باتری ریموتی 12v 23a کملیون
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

چرا باتری از دو ماده مختلف ساخته شده است؟

نکته اصلی در ساخت باتری استفاده از دو فلز مختلف برای قسمت های انتهایی است. یکی الکترود فلزی را تولید می کند و دیگری آن را دریافت می کند. در نتیجه ، الکترون تولید شده به فلزی که می خواهد دریافت کند حرکت می کند ، که منجر به تولید نیرو می شود. حال اگر هر دو فلز فقط الکترون تولید کنند و فلزی برای پذیرش وجود نداشته باشد ، هیچ حرکتی یا نیرویی حاصل نمی شود. اگر هر دو الکترود از یک ماده ساخته شده باشند ، هیچ نیرویی تولید نمی شود. این نکته در مورد باتری ریموتی کملیون 23a هم استفاده می شود.

برای درک این موضوع ، باید به تاریخچه برق از سال 1792 نگاه کنیم. درست زمانی که لوئیچی گالوانی (دانشمند ایتالیایی) فهمید که با کمی کمک ، پای قورباغه می تواند برق تولید کند.

گالوانی قورباغه مرده ای را دید که دو فلز مختلف در پایش گیر کرده است و برای نجات خود پا را تکان داد و باعث شد الکترون ها به سمت فلز دیگر حرکت کنند. در حقیقت بدن قورباغه به عنوان الکترولیت عمل می کند و برق را از یک طرف به طرف دیگر منتقل می کند. مهم نیست که قورباغه مرده یا زنده باشد ، نکته مهم این است که گیرنده گالوانیک برای تولید برق از یک فلز مختلف استفاده کند ، یک لیمو یا یک گلدان پر از مواد شیمیایی مناسب. پس از مدتی ، هموطنان وی به نام های ولتا و اسکندر نیز فعالیت های خود را در راستای تولید برق درک و ادامه دادند. اگر می خواهید در مورد باتری 12v 23a کملیون بیشتر بدانید روی آن کلیک کنید.

باتری چگونه کار می کند؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه باتری با یک آزمایش ساده کار می کند. ما می خواهیم با استفاده از یک قطعه سیم ، باتری و لامپ یک طرح ساده درست کنیم ، برای این منظور باید انتهای لامپ را که به صورت فلزی است در یک طرف باتری بچسبانیم تا ابتدا سیم را به انتهای دیگر باتری و انتهای قسمت آن چسب بزنیم. یک چراغ فلزی روشن کرد ، خواهید دید که لامپ روشن است. دلیل روشن کردن لامپ ، حرکت الکترون ها از طریق سیم متصل به لامپ و باتری است. در مورد باتری ریموتی 23a کملیون هم به همین منوال ادامه پیدا می کند.

آند و کاتد

ترمینال مثبت باتری به یک الکترود سلولی مثبت متصل شده است که بیشتر در داخل باتری قرار دارد ، این قسمت را کاتد می نامند. محفظه بیرونی (معمولاً پلاستیکی یا فلزی) و ترمینال منفی باتری به الکترود منفی سلول وصل می شوند ، به این قسمت آند گفته می شود.

شما احتمالاً اکنون اشتباه کرده اید که موارد فوق را گفتید ، زیرا در مدرسه آموخته ایم که کاتد الکترود منفی نامیده می شود و آند الکترود مثبت نامیده می شود. بله ، آنچه ما در مدرسه آموخته ایم درست است ، اما فقط در مواردی که از آن برای تبدیل مستقیم برق استفاده می شود. از آنجا که باتری الکتریسیته برعکس تولید انرژی عادی تولید می کند ، کاتد و آند طبیعی نامیده می شوند. توصیه می شود به جای استفاده از آند کاتد ، از اصطلاحات مثبت و منفی استفاده کنید تا از این سردرگمی جلوگیری شود. باتری های کملیون مدل 12v 23a شبیه به همین باطری ها می باشد.

واکنش شیمیایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، بین الکترودهای مثبت و منفی ماده ای شیمیایی به نام الکترولیت است که می تواند مایع باشد اما در اکثر باتری های معمولی یک پودر خشک است.

وقتی لامپ را به باتری وصل می کنید و چراغ روشن می شود ، بدین معنی است که یک واکنش شیمیایی شروع شده است. یکی از واکنش ها به الکترود منفی است ، که باعث می شود یون های مثبت درون الکترولیت جریان پیدا کنند و یون های منفی به خارج از بدن منتقل می شوند و این باعث می شود که لامپ روشن شود. اما واکنش دیگری وجود دارد که الکترود مثبت هنگامی که الکترون حاصل با یونهایی که الکترولیت را ترک می کنند و مدار را خاتمه می بخشند ، بدست آوریم. Accell 12v 23a از کیفیت بالایی برخوردار است.

در اثر واکنش شیمیایی موجود در باتری ، الکترون و یون نشت می کنند. باتری ها به طور معمول از این روش برای تولید انرژی استفاده می کنند ، اما برخی از باتری ها بسته به نوع الکترود و الکترولیت روش های مختلف واکنش شیمیایی را انتخاب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از باتری ها برای مقایسه و درک بهتر ارائه شده است. در مورد باتری ریموت درب پارکینگ بیشتر بدانیم.

به تدریج ، با استفاده مکرر از باتری ، مواد شیمیایی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی تغییر می کنند ، این امر تا زمانی که تمام مواد اولیه تبدیل نشده و توانایی تولید انرژی به تدریج کاهش می یابد ، ادامه می یابد ولتاژ به آرامی کاهش می یابد تا دیگر ضربان نشود. یا باتری به اصطلاح صاف. اگر باتری نتواند یون های مثبتی تولید کند ، یعنی مواد شیمیایی موجود در آن از بین برود ، دیگر نمی تواند برای خارج از کشور الکترون تولید کند ، بنابراین باتری دیگر قادر به تولید انرژی نخواهد بود.





:: برچسب‌ها: باتری ریموتی کملیون 23a ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: