مدل های مختلف ولت متر دیجیتال
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

دو نوع ولت متر دیجیتال
ولت متر وسیله ای است که برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو سر مدار الکتریکی استفاده می شود. استرس ها بسته به کاربردشان اشکال مختلفی دارند. این دستگاه های نصب شده در مقیاس برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها استفاده می شوند. مدل های ولتاژ قابل حمل اغلب برای اندازه گیری جریان و مقاومت نیز مجهز هستند. به آنها مولتی متر گفته می شود.همچنین هر اندازه گیری قابل تبدیل به ولتاژ را می توان به ولت اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود که می توان دما ، فشار نامید.
ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در برابر مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر یک تقویت کننده با مقاومت بسیار بالا است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید با حداقل تداخل در مدار باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از آمپرمتر یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده کنید.
ولتاژهای آنالوگ
همانطور که در روش عملکرد ولت متر در پاراگراف قبلی ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی با چرخش در چرخش است که یک دیفیوزر مورد استفاده سری خود را با یک سیم پیچ (قاب) به عنوان ولتاژ اضافه می کند. در واقع ، ولت متر از یک قاب کوچک (سیم پیچ) واقع در یک میدان مغناطیسی قوی استفاده می کند که ولتاژ را اندازه گیری می کند ، قاب را می چرخاند و یک فنر کوچک را فشرده می کند. حساسیت ولتاژ در UN به صورت ولتاژ بیان می شود به عنوان مثال ، ولت متر با حساسیت 1000 اهم به ولتاژ می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد اگر حداکثر مقدار ولتاژ اندازه گیری شده توسط یک ولت متر خاص 200 ولت باشد. M می تواند 200000 اهم باشد ، در این حالت می تواند با جریان 1 میلی آمپر در قاب از حالت اصلی خود خارج شود. ولتاژهای بالاتر با تغییر مقاومت ولتاژ داخلی می توانند دامنه اندازه گیری ولتاژ را تغییر دهند.
تنش تنش
ولتاژهای چرخشی فقط می توانند ولتاژ مدارهایی را نشان دهند که جریان مستقیم از آنها جریان دارد. AC در مدار "یکسو کننده جریان" برای خاموش کردن قاب فقط در یک جهت لازم است ، یاد بگیرید AC یک قاب چرخشی وجود دارد که به جای داشتن ولتاژ صفر در یک طرف مقیاس ، در وسط مقیاس یا هرجای دیگر مزیت اگر ولتاژ معکوس شود ، می توان از ولت متر (بدون تعویض سیم قرمز و سیاه) استفاده کرد.





:: برچسب‌ها: ولت متر دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: