هنگام اتصال مدار بیرونی ، این پد باعث حرکت آرماتور می شود. در حقیقت ، پد با ایجاد یک میدان مغناطیسی به چرخش موتور کمک می کند. این قسمت همچنین مانع از ورود گرد و غبار و حتی اشیاء خارجی به موتور می شود.

در پایان ، هدف از نوشتن مقاله "زره پوش" چیست؟ شما عزیزان ، شما را با این قطعه جذاب آشنا کرده و همچنین با اجزا و نحوه کار آنها در موتور آشنا شوید و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نظری در این رابطه می توانید با گذاشتن نظر در این پست با ما در میان بگذارید.





:: برچسب‌ها: آرمیچر ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: